Gå til innhold

Fuckings Telenor

Anbefalte innlegg

Jeg ble overtalt til å bytte ut Chelloen min med ADSL her for 3 uker siden. Fyren som ringte var veldig hyggelig, fortalte meg at jeg ville få "gjør det selv" pakken på døra etter 3-4 dager, og at jeg da umiddelbart kunne ta dette i bruk. Det var ikke noe etableringsgebyr (noe jeg spurte spesifikt om), prisen var 50 kroner under det jeg vanligvis har betalt for Chello, forbindelsen er dobbelt så raskt, så det eneste jeg ville merke når jeg byttet var at jeg aldri ville ha nettproblemer, det ville gå dobbelt så raskt å laste ned ting, og alt ville bli som før med unntak av at jeg hadde et bedre internet, og billigere regning.

Etter 1 uke så ringer jeg Telenor og spør hvor det blir av ADSLen jeg skulle få på døra etter 3-4 dager. Etter en kø som ikke lignet noe som helst, og et menyvalg som tok ca 4 minutter før jeg i det hele tatt ble koblet opp mot den jeg skulle snakke med, så fikk jeg en fyr på tråden, og han fortalte meg at det ville ta ca 1 mnd før jeg fikk det. - En mnd fra da, altså totalt 5 uker etter at jeg ble lovet å ha pakka på døra. Greit nok, tenkte jeg, det er jo tross alt ikke noe stress, men de ser jo ikke akkurat ut til å holde det de lover.

Jeg fikk likevel pakka på lørdag. Da via en postlapp og jeg måtte hente den på posthuset. Budet hadde visstnok vært her klokken 19.00 på fredag, men jeg var ikke hjemme. Dette var bullshit, i og med at jeg akkurat da satt i stua å så på nyhetene. Men dette var vel for øvrig postens løgner.

I dag fikk jeg brev fra Telenor om at abonnementet mitt skal fungere førstkommende mandag, men det sto også et par andre ting i brevet.

1. Etableringsgebyr 495 kroner (mot at jeg var lovet 0 kroner).

2. E-postadressen min var noe de ser ut til å ha funnet på selv (jeg var lovet [email protected]).

3. Man kan bare laste ned 1 GB i mnd, før hastigheten går over til vanlig ISDN hastighet (jeg var lovet at jeg kunne laste ned på akkurat samme måte som jeg kan nå med Chello).

Så jeg ble noe pissed, tar opp telefonen, ringer Telenor, må igjennom den vannvittige menyjævelen de har der (det tar jo faen meg 5 minutter før man har valgt det man skal ha), og så står jeg i ca 15 minutter i kø, mens en eller annen jævla dårlig sang bråker i bakgrunne.

Dette er for øvrig et ganske genialt triks av Telenor, for jeg var faen så forbanna når jeg ringte dem. Men etter den lange ventetiden hadde min første umiddelbare reaksjon - som selvsagt var å skjelle den uskyldige fyren jeg fikk tak i, huden full, og be dem sparke vedkommende som vervet meg som kunde - gått over til å bli relativt rolig.

Jeg fikk selvsagt på en meget fornuftig og velformulert måte fortalt hvor mye den gebrokkentsnakkende idioten som ringte meg for 3 uker siden, hadde gjort feil, og at de kanskje burde ta faenskapet inn til en samtale.

E-postadressen min fikk jeg skiftet til en spontant valgt forkortelse av navnet mitt (for og etternavn ble visst for langt), men de 495 kronene måtte jeg snakke med salgsavdelingen om, på dagtid i morgen, men han gikk ut fra at jeg skulle slippe å betale dette. De skal også få høre min vrede når det gjelder denne jævelen som ringte meg og:

a) enten gjorde en elendig jobb,

B) løy som et helvete for å kapre kunder.

Det siste er vel mest nærliggende.

Dersom jeg må betale disse 495 skal jeg be Telenor komme og hente utstyret umiddelbart, og gå tilbake til Chello som jeg fortsatt har i et par uker til.

