Gå til innhold

kanskje jeg lider av spillegalskap?

Anbefalte innlegg

Gjest anonym jente idag.....
Skrevet

Før spilte jeg bare litt av og til, en 20 kroning her ...en 20 kroning der. Ikke noe stort, og ikke mer en et par ganger i uken.

Men så vant jeg 2000 kr for et halvt år siden etter å ha puttet på 40 kr på en spille maskin og etter det har jeg gått sakte men sikkert fra 20 kroner til å plutstelig ta ut 800 kr for å spille. Og vinner jeg ingenting så tar jeg ut mer...til jeg vinner. Vanligvis vinner jeg alltids, men noen ganger skjærer det seg og jeg sitter uten penger til neste lønning.

Men jeg spiller jo ikke på alt! Det er bare EN type spillemaskin jeg synes er grei å spille på og som jeg vet jeg kan vinne endel på. Disse andre ser jeg ikke på engang.

Men hvordan skal jeg klare å kutte ut å spille? I det siste virker det som hver gang jeg skal handle mat, så må jeg bare spille litt også...

Jeg vil ikke få sånn spillegalskap hvor jeg spiller bort alt jeg har. Jeg vil ikke utvikle det, likevel føler jeg meg litt fanget og trangen er der.

Ingen vet om det og ihvertafll ikke samboeren min. Men hva kan jeg gjøre for å styre meg? Uten å måtte gå til behandling?

Skrevet

Hjelper det noe hvis jeg forteller deg at alle som står ved en spilleautomat ser jævlig dumme ut? Og at spilling på automater er jævlig harry?

Skrevet

Du må bare bestemme deg for at du ikke skal spille for mer enn f.eks 60 kr. og vinner du tar du det ut gevinsten eller i hvert fall de 60 kr du startet med. De maskinene er livsfarlige. Både en venninne av meg og ex-svigermor er spilleavhengig og det er fælt hver gang de har spilt opp pengene til husleie og mat. Blå Kors har egne terapigrupper for spilleavhengighet hvor du kan få hjelp hvis du ikke klarer å stoppe. Venninna mi har stoppet nå etter et kurs der.

Tenk på alt du kan kjøpe for 800 kr. Og hvor mye du spiller bort i måneden. Før regnskap over hva du bruker og se om du virkelig har råd til å tape så mye hver mnd.

Gjest Schneider
Skrevet

Hjelper det noe hvis jeg forteller deg at alle som står ved en spilleautomat ser jævlig dumme ut? Og at spilling på automater er jævlig harry?

Jeg gjorde også det..... helt til jeg ble så blakk at jeg levde på 400 kr i 3 uker. Da hadde jeg ikke penger til å spille, og gjorde det heller ikke...logisk nok...

Jeg tror cluet er å unngå butikker med akkurat "din" type automater i, unngå å ha mye kontanter og prøv å reduser spillingen gradvis...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...