Gå til innhold

Hva betyr kraftig, tykk, fet osv

Anbefalte innlegg

Jeg er overvektig, veier ca. 85 kilo og er 162 cm høy. Jeg har vært helt oppi ca.95 kilo. Jeg har kraftig benbygning og har vært sånn hele livet. Jeg opplever nå til min forundring når jeg er skilt at jeg tiltrekker menn. Jeg var ung da jeg giftet meg og min eksmann ga ofte uttrykk for at han syntes jeg skulle slanke meg og at jeg veide for mye. Jeg får høre "du har kvinnelige former", "du er søt, pen, tiltrekkende osv". Kiloene sitter jevnt over hele kroppen, jeg trener en del i hvert fall i perioder.

Jeg har hatt dårlig selvtillit på grunn av dette i mange år og har sett på meg som fet. Jeg sitter her og lurer på hva en sykelig eller alvorlig fedme er for noe. Hvordan jeg skal beskrive mitt utseende på en positiv måte, tar en øvelse nå. Noen meninger

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90921-hva-betyr-kraftig-tykk-fet-osv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• shandy

5

• -Riksklysa

5

• molli

4

• Lora

1

Mest aktive i denne tråden

vel det kommer jo helt ann på da... nå aner ikke jeg hvordan du ser ut, bortsett fra hva du har skrevet...

personlig så vil jeg nok kanskje helle litt i mot overvektig? ikke ta det ille opp, men du er liten av vekst, og antall kilo osm du beskrev vil nok føre til at du kunne vært "lettere"...

men for all del, mange kler kiloene sine meget godt, kan jo være at du er en av de:-)

okke som, så lenge du føler deg vel, og ikke bryr deg om hva alle andre mener, så kommer du til å få det fint... skjønnhet kommer innenfra...

vel det kommer jo helt ann på da... nå aner ikke jeg hvordan du ser ut, bortsett fra hva du har skrevet...

personlig så vil jeg nok kanskje helle litt i mot overvektig? ikke ta det ille opp, men du er liten av vekst, og antall kilo osm du beskrev vil nok føre til at du kunne vært "lettere"...

men for all del, mange kler kiloene sine meget godt, kan jo være at du er en av de:-)

okke som, så lenge du føler deg vel, og ikke bryr deg om hva alle andre mener, så kommer du til å få det fint... skjønnhet kommer innenfra...

Jeg begynte innlegget mitt med å si at jeg var overvektig. Selvfølgelig kunne jeg ha vært lettere, men egentlig ikke ta det ille opp jeg ba ikke om svar fra de som har de fordommene jeg leser mellom linjene fra deg.

Jeg begynte innlegget mitt med å si at jeg var overvektig. Selvfølgelig kunne jeg ha vært lettere, men egentlig ikke ta det ille opp jeg ba ikke om svar fra de som har de fordommene jeg leser mellom linjene fra deg.

Hva betyr kraftig,tykk,fet osv?

Det betyr etter min mening at du er overvektig,dvs at du veier mer enn det som er sunt for kroppen å veie..

Hva betyr kraftig,tykk,fet osv?

Det betyr etter min mening at du er overvektig,dvs at du veier mer enn det som er sunt for kroppen å veie..

En som er overvektig kan være kraftig, tykk eller fet. En som er overvektig veier for mye, men kan se godt ut for det. En som er fet har et alvorlig helseproblem. En overvektig trenger ikke å ha det.

den dagen du kan få stemplet meg som fordomsfull, så skal jeg gå oslo rundt... intet av det jeg skrev var ment i noen annen retning enn det jeg skrev, dersom du ut i fra det klarer å stemple meg som fordomssfull eller missforsto, ja da har du et problem med selvtilliten din, og det er ikke min skyld...

så det så...burde nesten hisset meg opp og gitt deg en smak av hva grusømhet, men ikke faen...

du spurte og jeg svarte, tåler du ikke svaret, (som i dette tilfellet faktisk var hyggelig og konstruktivt), så ikke still spørsmål...

Annonse

den dagen du kan få stemplet meg som fordomsfull, så skal jeg gå oslo rundt... intet av det jeg skrev var ment i noen annen retning enn det jeg skrev, dersom du ut i fra det klarer å stemple meg som fordomssfull eller missforsto, ja da har du et problem med selvtilliten din, og det er ikke min skyld...

så det så...burde nesten hisset meg opp og gitt deg en smak av hva grusømhet, men ikke faen...

du spurte og jeg svarte, tåler du ikke svaret, (som i dette tilfellet faktisk var hyggelig og konstruktivt), så ikke still spørsmål...

