Gå til innhold

Jeg tør ikke presentere kjæresten for mamma....

Anbefalte innlegg

Gjest tørr ikke...

Jeg er et 18 år gammelt hunnkjønn som nå har kommet i den fantastiske situasjon å bli forelsket. Vi har vært sammen i 2 måneder, og det er klart for oss begge at dette er alvor.

Men "problemet" er at jeg ikke vet hvordan jeg skal prestentere ham for moren min. Jeg er redd hun kommer til å synes han er en kåt gris eller noe som ikke bør ha noe med hennes datter å gjøre. For det første fordi han er 8 år eldre enn meg (NEI, det er ikke noe problem for noen av oss, så det vil jeg ikke ha noen diskusjon om). Men det verste er nesten hvordan vi ble sammen: I fylla (kjente hverandre nokså godt fra før da men...)+ at han tidligere var "sjefen" min. Mamma er veldig sånn med "små piker" og alt det der og tror selvfølgelig at jeg ikke drikker... Trenger vel ingen nærmere forklaring!

Noen med tips om hvordan jeg skal gå frem? Er jeg i det hele tatt nødt til å fortelle hvordan det skjedde?

Jeg har nå snakket med tanta mi om det som ikke ser noen problemer...

Fortsetter under...

Hvis hun spør, så dikt opp et eller annet. Hun trenger ikke å få vite sannheten hvis hun da begynner å jamre seg.

Mødre vil ofte beskytte døtre mot det de selv mener er feil. Skulle hun synes han er en kåt gris eller noe annet negativt, så vil hun sikkert skifte mening når hun har bli kjent med ham.

Gjest petrusjka

Moren din har da ikke noe med detaljene av hvordan dere ble kjærester!

Unnskyld at jeg spør, men hvis du ikke er voksen nok til å kunne sette grenser overfor din mor, eller stå for det du mener er riktig, så er du kanskje ikke heller helt voksen nok enda til å ha en voksen kjæreste?

Men lykke til ihvertfall!

Gjest tør ikke...

Moren din har da ikke noe med detaljene av hvordan dere ble kjærester!

Unnskyld at jeg spør, men hvis du ikke er voksen nok til å kunne sette grenser overfor din mor, eller stå for det du mener er riktig, så er du kanskje ikke heller helt voksen nok enda til å ha en voksen kjæreste?

Men lykke til ihvertfall!

Hvordan skal jeg sette grenser ovenfor mora mi da? Hun vil mene det hun mener uansett... Men hun har jo egentlig ikke noe med hvordan vi ble sammen, men hun vil nok spørre... jeg er ikke så god til å lyve.

Du behøver jo ikke fortelle moren din at dere traff hverandre i fylla. Men du kan vel si at dere traff hverandre på fest eller ute. Spør hun mer da?

Dessuten tror jeg ikke mødre til 18-åringer tror at de ikke drikker. De bare later som akkurat som foreldrene våre gjorde.

Jeg hadde nok reagert om datteren min kom hjem med en som var 8 år eldre. Det er ganske stor forskjell i den alderen.

Men du kan jo ikke gjøre noe annet enn å ta ham med hjem. Det går nok greit. Har du ikke hatt med noen kjæreste hjem før?

Annonse

Gjest tør ikke...

Du behøver jo ikke fortelle moren din at dere traff hverandre i fylla. Men du kan vel si at dere traff hverandre på fest eller ute. Spør hun mer da?

Dessuten tror jeg ikke mødre til 18-åringer tror at de ikke drikker. De bare later som akkurat som foreldrene våre gjorde.

Jeg hadde nok reagert om datteren min kom hjem med en som var 8 år eldre. Det er ganske stor forskjell i den alderen.

Men du kan jo ikke gjøre noe annet enn å ta ham med hjem. Det går nok greit. Har du ikke hatt med noen kjæreste hjem før?

Nei, jeg har aldri tatt med en kjæreste hjem før fordi jeg aldri før har trodd det skulle bli noe mer alvorlig ut av det.

Jeg kan desverre ikke si at vi traff hverandre på en fest, for hun vet hvem han er selv om hun ikke har møtt ham. Vi arbeidet nemlig sammen i ett halvt år før det der i fylla skjedde... Og jeg kan jo ikke drive og påstå at vi var sammen lenge før vi var heller. Før eller senere vil nok sannheten komme frem av en forsnakkelse eller noe (det er jeg god til).

"Dessuten tror jeg ikke mødre til 18-åringer tror at de ikke drikker. De bare later som akkurat som foreldrene våre gjorde."

Det har du nok rett i, men hun er i alle fall utrolig flink til å late som.

Gjest tør ikke...

Jeg synes ikke alders forskjellen er så stor jeg. Selv er jeg nå 24,5 og mannen er 9 år eldre enn meg og vi har 3 nydelige jenter. Vi har vært sammen i snart 6 år

Jeg er glad for at du synes det...

Ingen av våre mange felles venner har reagert på det heller, de er tvert imot glade på våre vegne og synes det er morsomt at vi to skulle finne sammen. Og han har en kamerat som også er 26 og har samboer på 19 år. De har vært sammen i to år.

Nei, jeg har aldri tatt med en kjæreste hjem før fordi jeg aldri før har trodd det skulle bli noe mer alvorlig ut av det.

Jeg kan desverre ikke si at vi traff hverandre på en fest, for hun vet hvem han er selv om hun ikke har møtt ham. Vi arbeidet nemlig sammen i ett halvt år før det der i fylla skjedde... Og jeg kan jo ikke drive og påstå at vi var sammen lenge før vi var heller. Før eller senere vil nok sannheten komme frem av en forsnakkelse eller noe (det er jeg god til).

"Dessuten tror jeg ikke mødre til 18-åringer tror at de ikke drikker. De bare later som akkurat som foreldrene våre gjorde."

Selvfølgelig er hun flink til å late som. Det gjør at du skjerper deg og ikke kommer full hjem.

Ellers så har jeg blitt presentert for flere kjærester og det ganske kjapt. Snakker ikke så mye til dem i begynnelsen, lar datteren min og gutten styre det. Man blir bedre kjent etterhvert.

Men nå har jeg likt alle kjærestene til datteren min da. De har vært veldig hyggelige og høflige og vi har kommet godt overens.

Slapp av, det går sikkert bra. Han vet nok å oppføre seg tenker jeg.

Mødre til 18-åringer vet at de drikker. Jeg snakker av erfaring, jeg har vært atten selv engang og har en datter i den alderen.

Jeg fostår likevel ikke hvorfor du må fortelle moren din at du traff kjæresten i fylla.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...