Gjest Donderi Skrevet 29. januar 2003 Skrevet 29. januar 2003 Først av alt: Takk til alle dere som hjelpte meg med norskstilen jeg postet før helgen!! Nå sitter jeg her med en haug av folkehøgskole - brosjyrer i fanget. Har endelig bestemt meg for en av de, men søker på flere i tilfelle jeg ikke kommer inn der jeg vil. I tilknytning til søknaden er det noe jeg lurer på. Hvor mye teller utformingen av søknaden? Jeg mener, gjelder det å vere kreativ? Og vedlegg, jeg mener i tilknytning til jobber, elev ved kulturskulen o.s.v. Hvor viktig er dette, og hvordan går jeg fram for å få et slik vedlegg? Og en ting til, dette halvåret hadde jeg hele 9 dager i fravær! Kan hende jeg får fjernet 3 -4 av de, siden de er på grunn av problemer med transport. Er dette så mye at det vil true plassen min? nå har jeg planlagt å søke allerede etter helgen, opptaket starten 1.febr. Håper noen gidder å svare! 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 29. januar 2003 Skrevet 29. januar 2003 Jeg søkte på Skiringssal folkehøyskole, den mest søkte folkehøyskolen. Kom inn også Jeg skrev bare et et lite brev hvor jeg fortalte litt om meg selv og mine mål. Ikke noe store greier. Det er ikke vanskelig å komme inn på folkehøyskole.. 0 Siter
Lora Skrevet 29. januar 2003 Skrevet 29. januar 2003 Jeg søkte på Skiringssal folkehøyskole, den mest søkte folkehøyskolen. Kom inn også Jeg skrev bare et et lite brev hvor jeg fortalte litt om meg selv og mine mål. Ikke noe store greier. Det er ikke vanskelig å komme inn på folkehøyskole.. For det første; alle sier at den folkehøyskolen de har gått på er den som flest søker på. For det andre; det må da være bedre å ta et år i utlandet enn å bruke penger på å subbe rundt på en sånn skole et helt år? Ja, jeg prøvde å gå på folkehøyskole selv. Syntes det var fullstendig meningsløst for ikke å si kjedelig. 0 Siter
Gjest Schneider Skrevet 30. januar 2003 Skrevet 30. januar 2003 For det første; alle sier at den folkehøyskolen de har gått på er den som flest søker på. For det andre; det må da være bedre å ta et år i utlandet enn å bruke penger på å subbe rundt på en sånn skole et helt år? Ja, jeg prøvde å gå på folkehøyskole selv. Syntes det var fullstendig meningsløst for ikke å si kjedelig. Jeg gikk 2 år på folkehøgskole og det var de 2 beste årene i mitt liv! Et helt fantastisk samhold blandt elevene og vennskap for livet er bare noe av det fantastiske jeg opplevde. Det var selvfølgelig nedturer også, men i ettertid husker jeg bare de positive sidene Det er forholdsvis enkelt å komme inn på folkehøgskole i dag tror jeg. De siste årene har det iallefall vært lite søkere sånn generelt sett. Det har nesten blitt slik at lærerene har "headhuntet" elever (har slekt som jobber i folkehøgskolen). Lykke til 0 Siter
Sofline Skrevet 30. januar 2003 Skrevet 30. januar 2003 Det er opptak etter når søknadene kommer inn. Søker du først, kommer du også først inn. Sørg for at søknaden din er fremme allerede 1. februar. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 1. februar 2003 Skrevet 1. februar 2003 For det første; alle sier at den folkehøyskolen de har gått på er den som flest søker på. For det andre; det må da være bedre å ta et år i utlandet enn å bruke penger på å subbe rundt på en sånn skole et helt år? Ja, jeg prøvde å gå på folkehøyskole selv. Syntes det var fullstendig meningsløst for ikke å si kjedelig. Hvis du vil sjekke, så vil du se at Skiringssal er den mest søkte. Romerrike er også veldig populær. At du ikke like året på folkehøyskole er merkelig. Jeg syns det var veldig morsomt. Fagene var morsomme, og det sosiale enda bedre. Mange av de beste vennene mine har jeg fra skolen. Reising er jo fint, men jeg lærte myyyyeee mer av det året enn jeg gjorde av rundreise i asia. Forøvrig var vi i Kina med folkehøyskolen.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.