Gå til innhold

Ankelforstuing

nastoisi

Anbefalte innlegg

Jeg har etterhvert fått problem med at jeg rimlig hyppig tråkker over og vrikker/forstuer ankelen.

Begynner nå og bli litt småbekymret for anklene mine og lurer på å få noen til å se på dem og eventuellt vuredere en operasjon. Spesielt siden den siste vridningen tar fryktlig lang tid uten at jeg klarer annen belastning en gå normalt. Noen som har noe erfaring med dette og som i tillegg kan anbefale hvem jeg bør oppsøke for bistand/sjekk i Oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Antar at forstuingene skjer i forbindelse med idrett. Det som er viktig er å styrke anklene! Det finnes diverse apparater for ankler. Diverse balanseputer og balansebrett. De kan du trene på hjemme i stua mens du feks ser på tv! HVis dette ikke styrker anklene anbefaler jeg deg å trene med ankel-sokker. Som inneholder hard plast. Flere fotball og turnkolleger av meg bruker dette ved all type trening, parallelt med trening på brett/pute!

Er ikke fra Oslo, så jeg kan ikke anbefale deg noen ting: fysioteraputen min nevner stadig NIMI, men vet ikke om det er skole eller åpent senter. Sjekk det ut! For de driver ihvertfall med forskning og kommer med nye forslag til diverse typer trening!

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...