Gå til innhold

Bårdar

Gjest chococat

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Kan du gi meg en detaljert beskrivelse av hvordan det foregikk?

Jeg var jo på audition på musikkteaterlinjen...vet ikke om det er det du skal, men her er i hvert fall slik det gikk for seg i fjor:

Det første vi ble prøvd i, var dans. Da var vi en gruppe på ca 30 stykker som var inne sammen. En instruktør viste oss trinnene, og vi fulgte etter så godt vi kunne. Så skulle vi "vise oss fram" ved å framføre dansen i mindre grupper, mens de andre gruppene så på. Til slutt skulle vi gå fra den ene siden av salen til den andre, på forskjellige måter...bevege armene, forskjellige trinn, forskjellige holdninger.

Da vi var ferdige med danseprøven, var set slått opp en liste over når man skulle ta sang og monolog-prøven. Monologen og ett hefte med sanger fikk vi tilsendt sammen med innkallelsen til audition. I fjor skulle vi velge oss ut to sanger fra hefte, eller en fra hefte og en selvvalgt, men en av sangene måtte være med norsk tekst. Vi kunne selv velge om vi ville starte med sangene eller monologen.

Og mer var det ikke i første runde.

Kommer du videre til andre runde, skal du gjøre det samme...dans først og så sang og monolog. Vi fikk mulighet til å ta med oss en annen sang i tillegg til de vi hadde på første runde, men jeg rakk ikke å synge alle tre. Det som kommer i tillegg i denne runden, er et intervju der de spør om ting du har skrevet på søknadsskjemaet, samt andre ting som kan være relevante. De spør gjerne om positive og negative sider, hvordan du vil reagere i forskjellige situasjoner, hvordan musikk du liker ol. I fjor var det bare en person som hadde intervjuet med meg, så man sitter ikke foran hele juryen og legger ut om seg selv. Det var faktisk ikke skremmende i det hele tatt.

Jeg kom desverre ikke inn i fjor, men prøver igjen i år. Kanskje vi sees! Lykke til uansett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...