Jeg sa faktisk i innlegget mitt at jeg ikke hadde stor selvtillit. Jeg opplevde ikke svaret dit som hyggelig og kan vel få lov å si det. Hiss deg opp hvis du vil.

Det var da et usedvanlig nebbete og defensivt svar på en hyggelig tilbakemelding fra Riksklysa? Hva galt var det han sa?

Du virker temmelig utakknemlig.

Innlegget ditt var faktisk veldig hyggelig og høflig. Det er nok kisss som er litt på tuppa, jeg synes du har ditt på det tørre:-)

"ikke ta det ille opp, men du er liten av vekst, og antall kilo osm du beskrev vil nok føre til at du kunne vært "lettere"..."

hvorfor skulle jeg ta det ille opp, når jeg har innledet med å si at jeg er overvektig. Denne setningen "ikke ta det ille opp", fikk meg til å ta det ille opp. Beklager, men jeg forstår heller ikke at jeg ikke skal bry meg om hva andre mener. Hvis andre mener at jeg er pen så burde jeg bry meg om det, ergo: jeg kan ikke være pen og da skal jeg bare ikke bry meg om det. Skjønnhet kommer innenifra ja, men hvor ser du den?

Annonse

Du veier for mye, uansett hvor "fint" kiloene er fordelt på kroppen. Du er ikke spesielt høy og da kommer det jo enda tydeligere fram.

Om du selv føler deg vel, så er det vel ikke noe problem?

Men husk likevel at det ikke alltid er bra for helsa å veie for mye.

Du veier for mye, uansett hvor "fint" kiloene er fordelt på kroppen. Du er ikke spesielt høy og da kommer det jo enda tydeligere fram.

Om du selv føler deg vel, så er det vel ikke noe problem?

Men husk likevel at det ikke alltid er bra for helsa å veie for mye.

Jeg sa ikke at jeg følte meg vel, tvertimot. Jeg er kanskje mere ute etter hvilken betegnelse jeg skal bruke. Jeg synes det er feil å si fet, før det er blitt større problem. Spørsmålet er om hvorvidt dette er helseskadelig, sammenlignet med slanking. Hvis jeg var femti kilo ville det vært grusomt, det ville aldri passet meg. Det var målet mitt i ungdomstiden, og i dag kan jeg si "for noe tøv".

Du er nok ikke fet, men kraftig, lubben, overvektig. Det er en "synsing" hva tykk betyr. Stor er et penere uttrykk, men betyr det samme. Jeg gjetter at du kjøper vanlige klær i størrelse L eller XL. Du er på grensen til det helsefarlige, og da du veide 95 kilo hadde du nådd den grensen. Det er også mere akseptert med voksne damer, og du nevner ikke noe hvor gammel du er. Hvis du er fjorten, ville jeg vært alvorlig bekymret. Hvis du er førti, noe jeg forestiller meg utifra innlegget ditt, ja da kan jeg godt se deg for meg som en fantastisk flott og frodig dame. Bruk betegnelsen frodig og kos deg med kroppen din.

Du er nok ikke fet, men kraftig, lubben, overvektig. Det er en "synsing" hva tykk betyr. Stor er et penere uttrykk, men betyr det samme. Jeg gjetter at du kjøper vanlige klær i størrelse L eller XL. Du er på grensen til det helsefarlige, og da du veide 95 kilo hadde du nådd den grensen. Det er også mere akseptert med voksne damer, og du nevner ikke noe hvor gammel du er. Hvis du er fjorten, ville jeg vært alvorlig bekymret. Hvis du er førti, noe jeg forestiller meg utifra innlegget ditt, ja da kan jeg godt se deg for meg som en fantastisk flott og frodig dame. Bruk betegnelsen frodig og kos deg med kroppen din.

Takk for svar. Ja du har rett, jeg er nesten førti. Har født tre barn, og da endret kroppen seg mye.

Hun ville nok ikke ha spurt, hvis hun ikke brydde seg om hva noen andre mener. Spørsmålet er om hun bryr seg om hva ALLE andre mener.

Problemet er altså hvordan du skal beskrive deg selv??

Du beskriver deg selv akkurat som du føler deg, selv er jeg 160 og veier 61 kg, så jeg er litt rund. Og da sier jeg litt rund. Er dette virkelig noe å tenke på. Om du opplever deg selv om fet så gjør heller noe med DET problemet.

Problemet er altså hvordan du skal beskrive deg selv??

Du beskriver deg selv akkurat som du føler deg, selv er jeg 160 og veier 61 kg, så jeg er litt rund. Og da sier jeg litt rund. Er dette virkelig noe å tenke på. Om du opplever deg selv om fet så gjør heller noe med DET problemet.

Du overdriver nok, når du sier litt rund.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...