Gå til innhold

LAGER dere disse middagene man ser på tv? :-)

Anbefalte innlegg

Jeg har bare bøkene på engelsk og der står det mild-cure gammon. Og til tross for flere år i England vet jeg dessverre ikke akkurat hva slags skinke det er, men utfra bildene ser det ut som en helt vanlig ribbe med svor på.

Oppskrifen er i alle fall slik:

2 kg skinke legges i en gryte med skinnsiden ned (hvis du kan). Legg i en løk, skrellet og delt i to. Hell over 2 liter coca cola (ikke light!). Kok opp og la småputre under lokk i en time per kg kjøtt. Ta skinken ut av gryta og avkjøllitt. Skjær av svoret, men la et tynt lag fett bli igjen. Bruk en skarp kniv til å rute fettet og legg en nellikspiker i hver rute. Så smører du 1 stor spiseskje mørk sirup over, og så drysser du over 2 ss sennepspulver og 2 ss brunt sukker. Stek i langpanne ved 240 grader i ca 10 min til fettet bobler litt.

Ribbe ? Den er det jo ben i. Jeg trodde denne skulle lages med benfritt kjøtt. Jeg har bare én Nigella-bok (How to eat), og der er det ingen bilder.

Jeg vurderer forresten å kjøpe flere. Hvilke(n) kan du anbefale ? Bestiller på amazon, så de behøver ikke være kommet ut på norsk.

Fortsetter under...

Ribbe ? Den er det jo ben i. Jeg trodde denne skulle lages med benfritt kjøtt. Jeg har bare én Nigella-bok (How to eat), og der er det ingen bilder.

Jeg vurderer forresten å kjøpe flere. Hvilke(n) kan du anbefale ? Bestiller på amazon, så de behøver ikke være kommet ut på norsk.

Det er sånn den ser ut i allefall,men jeg antar at en hvilken som helst skinkestek bør fungere. Jeg har alle bøkene (fire stk), og synes egentlig How To Eat er den kjedeligste, nettopp fordi det er så lite bilder i den. Nigella Bites er jo bra, det er den de har vist på TV, og så har du How to be a Domestic Goddess og den siste som heter Forever Summer. Alle er veldig bra, hvis du liker Nigella da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...