Gå til innhold

Noen her med grå hår?

Anbefalte innlegg

Sist jeg var hos frisøren (er der omtrent en gang i halvåret), fant hun to grå hår på meg. De var stive og rare, og helt hvite. Jeg ble litt lei meg, for jeg har ikke lyst til å miste hårfargen min, og jeg er bare 32 år.. Hvor lang tid vil det ta før jeg har så mange grå hår at det vil synes??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91369-noen-her-med-gr%C3%A5-h%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt noen få grå hår i årevis, men i en alder av over 50 farger jeg håret bare sånn dann und wann. Min far hadde mørkt hår uten gråstenk (rundt månen) like til han døde, da han var nærmere 80. Hans kusine på vel 80 har fortsatt nesten ingen grå hår. Jeg har venninner som har hatt grått hår i flere 10-år. Noen går med det grått, andre farger det.

Annonse

Min søster _er_ frisør, og har i flere år lett med lys og lykte etter grå hår hver gang hun har klippet meg. Og det er faktisk et par år siden hun triumferende fortalte at hun hadde funnet ett. Da var jeg 27 år. Kjipt.

Men, selv om jeg av og til finner et og annet grått hår, er jeg på ingen måte i ferd med å bli gråhåret.

Husk også at grå hår vises langt tidligere på mørkhårede (som undertegnede) enn på folk med lysere lugger i utgangspunktet.

Ingen grunn til å få panikk, uansett. Der5som du synes det blir for mye grått, farg håret i en farge så nær din egen som mulig, dersom du ikke vil at håret skal se "farget" ut.

mvh

eg fikk mine første grå hår da eg var 20, og har maaaange no (er 29). farmora mi blei visstnok grå tidlig, så det er vel genetisk.

eg har mange innimellom dei vanlige mørkebrune i eit område som dekker framre halvdel av hodetbunnen, pluss eit felt i høyre tinning der alt er grått. :)

eg for min del er stolt av mine grå hår, eg synes det er fint, og synes generelt at grått hår er eit vakkert tegn på livsvisdom.

eg kunne aldri tenke meg å farge håret for å skjule det grå. eg farger gjerne håret for variasjonens del, men ikkje for å skjule grå hår!

den dagen det meste er blitt grått, skal eg spare til langt hår :))))

Jeg er 34 nå og det er flere år siden de første hvite (!) hårene kom og det kommer stadig flere. Slenger i en glansvask / minicolor et par ganger i året bare for moro skyld, men jeg bryr meg egentlig ikke så mye om det. Jeg slekter nok på min mormor, hun var etter sigende helt hvit i håret da hun var 40!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...