Gjest optimist - jepp! Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Jeg er ei tynn, voksen dame og temmelig utrent. Har intet fett å miste, men vil ha muskler. Da er vel styrketrening tingen? Blir fortalt at så utrent som jeg er vil framgang komme raskt Har fått hjelp på institutt til program. Satser på 3 ganger i uka. Hvordan ser følgende ut? 20 min oppvarming, sykkel eller rask gange på tredemølle (skal løpe etter hvert, bare jeg overvinner redselen for å fyke bakover på maskineriet). Dernest en runde på ymse apparater: rygg, mage, rompe, lår, legger, biceps, triceps og bryst. Tar 3 x 15 i rep. med 15 kilos belastning (ikke lår/legg, der er det vel 60 kg om jeg ikke husker feil). Burde jeg legge på kilo og dra til jeg ikke orker den siste - altså færre repetisjoner? Eller beholde kg og øke antall repetisjoner? Eller er det greit som det er? Bør jeg intensivere og intensivere etter hvert som jeg blir sterkere eller er det lurest å finne et nivå på kg og rep. og holde det der? Prøver å strekke godt ut etterpå. Drikker vann under trening og spiser banan og brødmat rett etter trening. Noe annet jeg bør huske? På forhånd takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bamseliten Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Hei! Ønsker du å bygge muskler, er det best å ta få rep med mest mulig belastning, gjerne så tungt at du må kjempe for å greie de siste. (to-tre serier per øvelse bør holde) Det er også lurt å bare konsentrere seg om noen kroppsdeler om gangen, altså ikke trene hele kroppen hver gang. Et rikt og variert kosthold er viktig, spis lite og ofte:) Til slutt er det viktig å ikke begynne for hardt, men heller øke på etter hvert som du føler du har ork til det. Lett å bli overtrent hvis du ikke har trent så mye:) Lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest optimist - jepp! Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Hei! Ønsker du å bygge muskler, er det best å ta få rep med mest mulig belastning, gjerne så tungt at du må kjempe for å greie de siste. (to-tre serier per øvelse bør holde) Det er også lurt å bare konsentrere seg om noen kroppsdeler om gangen, altså ikke trene hele kroppen hver gang. Et rikt og variert kosthold er viktig, spis lite og ofte:) Til slutt er det viktig å ikke begynne for hardt, men heller øke på etter hvert som du føler du har ork til det. Lett å bli overtrent hvis du ikke har trent så mye:) Lykke til!! Tusen takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IngenLurerDenneGutten Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Når du kjører mange repps (ca 10) bygger du - med få repps og høy belastning (ca 2-3-4) kjører du styrke. Når vi trene styrkeløft, kombinerer vi dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.