Gå til innhold

Parkeringsvakter er noe piss!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Parkerte utenfor kjøpesenteret her vi bor, og sto der en liten halvtime mens vi var inne. Dette var før klokka ti, så det var bare et par butikker som var åpne.

Da jeg kom ut gikk det en fyr og lusket rundt bilen min, det lyste parkerinsvakt lang vei. Faen til greier, da, tenkte jeg, og lurte på om han hadde tenkt å skrive ut bot eller noe.

Her kunne man altså stå i 3 timer, og så var han på plass da jeg bare hadde stått en liten halvtime!

Han gikk et par runder rundt bilen, studerte hjulene og stirret på snøen som lå over vinduene..ja, det snødde som bare pokker og det var da ikke min feil at det så ut som om jeg hadde stått lengre enn jeg hadde!

Nei, det ble ingen bot, selvfølgelig.

Jada, jeg overreagerer sikkert, men jeg hater å bli mistenkeliggjort! Når jeg ikke engang var i nærheten av å stå 3 timer, hvorfor skulle han luske rundt og studere vinduer og hjul på bilen???

Hva jeg vil med dette? Bare skrive av meg frustrasjonen, egentlig. ;-)

Parkeringsvakter er noe piss!!

Gjest Persille
Skrevet

Jeg tror de noen ganger irriterer på seg folk for moro skyld...

På sjøsiden av OsloS er det en plass for av- og påstigning, men det er ikke lov å parkere der, greit nok. Jeg satt i bilen og ventet på sambo, hadde ventet i kanskje 10 minutter eller noe.... Det var MASSE ledig plass, og det er vel plass til at 50 biler "parkerer" der samtidig.

Så plutselig kommer det en vakt og banker på ruten min, han sier han har registrert at jeg har stått der i over fem minutter, og at han nå må skrive bot! Jeg forklarte at jeg satt og ventet, og at toget var forsinket, men neida, kjør din vei NÅ eller få bot....

Antagelig hadde han bare for lite å gjøre. Men jeg fikk lirt av meg noen fraser om hva jeg mente likevel, før jeg kjørte to runder i rundkjøringen og inn på plassen igjen =)

Skrevet

Å være parkeringsvakt må jo være verdens kjedligste jobb - kanskje han syntes du hadde fin bil :)

Sikkert kjempegøy å ha den mest bedritne jobben som finnes, og i tillegg bare få sure tryner og møkkaslenging etter seg hele dagen - så å si hver dag.

Lurer på hvordan humøret på sånne er etter en dag på jobben :-)

Skrevet

Skjønte ikke helt poenget med meldinga jeg men. Er jo tross alt staten(oss) som vil ha dem. Tror du ikke dessuten at oslo f.eks hadde vært mere kaotisk uten disse vaktene?

Skrevet

Noen må jo ta slike jobber også.

Jeg har flørtet meg fra en parkeringsbot, så alle er ikke drittsekker :-)

Skrevet

Parkeringsvakten så hva slags biler som sto hvor på parkeringsplassen. Etter minst 3 timer hadde han tenkt å komme tilbake og skrive bot til de som fortsatt sto der.

Problem: han kan ikke bevise at bilene har stått der hele tiden. Hvem som helst ville kunne si de hadde kjørt en tur i mellomtiden og så parkert i samme lomme.

Løsning: parkeringsvakten noterer seg ventilenes plassering på hjulene. Står samtlige 4 ventiler i samme posisjon etter 3 timer er sannsynligheten minimal for at bilen er kjørt i mellomtiden.

..derfor studerte parkeringsvakten hjulene dine.

Skrevet

Parkeringsvakten så hva slags biler som sto hvor på parkeringsplassen. Etter minst 3 timer hadde han tenkt å komme tilbake og skrive bot til de som fortsatt sto der.

Problem: han kan ikke bevise at bilene har stått der hele tiden. Hvem som helst ville kunne si de hadde kjørt en tur i mellomtiden og så parkert i samme lomme.

Løsning: parkeringsvakten noterer seg ventilenes plassering på hjulene. Står samtlige 4 ventiler i samme posisjon etter 3 timer er sannsynligheten minimal for at bilen er kjørt i mellomtiden.

..derfor studerte parkeringsvakten hjulene dine.

Takk!

Det hadde jeg ingen anelse om, at det var sånn det hang sammen!

Da er det jo en fornuftig grunn til det han gjorde, da, ikke bare at han mistenkte meg uten grunn.

Takk for oppklarende svar! Så fint at du tok deg tid til å forklare det selv om jeg sikkert virket temmelig PMS-gretten ;-)

Hilsen en mye blidere

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...