Gjest lurerveldig Skrevet 27. januar 2003 Del Skrevet 27. januar 2003 .,.utbetales i slutten av mai. Var sykemeldt fra februar i fjor, går nå over på rehabiliteringspenger. Hvordan blir det da med utbetalingen i mai, kommer feriepengene som ble opptjent (av sykepenger) i fjor i tillegg til rehab. pengene for mai? Var i fødselspermisjon før jeg ble sykemeldt. Får jeg feriepenger for den perioden også? Noen som vet, og vil svare, så blir jeg veldig glad! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91030-feriepenger-av-sykepenger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigertrollet Skrevet 28. januar 2003 Del Skrevet 28. januar 2003 Først: hvis du fikk sykepengene utbetalt fra arbeidsplassen som lønn vil du motta både rehab.penger og feriepenger ja. Det er to muligheter hvis du ble sykemeldt i febr. (la oss si 1.febr): 1. feriepenger for januar (vanlig lønn) + feriepenger av sykepenger for 48 dgr av sykemeldingsperioden (hvis utbetalt av folketrygden) eller 2. feriepenger for hele året (vanlig lønn og sykepenger) hvis alt er utbetalt av din arbeidsgiver. Lov om Ferie §10 (forkortet): "(4)Opptjening av feriepenger under sykdom, fødsels- og omsorgspermisjon mv Som arbeidsvederlag etter nr. 1 regnes også sykepenger utbetalt av arbeidsgiver i arbeidsgiverperioder... Trygden betaler feriepenger av: a) sykepenger utbetalt av folketrygden for inntil 48 dager hvert opptjeningsår, jf. folketrygdloven § 8-33.... 9. Trygden betaler også feriepenger for inntil 12 uker (60 sykepengedager) av opplæringspenger og pleiepenger ved barns sykdom etter folketrygdloven § 9-17 fødselspenger til arbeidstakere for inntil 12 uker med full sats eller for inntil 15 uker med 80 prosent av full sats, jf. folketrygdloven § 14-5, c) omsorgspenger ved adopsjon til arbeidstakere for inntil 12 uker med full sats eller for inntil 15 uker med 80 prosent av full sats, jf. folketrygdloven § 14-15. Det ser ut som du får feriepenger for inntil 12 uker for fødselspermisjonen. Mulig det ble rotete, men jeg tror det skal stemme ihvertfall:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91030-feriepenger-av-sykepenger/#findComment-502507 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.