Mitt første møte med ADSLen til Telenor er ikke akkurat gunstig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91329-fuckings-telenor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

28

• Bassisten

5

• Zirine

5

• tiliti

3

Mest aktive i denne tråden

Gir f*** i hele telenor jeg nå. Skal flytte om ikke lenge, men vil fremdeles ha internet.

Telenor "forlanger" at en må ha fast-tlf for å få ADSL... Men ikke Nextgentel.. (Ringer så lite, så mobil er nok)

Så nå er det over og ut med internett via telenor for min del.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91329-fuckings-telenor/#findComment-503448
Del på andre sider

Hvorfor skal du ha det så mye enklere enn oss andre?? Hæ?

I dag fikk jeg endelig koblet til i sentralen i min bydel. I to mndr har de jo prøvd å koble meg til i en bydel på andre siden av byen. Men tror du det funka? Not.

Etter to-tre mndr med rævva kundeservice -og det _før_ jeg har fått det til å virke- skal det nok komme et velformulert brev i klageavdelingen ja..

Av og til lønner det seg å ha en nordlendings ordforråd..jfr.vaskemaskinen..

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91329-fuckings-telenor/#findComment-503457
Del på andre sider

hmm Telenor er ille ja. Og jeg skjønner ikke hvorfor vi fortsatt har dem. Men du en ting jeg lurer på. Du skriver at du bare kan laste ned 1 ett eller annet før hastigheten går ned til vanlig ISDN. Vet du om dette gjelder alle ADSL kunder? Da vi tegnet vår abonement var det ingen slike begrensninger nemlig. Jeg vet jo ikke hvor mye jeg laster ned pr mnd, men jeg står online hele dagen. Har du noen link til denne infoen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91329-fuckings-telenor/#findComment-503501
Del på andre sider

Gir f*** i hele telenor jeg nå. Skal flytte om ikke lenge, men vil fremdeles ha internet.

Telenor "forlanger" at en må ha fast-tlf for å få ADSL... Men ikke Nextgentel.. (Ringer så lite, så mobil er nok)

Så nå er det over og ut med internett via telenor for min del.

Jeg skal ringe dem i morgen om jeg får tid (skal til Hamar en tur å gi se på at innavlet der får gris :) ), men dersom de mener at jeg skal betale denne oppkoblingsavgiften så sier jeg selvsagt opp hele dritten, og ber dem komme på døra mi for å hente modemet.

Hvis jeg slipper å betale, og det bare er jeg som har vært utsatt for en jævel av en salgskonsulent, så prøver jeg dem ut. Det er tross alt billigere enn det jeg har nå, og det er dobbelt så raskt som det chello abonementet jeg har.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91329-fuckings-telenor/#findComment-503511
Del på andre sider

Hvorfor skal du ha det så mye enklere enn oss andre?? Hæ?

I dag fikk jeg endelig koblet til i sentralen i min bydel. I to mndr har de jo prøvd å koble meg til i en bydel på andre siden av byen. Men tror du det funka? Not.

Etter to-tre mndr med rævva kundeservice -og det _før_ jeg har fått det til å virke- skal det nok komme et velformulert brev i klageavdelingen ja..

Av og til lønner det seg å ha en nordlendings ordforråd..jfr.vaskemaskinen..

:-)

Hehe, jeg var ved å gi den stakkaren som satt på supporten i kveld, skikkelig inn, men jeg er glad jeg behersket meg. Det er tross alt ikke han sin skyld.

Jeg skal derimot sørge for at denne telefonsalgskonsulenten som solgte meg denne pakka - en pakke basert på løgn - skal få svi.

Jeg går tross alt ut fra at de har en viss oversikt over hvem som selger hva til hvem, i og med at disse gutta arbeider på provisjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91329-fuckings-telenor/#findComment-503514
Del på andre sider

Annonse

hmm Telenor er ille ja. Og jeg skjønner ikke hvorfor vi fortsatt har dem. Men du en ting jeg lurer på. Du skriver at du bare kan laste ned 1 ett eller annet før hastigheten går ned til vanlig ISDN. Vet du om dette gjelder alle ADSL kunder? Da vi tegnet vår abonement var det ingen slike begrensninger nemlig. Jeg vet jo ikke hvor mye jeg laster ned pr mnd, men jeg står online hele dagen. Har du noen link til denne infoen?

