Gå til innhold

kvinner og alder

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=86577

Jeg visste at kvinner var følsomme angående sin alder, men at det var så ille ante jeg ikke.

Og argumentet med kjønnsskifte var jo helt bak mål. Kan hun fysisk fjerne 10 år fra kroppen sin så kan hun komme tilbake.

Jeg kan heller ikke bare søke om å bli registrert som kvinne kun med argumenter om at jeg føler meg så kvinnelig.

Skrevet

Jeg har problemer med å ta dette seriøst!!! Aprilsnar to måneder for tidlig?

Skrevet

Man lever likevel ikke 10 år mer selv om man får alderen nedsatt.....

Skrevet

Sånn går det jo når hele samfunnet så intenst prøver å få folk til å tro at ungdom er det eneste attraktive, og at så snart du er over 40 er du _ute_ på alle områder. Tror nok dama faktisk gjør dette for å sette fokus på et par viktige ting.

Skrevet

Helt idiotisk spør du meg. Samma hvordan man snur og vender på flisa så er hun jo født i 1955!

Gjest Nyco har sittet her for lenge i dag
Skrevet

Helt idiotisk spør du meg. Samma hvordan man snur og vender på flisa så er hun jo født i 1955!

Skal tro om Flisa ville like å bli snudd og vendt på...

*Fliiiiiisaaaa...?? Kom hit så vi får snudd på deg!!!*

Skrevet

Man lever likevel ikke 10 år mer selv om man får alderen nedsatt.....

det virket ikke som om det var det kvinnen var ute etter..Skjønner poenget med jobbsøknadene og sånt..Synes uansett også kjønnskifte er litt dumt. Mange som føler seg gamle og grå. De kan jo forandre utseende sitt til det ugjenkjennelige men de får ikke forandre på et tall på et ark? Jaja..Klart det ødelegger all statistikken i Sverige men men..De får lage ny.

Gjest mislykket
Skrevet

Hei!

Om du ikke er kvinne men likevel føler deg veldig feminin, foreslår jeg at du tar det opp med din fastlege.

Det fins også interesseforeninger for transseksuelle i Norge.

Lykke til!

Vennlig hilsen

Skrevet

Det er vel ingen hemmelighet at det finnes skrullete mennesker. Denne kvinnen er vel en av dem.

Gjest kvinner og kvinner fru blom
Skrevet

Hvorfor sier du "kvinner" når dette gjelder en enkelt kvinne? Det er til og med så sensasjonelt at det blir slått opp i avisene. Så sitter du der og tillegger alle kvinner samme galskapen?

Skrevet

Jeg er i samme alder som denne damen. Kunne egentlig godt tenkt meg å være tenåring igjen. Tenk å kunne gå tilbake til russetid, studere på universitetet, dra på interail eller verdenrundtreise. Jeg er skilt, og kunne godt tenkt meg å ha mulighetene som en ung kvinne har. Da kunne jeg brukt livserfaringen jeg har. Noen kunne kanskje tenkt å oppleve barnehagealderen igjen, andre ville begynt i barneskolen.

Kanskje jeg heller skulle ønsket meg å bli tyve år eldre og bli pensjonist, med alle de fordelene det medfører. Hvis jeg slutter å farge håret vil jeg se mye eldre ut. Da ville jeg vært en sprek pensjonist og kunne reise rundt, starte å studere spansk eller russisk, ta et dansekurs osv.

Jeg har vanskelig for å ta dette seriøst,

Skrevet

Hei!

Om du ikke er kvinne men likevel føler deg veldig feminin, foreslår jeg at du tar det opp med din fastlege.

Det fins også interesseforeninger for transseksuelle i Norge.

Lykke til!

Vennlig hilsen

Du skjønner tydeligvis ikke hypotetiske eksempler. Men du skjønner jo ikke stort, så det er vel ikke rart.

