Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste i artikkelen om Orderudhuset som skal forsøkes utleid, at om de som ønsker å leie tar på seg rydding og oppussing etter trippeldrapet, kan de få leie rimeligere. Om det kommer leietagere utenfra, skal de pårørende rydde og vaske selv...

Er det slik at pårørende selv må rydde og vaske etter et drap, evt. leie inn noen selv?

Høres makabert ut, spør dere meg... det må være en vanvittig påkjenning!

Gjest papirtiger
Skrevet

Veldig snilt av norsk media å ta jobben som megler..

Hvor mye "søl" kan det være der?

Gjest ikke undertegnet
Skrevet

Ville heller bodd under åpen himmel enn å sove i et hus hvor tre mennesker har blitt drept!

Kan ikke skjønne annet enn at de bare må brenne det ned.

Kanskje kommunen kan leie det og bruke det til overnatting for rusmisbrukere og uteliggere. De tenker vel ikke over hvilket sted de sover.

Ingen 'normale' personer her i Norge vil vel bo et slikt sted.

Nei, nå kom jeg på noe! Bruk det til asylsøkere og andre som vil snylte på velferdsnorge. Etter noen uker med sære nattlige opplevelser så stikker de kan hende ut av landet fortere enn svint. Den var kanskje litt stygg, men skal Orderudhuset brukes så må fantasien settes i sving...

Gjest papirtiger
Skrevet

Ville heller bodd under åpen himmel enn å sove i et hus hvor tre mennesker har blitt drept!

Kanskje kommunen kan leie det og bruke det til overnatting for rusmisbrukere og uteliggere. De tenker vel ikke over hvilket sted de sover.

Nei, nå kom jeg på noe! Bruk det til asylsøkere og andre som vil snylte på velferdsnorge. Etter noen uker med sære nattlige opplevelser så stikker de kan hende ut av landet fortere enn svint. Den var kanskje litt stygg, men skal Orderudhuset brukes så må fantasien settes i sving...

Skulle man brenne ned alle boliger hvor mennesker har blitt drept hadde det blitt mange branner..

Hva er du redd for? At åndene dere kommer tilbake?

Skrevet

Spørsmålet var egentlig generelt rettet mot drap i private hjem... Ser det står biler utafor der en heimevernssoldat tok livet av seg og dama si rett før jul flere ganger i uka også. Stort sett de samme bilene hver gang.

Jeg lurte på om det er de som driver etterforskningen som sørger for at det blir shinet opp igjen, eller om pårørende må sørge for det selv?

Angående Orderudgården... jeg tviler på at det er så veldig mange alkoholikere og narkomane som tråler Sørumsands gater. Det er jo en halv times kjøring langt innover skauen fra allfarvei, jo! ;) Egentlig er det ganske trivelig der, men det ligger veldig avsides til.

Skrevet

Nei. Politiet har folk som desinfiserer og ordner opp. Man kan ikke se at det har skjedd noe unormalt der etterpå.

Skrevet

Nei. Politiet har folk som desinfiserer og ordner opp. Man kan ikke se at det har skjedd noe unormalt der etterpå.

Ok, det var det jeg lurte på. Men... om du leste den reportasjen om kårhuset som de tenker å leie ut på Orderud, så sto det at alt var slik som det har vært helt siden drapene. Krittmerker, blodspor osv. Skal ikke politiet fjerne det da? Kanskje de skal det, selv om media opplyser det på en slik måte at det høres ut som om leietakerne må gjøre rent...

Usj...

Skrevet

Ok, det var det jeg lurte på. Men... om du leste den reportasjen om kårhuset som de tenker å leie ut på Orderud, så sto det at alt var slik som det har vært helt siden drapene. Krittmerker, blodspor osv. Skal ikke politiet fjerne det da? Kanskje de skal det, selv om media opplyser det på en slik måte at det høres ut som om leietakerne må gjøre rent...

Usj...

Nei de kan ikke kreve av "sivile" at de gjør rent. Sånt kan det bli et jævla spetakkel av.

Grunnen til at det står slik enda er at saken har tatt sabla lang tid. Bevis og så der.

Man leier inn proffe folk og sender regninga til myndighetene.

Skrevet

Nei de kan ikke kreve av "sivile" at de gjør rent. Sånt kan det bli et jævla spetakkel av.

Grunnen til at det står slik enda er at saken har tatt sabla lang tid. Bevis og så der.

Man leier inn proffe folk og sender regninga til myndighetene.

Ok. Jeg tror jeg skal unngå å søke på profesjonell vaskejobb...

:o)

Gjest ikke undertegnet
Skrevet

Skulle man brenne ned alle boliger hvor mennesker har blitt drept hadde det blitt mange branner..

Hva er du redd for? At åndene dere kommer tilbake?

Faktisk så har jeg fra mediene at det har vært snakk om å brenne det ned.

Dette er jo kjent som den verste drapssaken i norsk, nyere historie, så det er ikke snakk om alle hus hvor det er begått drap!

Men det er nå ganske vanlig at det går på folkemunne i år etter år om slike tragiske ting. Og,ja, jeg har hørt at det gjør det vanskelig å få solgt et hus etter slike tragiske ting.

Og selvfølgelig er det gjenferd folk er redd for. Siden det går historier om at slikt har hendt, og de fleste vet at de ville blitt redde, så vil de fleste unngå å sette seg selv i en slik situasjon.

Skrevet

Faktisk så har jeg fra mediene at det har vært snakk om å brenne det ned.

Dette er jo kjent som den verste drapssaken i norsk, nyere historie, så det er ikke snakk om alle hus hvor det er begått drap!

Men det er nå ganske vanlig at det går på folkemunne i år etter år om slike tragiske ting. Og,ja, jeg har hørt at det gjør det vanskelig å få solgt et hus etter slike tragiske ting.

Og selvfølgelig er det gjenferd folk er redd for. Siden det går historier om at slikt har hendt, og de fleste vet at de ville blitt redde, så vil de fleste unngå å sette seg selv i en slik situasjon.

Jeg kunne sikkert bodd der. Iallefall inntil jeg ev. opplevde noe skummelt.

Skrevet

Du vet ikke tilfeldigvis hvor mye de vil ha i leie?

Hæ?

Skrevet

Du vet ikke tilfeldigvis hvor mye de vil ha i leie?

8-10 tusen i måneden stod det i avisa :0) For dyrt når det er så usentralt spør du meg.

Skrevet

8-10 tusen i måneden stod det i avisa :0) For dyrt når det er så usentralt spør du meg.

Skrekkelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...