Gå til innhold

Forskjell i utbetaling i rehab/attføring !

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Selv om det står å lese her på nettet, (og fagpersonen her er av samme mening), at brutto utbetaling når det gjelder attføring og rehabilitering skal komme ut med samme beløp, så har jeg opplevd at det skiller med et par-tre tusen fra attføring til rehab. og en venninne har opplevd å miste et par tusen fra rehav. til til attføring.

Er alt tilfeldig etter hvor i landet du bor - eller hvilken saksbehandler du får? Eller hva er det...

Noen som har et svar? Eller egne erfaringer?

Er nesten så du ikke orker påkjenningen med å snakke med folka i de etatene der. Har dårlige erfaringer. Det tærer på kreftene, og de er ikke noe å skryte av i utgangspunktet.

Psykologen min nevnte at en del av hans pasienter hadde tatt med advokat til trygdekontoret! Da synes jeg det har kommet litt langt. mener å ha lest at trygdekontoret er pliktig å gi deg det du til enhver tid har krav på. Og så må du ha med advokat for å prate med disse folka...

Fortsetter under...

Blir ikke attføring utbetalt hver 14.dag og rehab.penger hver mnd. Det er ikke det som utgjør forskjellen da?

Bare spør jeg? Kjennner også folk som har fått mindre penger etter at meldekortene kom og utbetalingen begynte hver 14.dag. Før var det det samme utbetalt.

Gjest ikke undertegnet

Blir ikke attføring utbetalt hver 14.dag og rehab.penger hver mnd. Det er ikke det som utgjør forskjellen da?

Bare spør jeg? Kjennner også folk som har fått mindre penger etter at meldekortene kom og utbetalingen begynte hver 14.dag. Før var det det samme utbetalt.

Jo, det stemmer at det er forskjellige utbetalingstidspunkter. Men vi sammenligner total utbetaling pr. måned.

Så det er noe som ikke stemmer. Men hvor?

Jo, det stemmer at det er forskjellige utbetalingstidspunkter. Men vi sammenligner total utbetaling pr. måned.

Så det er noe som ikke stemmer. Men hvor?

Har du sjekket med dagsatsen i forhold til dager for hele året? Rehabpenger er jo det samme hver eneste mnd.

Er det ikke så at attføring nå er pensjonsgivende inntekt og særfradraget er borte? Gjelder det rehab også? Ung ufør tillegget er vel borte også.

Nei, jeg vet ikke hvorfor. prøver bare å finne noen forklaringer.

Gjest ikke undertegnet

Har du sjekket med dagsatsen i forhold til dager for hele året? Rehabpenger er jo det samme hver eneste mnd.

Er det ikke så at attføring nå er pensjonsgivende inntekt og særfradraget er borte? Gjelder det rehab også? Ung ufør tillegget er vel borte også.

Nei, jeg vet ikke hvorfor. prøver bare å finne noen forklaringer.

Jeg har hatt rehabilitering i snart et halvt år, og jeg får forskjellig utbetaling hver eneste måned jeg.

Problemet er at jeg orker ikke sette meg inn i alle bestemmelsene. Kanskje det er slik de tenker på trygdekontoret og aetat også?

Det var en fleip da! Men en kan virkelig begynne å lure...

Jeg har hatt rehabilitering i snart et halvt år, og jeg får forskjellig utbetaling hver eneste måned jeg.

Problemet er at jeg orker ikke sette meg inn i alle bestemmelsene. Kanskje det er slik de tenker på trygdekontoret og aetat også?

Det var en fleip da! Men en kan virkelig begynne å lure...

Men det er pga antall dager i mnd. Du har jo dagsats som blir ganget med antall arbeidsdager. Det er jo ikke likt antall arbeidsdager pr mnd.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...