inger tove Skrevet 27. januar 2003 Del Skrevet 27. januar 2003 Vi har ei datter på 17 år som først for to år siden fikk diagnosen adhd. Hun har i alle år slitt med skrive og lesevansker og kan fortsatt pr. i dag ikke lese ordentlig. Jeg har hørt at det kan finnes et "riktig" kosthold for henne som kan hjelpe til med konsentrasjonen. Jeg vet av erfaring at mye søtsaker får henne til og bli mere ukonsentrert. Hun går ikke på noen form for medisinering. Håper det finnes et svar på dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prøv denne Skrevet 27. januar 2003 Del Skrevet 27. januar 2003 http://www.protein-intoleranse.no/pages/frameset.html 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Hei inger tove, Det er gjort en del studier på kost og ADHD/konsentrasjon, men det er fremdeles mye usikkert der. Studier med sukker og konsentrasjonen viser seg å være mer en placebo effekt enn et reelt problem. Jeg har likevel hatt mange som mener at mye søtsaker faktisk er uheldig - og det benekter jeg ikke. Det viser seg også at ADHD kan forårsake mange av de samme symptomene som mangel på essensielle fettsyrer. Studier på dette viser at tilskudd av essensielle fettsyrer (lange flerumettede fettsyrer) som omega-3 og omega-6 forbedrer konsentrasjonen betraktelig hos de med ADHD og lese- og skrivevansker. Et slikt tilskudd kunne f. eks være Udo’s Choice (kjøpes på helsekost). Dere kan ellers prøve ut linken til Norsk protein intoleranse forening som ”prøv denne” gir dere. Har selv ikke hørt mye om proteiner/peptider i forhold til ADHD i senere forskning. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kamilla-P- Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Hei Inger Tove! Har en datter på tre og et halvt år som mistenkes for AD/HD. Vi har ved hjelp av Balder klinikken fått utredet henne for protein intoleranse, og det viste seg at hun ikke skulle spise gluten eller melke protein ( Kasein ). Hos noen unger gir protein intoleransen konsentrasjonsvansker, uro og enkelt ganger hyperaktivitet. Det er sagt at barn med AD/HD oftere har protein intoleranse enn normale barn, men hvor mye det stemmer vet jeg ikke. Jeg ville anbefale å ringe Lars Omdal på Balder klinikken for en prat om problemet. Han er kjempe flink og kan sine saker! Føler du for å prate ring til Leder For Troms AD/HD forening og spørr etter meg. -Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.