Gå til innhold

Legge på seg - hva med kolesterolet?

Gjest spinkel og sunn?

Anbefalte innlegg

Gjest spinkel og sunn?

Jeg er nokså tynn, ikke mager på noen som helst måte, men kunne godt tenke meg å bli littegranne rundere.

Har antakelig kjapp forbrenning fordi jeg er svært glad i god drikke og mat og ikke det spor redd for alt det deilige og syndige som rødvin, øl, sjokolade, kaker, heftige sauser osv. En ting greier jeg imidlertid ikke og bare må styre unna, nemlig synlig fett på kjøtt.

Problemet er at jeg har tendens til høyt kolesterol, har vært oppe i nærmere 12. Sannsynligvis er kolesterol-affæren genetisk betinget. Det er derfor visse grenser for hva jeg kan innta av syndig mat.

Jeg kan altså ikke fete meg opp på smør og fløte, liksom.

Hva i huleste kan jeg spise for å legge på meg som samtidig ikke bombarderer kolesterolskalaen? Propper i meg bananer, men det må da være noe annet også jeg kan kose meg med? I tillegg til varme kanelboller, mmmmm...

Har forresten begynt med styrketrening for å bygge litt muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg propper meg med iskrem for å få opp vekten, men jeg må innrømme at jeg ikke har skjenket kolesterolet en tanke...Kanskje jeg burde det? Spiser tross alt en haug iskrem hver dag.

Har ellers dessverre ingen gode tips til deg, bortsett fra at noen fisketyper inneholder såkalt sunt fett. Som f.eks. laks og makrell. Men det er jo begrenset hvor mye du orker å tulle i deg av fisk...:-) Kanskje nettopp det som er problemet med å legge på seg på "en sunn måte".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spinkel og sunn?

Jeg propper meg med iskrem for å få opp vekten, men jeg må innrømme at jeg ikke har skjenket kolesterolet en tanke...Kanskje jeg burde det? Spiser tross alt en haug iskrem hver dag.

Har ellers dessverre ingen gode tips til deg, bortsett fra at noen fisketyper inneholder såkalt sunt fett. Som f.eks. laks og makrell. Men det er jo begrenset hvor mye du orker å tulle i deg av fisk...:-) Kanskje nettopp det som er problemet med å legge på seg på "en sunn måte".

Fet fisk ja, på det punktet har jeg veeeldig mange gode forsetter :)

Enig med deg, is er kjempegodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...