Gå til innhold

Blakk ? Nesten alle kan søke å få penger fra et legat

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Jeg har kikka i legathåndboka og fant et par jeg kunne søke på med god samvittighet. En kompis er ekspert, har søkt på ca 30 og fått tildelt 6 legater på 10 år, tilsammen 28.000 kr, der et var på kr 11.000 !

Hemmelighten er visst å dokumentere sine påstander skikkelig og legge godt arbeid i en søknad.

Har du fått et legat ?

Hvilket og hvor mye ?

Hva var din metode ?

Fortsetter under...

Hmm... takk for tipset! Skal kjøpe den boka og pløye gjennom den selv... Har ikke fått legat selv, men håper de har et eller annet det går an å søke på for "sykepleiestuderende alenemødre" ;)

Mamma søkte på et legat for søstra mi som er handicappet, slik at hun skulle kunne få en sydentur med ledsager. De fikk 15000 kroner!

:o)

Annonse

Ulv I Faarikaal

Hmm... takk for tipset! Skal kjøpe den boka og pløye gjennom den selv... Har ikke fått legat selv, men håper de har et eller annet det går an å søke på for "sykepleiestuderende alenemødre" ;)

Mamma søkte på et legat for søstra mi som er handicappet, slik at hun skulle kunne få en sydentur med ledsager. De fikk 15000 kroner!

:o)

Legatene er som regel for trengende ja. Tror Røkke kan droppe å søke :-). Derfor er det viktig med dokumentasjon, ellers blir søknaden kasta. Skulle tro det var lov å prøve seg, men det er det ikke.

Kan en eggprodusent søke støtte for oppdrett av skalldyr ?

Hjelp - to spørsmål på en gang. Da går det helt i ball for meg!

Jeg blir som Donald da han gikk seirende ut i den store spørrekonkurransen, og premien var fritt valg mellom en tønne med penger og en trehjulssykkel. Og han valgte trehjulingen: Se, jeg kan sykle uten hode.

Jeg fikk et legat en gang.

Det var på 1200 kr

Grunnen var at jeg ikke hadde penger til julegaver, og sosialkontoret gir ikke støtte til slike ting.. de hjelpte meg å søke, og jeg måtte oppgi hvor mange jeg skulle kjøpe til osv også fikk jeg pr pers liksom.....

Pengene ble brukt til.... ja nettopp julegaver...

Følte meg litt ekkel da jeg gjorde det med tanke på at jeg faktisk kunne spart til de julegavene da det er mange fler som er trengende enn meg....

Men det året hadde jeg ingen utvei.

Og slikt gjør jeg ikke igjen om det da ikke trengst like mye....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...