Det er en spesiell type abonnement med de betingelsene - og forh. ny også tror jeg .

Den er jo en del billigere en en fast nedlastingshastighet/mengde.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91329-fuckings-telenor/#findComment-503515
Del på andre sider

Se på telenor sine sier.

Nei, det gjelder ikke alle, men da betaler du nok sannsynligvis mer på måned enn 349.

Nå må det for øvrig sies at man kan laste ned forholdsvis mye MP3 per mnd, og likevel bruke mindre enn 1 GB.

I tillegg selger de en "påfyllpakke" med 5 GB, som du kan ha i reserve i tilfelle du bruker opp den ene månedens ene GB, og denne koster 94 kroner, og burde holde veldig lenge.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91329-fuckings-telenor/#findComment-503520
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at folk velger Telenor når det finnes andre alternativer.

Mitt mål er at jeg aldri, aldri, aldri mer skal betale en eneste fuckings krone til de der jævla forpulte monopolkommunistene.

Jeg valgte dem helt spontant når en fyr ringte meg en kveld, og grunnen var at det ikke kostet meg noe, samt at jeg ville spare penger på det i forhold til det jeg nå har. At dette i tillegg vil gi meg dobbelt så raskt internet er jo heller ingen ulempe.

Men vi får se når jeg blir koblet opp, og dette skal i det minste ikke koste meg noe. Da får de som sagt komme på døra mi for å hente modemet igjen, uten å få et øre av meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91329-fuckings-telenor/#findComment-503533
Del på andre sider

Jeg valgte dem helt spontant når en fyr ringte meg en kveld, og grunnen var at det ikke kostet meg noe, samt at jeg ville spare penger på det i forhold til det jeg nå har. At dette i tillegg vil gi meg dobbelt så raskt internet er jo heller ingen ulempe.

Men vi får se når jeg blir koblet opp, og dette skal i det minste ikke koste meg noe. Da får de som sagt komme på døra mi for å hente modemet igjen, uten å få et øre av meg.

Du må slutte å være så spontan SDD, jeg har sagt det før - det kommer til å ende med forferdelse ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91329-fuckings-telenor/#findComment-503537
Del på andre sider

Annonse

Du må slutte å være så spontan SDD, jeg har sagt det før - det kommer til å ende med forferdelse ;)

Men det er veldig sjelden at jeg kjøper ting via telefon når de ringer meg.

Det eneste jeg har ryki på tidligere, med unntak av ADSL, er at Dagens Næringsliv er jævla dyktige til å ringe til alle døgnets tider rett etter at man har sagt opp abonementet, og siden de er veldig gode til å snakke for seg så blir det ofte til at man raskt kjøper et nytt abonement.

I tillegg får jeg sokker i posten stadig vekk, da de også var ganske flinke til å mase på telefonen etter at jeg sa opp sokkeabonementet mitt for en tid tilbake. Men sokker trenger man jo, og jeg har i det minste - for godt - sagt opp boxershorts abonementet jeg en gang var medlem i.

Ja, og så kjøpte jeg en gang ti lodd til ett eller annen u-hjelpsformål. Det er for øvrig det dummeste jeg har gjort, for de har åpenbart fortalt alle andre fuckings organsisasjoner som driver med den slags hjelp om min godhet, og jeg blir fortsatt nedringt av diverse tiggeorganisasjoner.

Så moralen er å aldri gi penger over telefon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91329-fuckings-telenor/#findComment-503546
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Jeg skal ringe dem i morgen om jeg får tid (skal til Hamar en tur å gi se på at innavlet der får gris :) ), men dersom de mener at jeg skal betale denne oppkoblingsavgiften så sier jeg selvsagt opp hele dritten, og ber dem komme på døra mi for å hente modemet.

