Gå til innhold

Har jeg rett på arbeidsledighetstrygd?

Anbefalte innlegg

Hva skal egentlig til for å få dagpenger?

Jeg er ferdig med første del av utdannelsen, men må ha praksis i arbeidslivet en stund for å fortsette på siste modul, men det er ikke så lett å få seg jobb i bransjen, spesielt fordi jeg er jente.

Jeg trodde jeg skulle kunne klare meg på oppspart studielån og sparepenger, men det går ikke mer. Jeg vil ikke på sosialen.....

Noen som vet hva som skal til for at man har rett på dagpenger? Må man ha hatt en inntekt før?

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Du må ha fått utbetalt lønn på minst kr. 81 255 i fjor (sist kalenderår). Eller du må ha fått utbetalt lønn i de tre siste avsluttede kalenderårene som i gjennomsnitt tilsvarer folketrygdens grunnbeløp. Minstelønnen på kr. 81 255 tilsvarer 1,5 ganger grunnbeløpet. (Pr. 1. mai 2002 utgjorde folketrygdens grunnbeløp kr. 54 170.

Du må ha fått utbetalt lønn på minst kr. 81 255 i fjor (sist kalenderår). Eller du må ha fått utbetalt lønn i de tre siste avsluttede kalenderårene som i gjennomsnitt tilsvarer folketrygdens grunnbeløp. Minstelønnen på kr. 81 255 tilsvarer 1,5 ganger grunnbeløpet. (Pr. 1. mai 2002 utgjorde folketrygdens grunnbeløp kr. 54 170.

Jeg har med andre ord IKKE rett på dagpenger fordi jeg har vært i utdannelse uten jobb.

Hvor skal jeg så i all verden få penger fra inntil jeg får meg en jobb?

Ulv I Faarikaal

Jeg har med andre ord IKKE rett på dagpenger fordi jeg har vært i utdannelse uten jobb.

Hvor skal jeg så i all verden få penger fra inntil jeg får meg en jobb?

Finnes ikke annet enn sosialen da. Men først må du selge alt du har før du får noe der. Eller få et barn, men det kan bli lenge å vente da det tar 40 uker og tre dager å få.

Annonse

Finnes ikke annet enn sosialen da. Men først må du selge alt du har før du får noe der. Eller få et barn, men det kan bli lenge å vente da det tar 40 uker og tre dager å få.

Hmmm.. håper jeg har fått jobb innen de 40 ukene og 3 dagene.. så... men ellers takk for tips!

Og jeg er ikke interessert i å selge alt jeg eier og har.... får heller finne en butikkjobb e.l. inntil noe dukker opp i den bransjen jeg har lyst til å jobbe i!

Ellers takk for at du svarte!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...