Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt Opera 7 i 2 dager nå, men bare hjemmefra noe som skulle tilsi i et par timer, men jeg har også merket det der.

Det går fort over og er ikke noe voldsomt problem, men jeg har også merket det på et par nyhetssider.

Du... Du kan en del data. Du har sikkert lest disse ADSL trådene mine, og nå når jeg ser at 1 GB per mnd er svært lite, så vurderer jeg å ringe Telenor i morgen å si opp hele dritten (de har tross alt ikke sagt noe om denne 1 GB delen, så jeg har blitt lurt).

Spørsmålet er altså: Hvor mye tror du man vanligvis bruker av GB i mnd? Sånn cirkus?

Ja, jeg vet at dette varierer, men for en som bruker nettet ganske mye, og laster ned en del MP3.

Saken er jo nemlig den at hvis jeg betaler for en sånn påfyllsak, med 5 GB (koster 99 kroner) så har jeg 6 GB i mnd.

Høres dette lite ut?

Jeg aner jo ikke hvor mye 6 GB er... Det er lett å regne ut i forhold til MP3 og sånn, men jeg surfer jo en del rundt på andre sider også, og jeg er usikker hvor mye man her bruker?

Hva tror du? Er 6 GB i mnd lite?

Skrevet

Jeg har brukt Opera 7 i 2 dager nå, men bare hjemmefra noe som skulle tilsi i et par timer, men jeg har også merket det der.

Det går fort over og er ikke noe voldsomt problem, men jeg har også merket det på et par nyhetssider.

Du... Du kan en del data. Du har sikkert lest disse ADSL trådene mine, og nå når jeg ser at 1 GB per mnd er svært lite, så vurderer jeg å ringe Telenor i morgen å si opp hele dritten (de har tross alt ikke sagt noe om denne 1 GB delen, så jeg har blitt lurt).

Spørsmålet er altså: Hvor mye tror du man vanligvis bruker av GB i mnd? Sånn cirkus?

Ja, jeg vet at dette varierer, men for en som bruker nettet ganske mye, og laster ned en del MP3.

Saken er jo nemlig den at hvis jeg betaler for en sånn påfyllsak, med 5 GB (koster 99 kroner) så har jeg 6 GB i mnd.

Høres dette lite ut?

Jeg aner jo ikke hvor mye 6 GB er... Det er lett å regne ut i forhold til MP3 og sånn, men jeg surfer jo en del rundt på andre sider også, og jeg er usikker hvor mye man her bruker?

Veeel ... eh.. jeg vet ikke om jeg er den rette til å spørre for jeg bruker rundt 70GB i mnd.

FILM FILM FILM FILM FILM!! Og litt musikk, irc, surfing, rollespill, programvarenedlasting, streaming av nettradioer i det uendelige! Det er en fantastisk verden, jeg hadde ikke overlevd med begrensninger :-)

Skrevet

Veeel ... eh.. jeg vet ikke om jeg er den rette til å spørre for jeg bruker rundt 70GB i mnd.

FILM FILM FILM FILM FILM!! Og litt musikk, irc, surfing, rollespill, programvarenedlasting, streaming av nettradioer i det uendelige! Det er en fantastisk verden, jeg hadde ikke overlevd med begrensninger :-)

Hehe, 70 GB hørtes noe mye ut :)

Hvor mange filmer laster du ned da? 70??

Skrevet

Høres dette lite ut?

Det blir jo fort like dyrt da .. samtidig som du må tenke på restriksjonene.

Jeg ville (selvfølgelig) bedt dem forandre til ubegrenset, dersom du absolutt skal nå klamre deg til stjel&hor :-)

Skrevet

Det blir jo fort like dyrt da .. samtidig som du må tenke på restriksjonene.

Jeg ville (selvfølgelig) bedt dem forandre til ubegrenset, dersom du absolutt skal nå klamre deg til stjel&hor :-)

Ja, det har du egentlig rett i.

Jeg skal for øvrig skjelle og smelle litt sånn at jeg kanskje kan få dette, det var jo tross alt det jeg ble lovet, og modemet er jo allerede levert til meg og skal fungere fra førskommende mandag.