Hvis jeg slipper å betale, og det bare er jeg som har vært utsatt for en jævel av en salgskonsulent, så prøver jeg dem ut. Det er tross alt billigere enn det jeg har nå, og det er dobbelt så raskt som det chello abonementet jeg har.

*LOL*

SDD, da! Nå var du vel litt lettlurt. 'Er det noe som er for godt til å være sant, så er det sannsynligvis det.' Legg deg ordet på minnet!

Tror dette kan være litt av forklaringa på at du blir så provosert når noen bruker det nicket jeg bruker nå.

Du har blitt driti ut før du! (Det du forteller nå er jo bare så rått at det er umulig at du ikke har blitt lurt før).

Men denne gangen kan du gå direkte til 'fienden' og angripe han med de mange ufine karakteristikkene dine. Rase skikkelig ut. Når DOL-folk (meg og mange andre) undertegner med 'ikke undertegnet', 'anonym' osv så blir du så frustrert og engstlig. 'Fienden' er ukjent! (hehe)

Og, ja, jeg synes det er litt artig å leke hobbypsykolog, hvis du skulle lure på det.

Kjempespennende!

(Neste innspill takk! Leken er vel ikke over med dette?)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91329-fuckings-telenor/#findComment-503566
Del på andre sider

*LOL*

SDD, da! Nå var du vel litt lettlurt. 'Er det noe som er for godt til å være sant, så er det sannsynligvis det.' Legg deg ordet på minnet!

Tror dette kan være litt av forklaringa på at du blir så provosert når noen bruker det nicket jeg bruker nå.

Du har blitt driti ut før du! (Det du forteller nå er jo bare så rått at det er umulig at du ikke har blitt lurt før).

Men denne gangen kan du gå direkte til 'fienden' og angripe han med de mange ufine karakteristikkene dine. Rase skikkelig ut. Når DOL-folk (meg og mange andre) undertegner med 'ikke undertegnet', 'anonym' osv så blir du så frustrert og engstlig. 'Fienden' er ukjent! (hehe)

Og, ja, jeg synes det er litt artig å leke hobbypsykolog, hvis du skulle lure på det.

Kjempespennende!

(Neste innspill takk! Leken er vel ikke over med dette?)

Wow, du har virkelig bommet på din karakteristikk om meg.

Vil du vite mer får du lage en ny tråd og spørre folk her som kjenner meg også i RL, så får du se om jeg er paranoid og like antisosial og miljøskada som du tror.

Disse trådene om meg har jo tross alt blitt veldig inn i det siste.

Men nok om det: Det morsomme her er jo at du syntes dette tilbudet var for godt til å være sant...

Det er tross alt et helt vanlig tilbud som Telenor stadig vekk kjører.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91329-fuckings-telenor/#findComment-503571
Del på andre sider

Men det er veldig sjelden at jeg kjøper ting via telefon når de ringer meg.

Det eneste jeg har ryki på tidligere, med unntak av ADSL, er at Dagens Næringsliv er jævla dyktige til å ringe til alle døgnets tider rett etter at man har sagt opp abonementet, og siden de er veldig gode til å snakke for seg så blir det ofte til at man raskt kjøper et nytt abonement.

I tillegg får jeg sokker i posten stadig vekk, da de også var ganske flinke til å mase på telefonen etter at jeg sa opp sokkeabonementet mitt for en tid tilbake. Men sokker trenger man jo, og jeg har i det minste - for godt - sagt opp boxershorts abonementet jeg en gang var medlem i.

Ja, og så kjøpte jeg en gang ti lodd til ett eller annen u-hjelpsformål. Det er for øvrig det dummeste jeg har gjort, for de har åpenbart fortalt alle andre fuckings organsisasjoner som driver med den slags hjelp om min godhet, og jeg blir fortsatt nedringt av diverse tiggeorganisasjoner.

Så moralen er å aldri gi penger over telefon.

Til tross for all denne innsikten, så presterte du likevel å si ja på telefonen.

Jeg gir meg ende over :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91329-fuckings-telenor/#findComment-503583
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...