Gå til innhold

påtvunget loddsalg

Anbefalte innlegg

Gjest irritert i dag
Skrevet

Jeg er medlem av en forening. Hvert år får vi tilsendt en bunke lodd som det forventes at vi skal selge, til inntekt for foreningen. Jeg syns det er en uting at dette blir tatt for gitt. Noe annet er hvis medlemmene blir spurt om dette. Riktignok kan vi reservere oss, men da må vi selv si fra, - jeg mener det bør være omvendt.

Jeg syns det er mer enn nok å betale medlemsavgiften - den er nokså høy.

Andre som irriterer seg over slike ting?

Skrevet

Hvis du syns det er nyttig å være medlem i denne foreningen, og den har utgifter som overstiger medlemskontigent og offentlig støtte, så er det ikke vanskelig å forstå at de må drive lotterier for å finansiere virksomheten.

Alternativet er at du melder deg ut, hvis praksisen i foreningen ikke passer deg.

Brenner man for en forenings sak, så syns jeg det er rett og rimelig at man bidrar til finansiering.

Skrevet

Du får melde deg ut da. Jeg ser ikke problemet. De loddene vi ikke får solgt eller gidder å selge kjøper vi selv.

Skrevet

Så si i fra da! Du sitter jo bare og stilltiende aksepterer noe du fint kan si neitakk til.

Bortkastet tid å irritere seg over sånt, vel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...