Men hvis jeg beholder det jeg nå har fått, og kjøper 10 GB i mnd, altså sån jeg får totalt 11 GB, så er vel det veldig mye, er det ikke?

I perioder bruker jeg nettet mye hjemmefra, mens jeg i andre perioder ikke bruker noe.

Men selv i perioder hvor jeg laster ned 20 MP3 per dag, av ca 5 mb stk, 30 dager i mnd, så skulle dette bli 3 GB bare i MP3, og da har jeg jo isåfall 8 GB igjen, og kan spare opp det jeg ikke bruker til senere bruk.

Og det er vel ikke praktisk mulig å surfe (om man bare snakker surfing) for 8 GB i mnd?

Skrevet

Hehe, 70 GB hørtes noe mye ut :)

Hvor mange filmer laster du ned da? 70??

2-3 filmer og 5 album musikk (ca 3,7GB) svosjer fort ned på en dag når du først har lært deg hvor du skal gå og hva du skal gjøre. I tillegg kommer den "regulære" trafikken.

Jeg er en STOR fan av å streame radiostasjoner og playlists fra diverse ymse steder (som de mest brukte, nrk og mp3.com) for å få litt nye impulser på musikk-fronten. Dette er jo gjerne 128kbit/s .. si at man hører på det i 3 timer per døgn så blir det fort en del.

Nå blir man kresen på kvaliteten på filmene etterhvert, så ofte kan en film være 2 cd'er med divx (1,4GB) men som regel holder det med én på rundt 7-800MB.

Vi er to personer da, og bruker nettet tilsammen rundt 10 timer i døgnet, pluss at det lastes ned mens vi sover etc.

Skrevet

Jeg skal for øvrig skjelle og smelle litt sånn at jeg kanskje kan få dette, det var jo tross alt det jeg ble lovet, og modemet er jo allerede levert til meg og skal fungere fra førskommende mandag.

Men hvis jeg beholder det jeg nå har fått, og kjøper 10 GB i mnd, altså sån jeg får totalt 11 GB, så er vel det veldig mye, er det ikke?

I perioder bruker jeg nettet mye hjemmefra, mens jeg i andre perioder ikke bruker noe.

Men selv i perioder hvor jeg laster ned 20 MP3 per dag, av ca 5 mb stk, 30 dager i mnd, så skulle dette bli 3 GB bare i MP3, og da har jeg jo isåfall 8 GB igjen, og kan spare opp det jeg ikke bruker til senere bruk.

Og det er vel ikke praktisk mulig å surfe (om man bare snakker surfing) for 8 GB i mnd?

Tviler jeg på at du får til. hihi.

Men det koster bare 550 kroner for 705kbit fri nedlastning fra telenor i mnd. (inkludert internet abo) .. de er jo ganske dyre faktisk ..

"nye adsl" koster 350 kr mnd + hva-nå-enn-du-vil-ha i tillegg.

Skrevet

704 ..

Jeg kommer til å bli husket på dol som den som ALDRI klarer å få med alt jeg vil si i ett innlegg av gangen.

Selv har jeg 720/128 og betaler 495kr. Har fritt antall ip'er og slipper software. Så jeg er egentlig ganske fornøyd :-)

Skrevet

Tviler jeg på at du får til. hihi.

Men det koster bare 550 kroner for 705kbit fri nedlastning fra telenor i mnd. (inkludert internet abo) .. de er jo ganske dyre faktisk ..

"nye adsl" koster 350 kr mnd + hva-nå-enn-du-vil-ha i tillegg.

Hva er abo?

Ja, 349,- i mnd, og siden jeg nå forstår at dette ikke blir nok, så tenkte jeg at det i hvert fall ville bli nok hvis jeg plusser på 5 GB (99 kroner) per mnd, og i verste tilfelle 10 GB per mnd.

Men da er sikkert 11 GB såpass mye at det vel vil holde for vanlige brukere...

Uansett får jeg prøve å snakke til meg noe på telefonen i morgen! :)

Skrevet

704 ..

Jeg kommer til å bli husket på dol som den som ALDRI klarer å få med alt jeg vil si i ett innlegg av gangen.

Selv har jeg 720/128 og betaler 495kr. Har fritt antall ip'er og slipper software. Så jeg er egentlig ganske fornøyd :-)

Høres jo bra ut det der.

