Gå til innhold

Ofte smerter i armene etter trening

Cavatina

Anbefalte innlegg

Jeg er overvektig og driver derfor med svømmetrening. Svømmer en time en gang i uka (av og til kortere hvis jeg bare får kramper i bena) og går turer med gåstaver ellers. Jeg kan dessverre ikke få svømt mer enn den ene timen pr. uke.

Problemet er at jeg ofte får noe så grassalt vondt i armene, særlig etter svømmingen. Jeg svømmer vanlig bryst (ikke crawl eller hva det heter) og på rygg innimellom for å strekke ut ryggen. Jeg begynner vanligvis sakte og øker tempoet etterhvert, for så å roe ned noe på slutten igjen.

Hvordan kan jeg best legge opp svømmingen for ikke å få så vondt etterpå?

Smertene er så sterke at jeg må bruke smertestillende det neste døgnet. Det hører med til historien at jeg får samme type smerter etter å ha gjort andre ting også (spilt trekkspill f.eks., det er jo hobbyen min).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være at du har "svake" muskler i armene og at det er muskelsmerte du kjenner etter svømmetreninga?

Isåfall er det beste at du starter rolig, med korte økter, og at du øker belastningen (lengden på svømmeøkta) gradvis.

Dersom det ikke er muskelsmerter, men f.eks. i ledd eller lignende, så bør du kanskje... eh... ikke for å herme etter en kjent doler, men da er vel fastlegen din den rette å snakke med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at du har "svake" muskler i armene og at det er muskelsmerte du kjenner etter svømmetreninga?

Isåfall er det beste at du starter rolig, med korte økter, og at du øker belastningen (lengden på svømmeøkta) gradvis.

Dersom det ikke er muskelsmerter, men f.eks. i ledd eller lignende, så bør du kanskje... eh... ikke for å herme etter en kjent doler, men da er vel fastlegen din den rette å snakke med :)

Takk for svar, SierDuDet! Jeg regner med at det kanskje er muskelsmerter, for det kjennes ikke ut som om smerten sitter i leddene. Det er tidvis så vondt at jeg ikke greier løfte en kaffekopp en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, SierDuDet! Jeg regner med at det kanskje er muskelsmerter, for det kjennes ikke ut som om smerten sitter i leddene. Det er tidvis så vondt at jeg ikke greier løfte en kaffekopp en gang.

Hvis du fortsatt har disse smertene i armene selv etter at du har kommet inn i en god treningsrytme (trener regelmessig), så bør du nok prøve å senke intensiteten på treningen. Prøv å stoppe før du blir skikkelig sliten noen ganger, og se om det hjelper. Det er ikke meningen at det skal være direkte vondt i musklene etter at du har trent, selv om en viss stølhet er greit.

"..............."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...