Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hjemmefarget håret mitt i evigheter med hennapulver. Det er en langsommelig drittjobb, med bakepensel og en brungrønn graut som lukter spinat, men det blir pent, og håret liker seg også og blir føyelig. Litt rødt, men. Bør gjøres hver 3. uke. Med musearm(?) begynner dette å bli en pest&plage. Vet noen om frisører vil ta på seg slikt??? Jeg tåler ikke kjøpefarge, slår ut i eksemer og håravfall. Kan man komme med den lille plastboksen sin med oppmalt hennabusk og si "farg meg"? Noen som vet?

Gjest papirtiger
Skrevet

Da hadde jeg heller spurt en venninne.

Etter henna-farging kan man ikke bruke kjemisk farge på en god stund

Skrevet

Da hadde jeg heller spurt en venninne.

Etter henna-farging kan man ikke bruke kjemisk farge på en god stund

Bra råd! Men noe som fikk meg til å sortere venninner her (hvem ville du be om osv) og det kastet et skrålys over omgangskretsen, det gjorde det. Kanskje EN venninne. Og EN søster, samt EN datter? Og en gang sjøl? Da skulle jeg være langt ute på våren. Vet du hvorfor man ikke kan bruke kjemiske midler etter henna? Ikke viktig, men nysgjerrig.

Gjest papirtiger
Skrevet

Bra råd! Men noe som fikk meg til å sortere venninner her (hvem ville du be om osv) og det kastet et skrålys over omgangskretsen, det gjorde det. Kanskje EN venninne. Og EN søster, samt EN datter? Og en gang sjøl? Da skulle jeg være langt ute på våren. Vet du hvorfor man ikke kan bruke kjemiske midler etter henna? Ikke viktig, men nysgjerrig.

Kjemikaliene reagerer på henna-fargen, og kan bli oransje eller grønt eller noe annet forferdelig. Står det ikke noe om dette på henna-pakken?

Hvor kjøper du fargen? Body Shop? Vurderer å prøve det selv igjen snart.

Skrevet

Kjemikaliene reagerer på henna-fargen, og kan bli oransje eller grønt eller noe annet forferdelig. Står det ikke noe om dette på henna-pakken?

Hvor kjøper du fargen? Body Shop? Vurderer å prøve det selv igjen snart.

Hvis jeg bruker henna på farget hår hva skjer da?

Skrevet

Hvis jeg bruker henna på farget hår hva skjer da?

Jeg kjøper henna på apoteket. Billig og greit. Men det blir liksom EN farge, da, skikkelig brannbil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...