Jeg har aldri vært ut for noen som skriver så mye tull på en debattside som deg. Kanskje du bør ta kontakt med fastlegen din for å finne ut hva dine problemer er? Du er tydeligvis i utakt med den generelle folkemeningen. I tillegg gir du råd som ikke er relevante for problemstillingene.

Ønsker deg lykke til og håper du blir frisk en dag. Kanskje du får venner og en kjæreste også, hvem vet.

Gjest mislykket
Skrevet

Du skjønner tydeligvis ikke hypotetiske eksempler. Men du skjønner jo ikke stort, så det er vel ikke rart.

Jeg har aldri vært ut for noen som skriver så mye tull på en debattside som deg. Kanskje du bør ta kontakt med fastlegen din for å finne ut hva dine problemer er? Du er tydeligvis i utakt med den generelle folkemeningen. I tillegg gir du råd som ikke er relevante for problemstillingene.

Ønsker deg lykke til og håper du blir frisk en dag. Kanskje du får venner og en kjæreste også, hvem vet.

Hei!

Mangel på saklighet i dette innlegget taler nok for seg. Og jeg skal gjøre deg den tjeneste å la det bli forbigått i stillhet.

Forøvrig vil jeg henvise deg til ditt lokale PPT-kontor. I ditt tilfelle tror jeg det er lite din fastlege kan foreta seg.

Ikke gi opp!

Vennlig hilsen

Skrevet

Jeg er i samme alder som denne damen. Kunne egentlig godt tenkt meg å være tenåring igjen. Tenk å kunne gå tilbake til russetid, studere på universitetet, dra på interail eller verdenrundtreise. Jeg er skilt, og kunne godt tenkt meg å ha mulighetene som en ung kvinne har. Da kunne jeg brukt livserfaringen jeg har. Noen kunne kanskje tenkt å oppleve barnehagealderen igjen, andre ville begynt i barneskolen.

Kanskje jeg heller skulle ønsket meg å bli tyve år eldre og bli pensjonist, med alle de fordelene det medfører. Hvis jeg slutter å farge håret vil jeg se mye eldre ut. Da ville jeg vært en sprek pensjonist og kunne reise rundt, starte å studere spansk eller russisk, ta et dansekurs osv.

Jeg har vanskelig for å ta dette seriøst,

Det er da ingen som hindrer deg i å ta fag på universitetet, dra på interrail eller reise verden rundt selv om du har rundet 35? Det er bare du selv som setter dine egne grenser vet du.

Skrevet

Det er da ingen som hindrer deg i å ta fag på universitetet, dra på interrail eller reise verden rundt selv om du har rundet 35? Det er bare du selv som setter dine egne grenser vet du.

Du har helt rett. Jeg dro faktisk til USA i en alder av 40 og studerte et år. Levde som en student bl. mye yngre mennesker. Det jeg ville frem til var at det er enklere når en er ung, bl.a. på grunn av økonomi, barn osv. Jeg hadde en annen innstilling til studiene, storkoste meg med å lese. Noen ganger gikk jeg ut sammen med de unge i tyve-årene, det var greit jeg følte meg akseptert og velkommen, men det ville aldri ha vært aktuelt å feste sånn som de gjorde, hele natten og flere netter på rad.

Skrevet

He, he, dette var en ny variant! :-)

I Norge møter man helst det motsatte: Noen som vil bli eldre enn de opprinnelig har blitt registrert som.

Ja, du leste riktig! Men dette er selvsagt umulig å gjøre for den som er født her til lands. Men innvandrere med ufullstendige/mangelfulle papirer kan noen ganger få fastsatt fødselsdato litt litt tilfeldig. Da hender det seg at de etter noen år kommer opp med noen gamle papirer fra Langtvekksitan som bevis på at de egentlig er mye eldre.

Så dersom denne svenske damme hadde lyktes med å endre fødselsåret, så kan det jo hende at hun hadde angret seg når pensjonsalderen hadde nærmet seg! ;-)

Tjo-bing!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...