Gjest Utrolig teit Skrevet 30. januar 2003 Skrevet 30. januar 2003 Hvorfor får man ikke dekket hvit resept over 1200 kr når det gjelder smertestillende? Dersom man har kroniske smerter er vel disse like viktige som andre medisiner. Man behøver ikke å være avhengig fordi om man spiser mye. 0 Siter
tigertrollet Skrevet 31. januar 2003 Skrevet 31. januar 2003 Ja, det kan du si. Det er mange regler, men ikke alltid like mye logikk vettu..:-) 0 Siter
Gjest utrolig teit Skrevet 31. januar 2003 Skrevet 31. januar 2003 Jeg skal på sykehuset om ikke så lenge håper jeg, har fått innleggelse men ikke dato enda, og da skal jeg forhøre meg. Hadde hvite resepter for over 3000 kr i 2002 så jeg må si jeg ble irritert da de sa at jeg ikke kunne få dekket smertestillende. Jeg kunne kanskje hvis legen skrev at jeg ikke var misbruker. Har du hørt maken til frekkhet? 0 Siter
Gjest utrolig teit Skrevet 31. januar 2003 Skrevet 31. januar 2003 Ja, det kan du si. Det er mange regler, men ikke alltid like mye logikk vettu..:-) Svaret havnet på feil plass 0 Siter
tigertrollet Skrevet 31. januar 2003 Skrevet 31. januar 2003 Jeg skal på sykehuset om ikke så lenge håper jeg, har fått innleggelse men ikke dato enda, og da skal jeg forhøre meg. Hadde hvite resepter for over 3000 kr i 2002 så jeg må si jeg ble irritert da de sa at jeg ikke kunne få dekket smertestillende. Jeg kunne kanskje hvis legen skrev at jeg ikke var misbruker. Har du hørt maken til frekkhet? Ja, det er et vanvittig system. Systemet, regelverket, lovverket pluss saksbehandlerne er til tider rene lottoen når man prøver å få gehør... Det er dyrt å være syk.. Og som kronisk smertepasient har du vel nok å stri med. (Hvis skaden imidlertid skyldes yrkesskade kan utgifter til medisiner bl.a. refunderes). 0 Siter
Gjest utrolig teit Skrevet 31. januar 2003 Skrevet 31. januar 2003 Ja, det er et vanvittig system. Systemet, regelverket, lovverket pluss saksbehandlerne er til tider rene lottoen når man prøver å få gehør... Det er dyrt å være syk.. Og som kronisk smertepasient har du vel nok å stri med. (Hvis skaden imidlertid skyldes yrkesskade kan utgifter til medisiner bl.a. refunderes). Men det er ikke yrkesskade. Men diagnosen er høyt prioritert så jeg får ganske mange ting. Bl.a gratis fysioterapi, bil, hjelp i huset og ernæringstilskudd. Men nå har jeg tatt kontakt med en trygdeadvokat for jeg orker ikke alt papirarbeidet mer. 0 Siter
tigertrollet Skrevet 31. januar 2003 Skrevet 31. januar 2003 Men det er ikke yrkesskade. Men diagnosen er høyt prioritert så jeg får ganske mange ting. Bl.a gratis fysioterapi, bil, hjelp i huset og ernæringstilskudd. Men nå har jeg tatt kontakt med en trygdeadvokat for jeg orker ikke alt papirarbeidet mer. Ja, det er godt du får mye annet ihvertfall. Beløpsmessig kan du kanskje si at du skal være glad de dekker bil f.eks. istedenfor tabletter. Men det koster jo uansett. Det er halv dags jobb for å være syk og man skal ha orden i papirene og pågangsmot og vilje for å gidde å kjempe for kravene.. Jeg bruker også advokat på anker etc. :-) 0 Siter
Gjest ikke undertegnet Skrevet 1. februar 2003 Skrevet 1. februar 2003 Hvis du får legen til å gå god for alle medisiner og andre utgifter som er nødvendige for sykdommen din, så kan du ta vare på kvitteringene og legge dem ved selvangivelsen. Hvis det er over en viss grense, så får du et fradrag. Du må argumentere godt selv også. Ringe og purre og ikke gi deg ved et nei. Ank avslaget iså fall. Tror grensen er rundt en 5000, men er ikke sikker. Kommer fort opp i det med litt alternativ behandling, diverse medisiner på hvit resept, kanskej noen helsekostprodukter som legen går god for, treningsstudio. Alt du gjør for å holde deg på bena. Fysioterapi får du dekket alt over 4500 fra i år via trygdesystemet. Men de 4500 før det kan du jo også ta med for å nå dette taket. 0 Siter
Gjest utrolig teit Skrevet 1. februar 2003 Skrevet 1. februar 2003 Hvis du får legen til å gå god for alle medisiner og andre utgifter som er nødvendige for sykdommen din, så kan du ta vare på kvitteringene og legge dem ved selvangivelsen. Hvis det er over en viss grense, så får du et fradrag. Du må argumentere godt selv også. Ringe og purre og ikke gi deg ved et nei. Ank avslaget iså fall. Tror grensen er rundt en 5000, men er ikke sikker. Kommer fort opp i det med litt alternativ behandling, diverse medisiner på hvit resept, kanskej noen helsekostprodukter som legen går god for, treningsstudio. Alt du gjør for å holde deg på bena. Fysioterapi får du dekket alt over 4500 fra i år via trygdesystemet. Men de 4500 før det kan du jo også ta med for å nå dette taket. Jeg har trukket det av på selvangivelsen i fjor men klagesaken er enda ikke ferdig. Men jeg hadde over 40 000 å trekke fra. og kvitteringer på nesten alt. Ligningskontoret er ikke særlig vennlig innstilt til å trekke av sykdomsutgifter. Og det står i skatteloven at det holder å sannsynliggjøre det men her i Oslo må man i praksis ha kvitteringer. Så jeg er veldig spent på svaret. For har jeg fått det en gang er det ikke så vanskelig å få det neste gang. 0 Siter
Gjest ikke undertegnet Skrevet 1. februar 2003 Skrevet 1. februar 2003 Jeg har trukket det av på selvangivelsen i fjor men klagesaken er enda ikke ferdig. Men jeg hadde over 40 000 å trekke fra. og kvitteringer på nesten alt. Ligningskontoret er ikke særlig vennlig innstilt til å trekke av sykdomsutgifter. Og det står i skatteloven at det holder å sannsynliggjøre det men her i Oslo må man i praksis ha kvitteringer. Så jeg er veldig spent på svaret. For har jeg fått det en gang er det ikke så vanskelig å få det neste gang. Lykke til! Dette var jo voldsomme utgifter. Får du ikke medhold, så lag en avis- eller TV-sak av det. Mediene er jo det eneste som har gjennomslag her i Norge snart. Dens om roper høyest... 0 Siter
Gjest utrolig teit. Skrevet 1. februar 2003 Skrevet 1. februar 2003 Lykke til! Dette var jo voldsomme utgifter. Får du ikke medhold, så lag en avis- eller TV-sak av det. Mediene er jo det eneste som har gjennomslag her i Norge snart. Dens om roper høyest... Det er ikke så mye egentlig. Kjenner de som har mye større utgifter. Man finner sider på internett som viser hva slags ugifter som kan trekkes fra. I fjor fikk jeg bl.a trukket fra en oljeovn fordi jeg fryser så lett. Hvis man tenker på hva man betaler for eller har høyere utgifter på enn friske mennesker rundt om så ser man fort forskjellen. Ekstra klesslitasje, ekstra strøm, ekstra telefonutgifter osv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.