Gå til innhold

SPISEFORSTYRRELSER

cos

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest vet du ikke det?

Spør heller på forum for spiseforstyrrelser, så får du nok svar.

Det forumet er lagt ned for lenge siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angela1365380318

Har lest av at det kommer av for mye/lite stoff i hjernen. Men sykdommen behandles /helbredes ikke kjemisk men som oftest med terpi.

Sykdommen forekommer oftest hos litt overvektige eller normalvektige i tennårene som opplever mye press og føler at de ikke har noe kontroll over ting i livet og derfor tar korntroll over det ene de faktisk kan bestemme, nemmelig hva de skal spise. hvor mye de skal veie og hvor mye de kan spise.

Det handler minst like mye om kontroll som om slanking i de fleste tillfeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heilsen en med spiseforstyrrelser

Jeg er en helt vanlig jente på 19 år. hadde vel litt fett for mye, men etter aldren jeg hadde da var det såkalt valpefett som forsvinner når man blir eldre. Grunnen til at jeg begynnte og slange meg var fordi dette fettet ble komitert av andre. samtidig ble jeg sammelignet med broderen og kusinene min som var de tynne strekene. samtidig blir man påvirket av reklame med bare tynne jenter samme hva det reklameres for og alle de forskjellige slangekurene. derfor fant jeg ut at ved og kutte ut maten og trene mer vil man bli tynn. men det kan være tusen grunner til at noen får spiseforstyrrelser og det kan være sammensatte grunner. så det finnes dessverre ikke noe fasitsvar på spørsmålet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Gjest trist jente

Nei det visste jeg ikke. Hvorfor i all verden ble det nedlagt?

det er så mange grunner til at man kan utvikle spiseforstyrrelser. det kan være en slankekur som kommer ut av kontroll, det kan være en måte du får kontroll over livet ditt på, det kan være en måte p takle følelser du ikke tør kjenne på... det kan være så mangt...

men til felles har alle at det som du trodde skulle gi deg kontroll er det som gjør at du mister kontrollen. det er det som tar over livet ditt. tilslutt består livet ditt kun av tanken på mat, spise, ikkespise, spy, trene, forbrenne, skjule, lyve...

kampen for å bli tynn blir stadig verre. tynn blir aldri tynn nok. det føles som hele du bare er fett.. du er ekkel, orker ikke å møte andre.- livet blir rett og slett bare mat..

alt er mat, men det er ikke maten som er det virkelige problemet. spiseforstyrrelsen,og besttelsen av å måtte bli tynn, og måtte spy,og måtte trene er symptomet på at noe er galt... For å bli frisk fra en spiseforstyrrelse tror jeg man må jobbe med årsakene til den i tilegg til normalisere spisemønsteret.. En spiseforstyrrelse er et symptom på at det er noe man synes er for vanskelig til å klare å takle på andre måter tror jeg. det er viktig å se personen bak spiseforstyrrelsen og ikke bare henge seg opp i spisingen.

vet ikke hvorfor jeg skrev dette egentlig. det var vel heller ikke ordentlig svar på spørsmålet ditt.. unnskyld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish

Jeg fikk bulimi fordi jeg vokste opp alene hos en schizofren og depressiv mor, som ikke ga noen grenser og lærte meg aldri regelmessige måltider. Så jeg fikk godteri hver dag, og når jeg begynte å legge på meg av alt godteriet og sånn, så hadde jeg ikke nubbesjans til plutselig å skulle spise lite og sunt, så da begynte jeg bare å spy maten. Vennlig hilsen meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...