Gå til innhold

ADSL går ikke fort nok - andre med problemet?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ADSL men har fortsatt ikke mer tempo enn som ved ISDN. Har prøvd forskjellige ting etter råd fra Telenor, men har fortsatt samme dårlige tempo..

Andre med likende problem? Satt dere selv og jobbet med det eller krevde dere at det kom noen fra Telenor og ordnet saken? Eller - _ er bi alene om saken?

Skrevet

Har dere mulighet for å få lånt en annen maskin (bærbar, fortrinnsvis ;) for å koble på linjen og se om den har samme problem? Hvis farten er like lav på en annen maskin ligger feilen på linjen eller i modemet. I så fall må Telenor ordne opp. Ikke umulig at en feilkobling i sentralen eller lignende er årsaken til problemet - f.eks at abonnementet feilaktig er blitt satt til den hastigheten man får etter å ha lastet ned 1GB med det nye Plus-abonnementet.

Hvordan har du målt farten?

Skrevet

Har dere mulighet for å få lånt en annen maskin (bærbar, fortrinnsvis ;) for å koble på linjen og se om den har samme problem? Hvis farten er like lav på en annen maskin ligger feilen på linjen eller i modemet. I så fall må Telenor ordne opp. Ikke umulig at en feilkobling i sentralen eller lignende er årsaken til problemet - f.eks at abonnementet feilaktig er blitt satt til den hastigheten man får etter å ha lastet ned 1GB med det nye Plus-abonnementet.

Hvordan har du målt farten?

Vi har målt farten - husker ikke hva den var - skulle ligge på ca 85 KB/sek - vår lå på ca 13!!!!!

De skulle angivelig ha sjekket sentralt i Telenor at linjene er riktige. VI har ikke sjekket med annen maskin. Men da burde det vel gå MYE raskere i begynnelsen av hver mnd?

Skrevet

Vi har målt farten - husker ikke hva den var - skulle ligge på ca 85 KB/sek - vår lå på ca 13!!!!!

De skulle angivelig ha sjekket sentralt i Telenor at linjene er riktige. VI har ikke sjekket med annen maskin. Men da burde det vel gå MYE raskere i begynnelsen av hver mnd?

Det jeg tenkte på var om dere kunne ha fått satt denne hastigheten permanent, ved en feiltakelse. Men 13KB er for raskt til at dette kan være årsaken - da ville dere fått 6-7KB.

Lenge siden dere målte sist? Her kan dere måle og følge med på om det er forskjell på hastighetene på ulike tidspunkt av døgnet etc. Hvis det er tilfellet kan årsaken være at sentralen deres er for full. Dette er i så fall Telenors oppgave å rette opp i. http://www.itavisen.no/speedometeret.html

Skrevet

Det jeg tenkte på var om dere kunne ha fått satt denne hastigheten permanent, ved en feiltakelse. Men 13KB er for raskt til at dette kan være årsaken - da ville dere fått 6-7KB.

Lenge siden dere målte sist? Her kan dere måle og følge med på om det er forskjell på hastighetene på ulike tidspunkt av døgnet etc. Hvis det er tilfellet kan årsaken være at sentralen deres er for full. Dette er i så fall Telenors oppgave å rette opp i. http://www.itavisen.no/speedometeret.html

Skal sjekke det - takk for hjelp så langt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...