Gjest jfk Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Jeg er sykemeldt, og skal på attføring. Jeg har slitt mye med depresjon og angst de siste årene, samtidig som jeg ble skilt etter langt ekteskap. Jeg har stort temperament, og fyker fort opp (blir raskt blid igjen). I et møte på arbeidsplassen, hvor jeg følte meg urettferdig behandlet, ble jeg rasende og ut av kontroll. Det har skjedd ved flere anledninger, og skjedde ofte i ekteskapet. I det siste nokså ofte overfor venner osv., men det på jobben er definitivt den mest alvorlige situsjonen, for nå blir det brukt mot meg. I en samtale med psykologen min i dag, sa hun at jeg måtte regne med at det blir brukt mot meg at jeg blir så rasende selvom hun ser urettferdigheten og grunnene bak at jeg blir det. Jeg ønsker ikke å ha det sånn, sliter enormt med selvtilliten og skulle gjerne vært bestandig blid og ha full kontroll. Bruker det vanvittig mot meg selv, og er nå redd for å begynne å jobbe igjen eller delta i sosiale sammenhenger. Blir asosial av å sitte alene hjemme hele tiden bak en datamaskin. Er egentlig en ressursperson, har mye humor, er lett å prate med og var glad i å være sammen med andre mennesker. Noen ideer om hvordan jeg kan lære å leve med dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91322-hva-kan-jeg-gj%C3%B8re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest herta Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Fortsett å gå til psykolog, motta all hjelp du kan få. Vær ærlig om problemene dine, (til venner og familie i første omgang), si unnskyld for det du har sagt og fortell at du mottar hjelp for problemene dine. Ikke tro at du må være blid og ha full kontroll for å fungere, det er lov å gi beskjed at du er uenig eller at du ikke er blid og glad, det er stor forskjell mellom å være blid og det å unngå å bli veldig sint og utagerende. Tar du på deg en maske og alltid er blid, er sjansene for at du eksploderer innimellom mye større. Jobb med å kunne fortelle at du er uenig, men på en rolig måte. Snakk med psykolgen din om dette. Øv inn noen fraser du kan si når du føler du blir sint, slik at du kan be om "time-out" og en tenkepause. Be om å få komme tilbake til temaet hvis du blir sint, og gå deg en tur og ro deg ned. Kanskje sove på det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91322-hva-kan-jeg-gj%C3%B8re/#findComment-503343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.