Nå har jeg Chello, og det koster vel rett under 400 per mnd, er på litt under 400/128, om jeg ikke tar feil.

Jeg var jo for øvrig fornøyd med det, men siden jeg nå fikk et tilbud som virket bedre så tok jeg det...

Dessuten har jeg de siste 2-3 mnd hatt mye problemer med Chello. De går vel snart konk og klarer ikke å rette opp feil like fort som de gjorde tidligere.

Skrevet

Hva er abo?

Ja, 349,- i mnd, og siden jeg nå forstår at dette ikke blir nok, så tenkte jeg at det i hvert fall ville bli nok hvis jeg plusser på 5 GB (99 kroner) per mnd, og i verste tilfelle 10 GB per mnd.

Men da er sikkert 11 GB såpass mye at det vel vil holde for vanlige brukere...

Uansett får jeg prøve å snakke til meg noe på telefonen i morgen! :)

(Internet) abonnement :-)

Skrevet

Høres dette lite ut?

ADSL fra Telenor er ikke det gunstigste man kan binde seg til...

Vi har ADSL fra Nextgentel, og har ingen slike begrensninger. :-)

Skrevet

ADSL fra Telenor er ikke det gunstigste man kan binde seg til...

Vi har ADSL fra Nextgentel, og har ingen slike begrensninger. :-)

Men jeg kunne også sluppet begrensningene mot å betale 550 i mnd (mot 350 nå), og det er vel bare 50 kroner mer enn NG.

Problemet er at jeg har alt i hus, og er av denne telefonselgeren lovet ting som ikke stemte, så jeg får skjelle og smelle litt på telefon i morgen. Kanskje de kan ordne noe.

Er det for øvrig noe sted på maskinen jeg kan sjekke hvor mange GB man laster ned over en viss periode?

Skrevet

Men jeg kunne også sluppet begrensningene mot å betale 550 i mnd (mot 350 nå), og det er vel bare 50 kroner mer enn NG.

Problemet er at jeg har alt i hus, og er av denne telefonselgeren lovet ting som ikke stemte, så jeg får skjelle og smelle litt på telefon i morgen. Kanskje de kan ordne noe.

Er det for øvrig noe sted på maskinen jeg kan sjekke hvor mange GB man laster ned over en viss periode?

Vi betaler 398 - så det blir jo 150 i forskjell...

Hvis "produktet" ikke samsvarer med salg/markedsføring (fra Telenors selger i dette tilfelle), har du muligens krav på å heve kjøpet? Om du vil bytte fra Telenor til NGT - uten at bindingstid og sånt skal bli noe problem.

Eh - verdens verste grammatikk, men jeg er _trøtt_ og skal sove nå - så du får bare unnskylde meg :-)

Aner ikke noe om sånn sjekk av ant. GB dessverre...

Skrevet

Vi betaler 398 - så det blir jo 150 i forskjell...

Hvis "produktet" ikke samsvarer med salg/markedsføring (fra Telenors selger i dette tilfelle), har du muligens krav på å heve kjøpet? Om du vil bytte fra Telenor til NGT - uten at bindingstid og sånt skal bli noe problem.

Eh - verdens verste grammatikk, men jeg er _trøtt_ og skal sove nå - så du får bare unnskylde meg :-)

Aner ikke noe om sånn sjekk av ant. GB dessverre...

398 var billig. Jeg tror en kompis betaler litt under 500 for NG. Kanskje dere har tregere forbindelse?

Jeg er for trøtt til å lese gramatikk, så du trenger ikke å unnskylde deg! :)

Sov godt :)

Skrevet

Jepp, det skjer hos meg også. Tror det er en konflikt med javascriptet som DOL bruker for å holde den aktive linken rød.

Skrevet

Det der opplever jeg også innimellom. Bare lukk vinduet og åpne det på nytt.

Skrevet

Det der opplever jeg også innimellom. Bare lukk vinduet og åpne det på nytt.

Det er ikke nødvendig - det holder å bytte til et annet program og så tilbake.

Skrevet

Det er ikke nødvendig - det holder å bytte til et annet program og så tilbake.

Bytte til et annet program??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...