Gå til innhold

Beinhinnebetennelse

Joss1365380467

Anbefalte innlegg

Joss1365380467

Jeg er plaget med beinhinnebetennelse. Fikk det første gang tidlig i høst, tok da en lang pause (ca 3 mnd.) uten noe trening, før jeg begynte med litt løping igjen. De første ukene gikk det fint, men så begynte smertene å komme tilbake. Har fått resept på Vioxx av legen min, og de hjelper mot smertene, men etter kuren er ferdig gjør det vondt igjen. Jeg trener endel løping/jogging og ballspill innendørs. Vil gjerne bli frisk, men har liksom ikke "tid" til å ta pause i et halvt år og så begynne på et veldig forsiktig treningsprogram etterpå. Skal på to fysiske opptaksprøver til våren, og vil ikke at hele det opplegget skal ryke pga leggene mine.

Hva kan jeg gjøre? Hvor ille må det være før operasjon blir anbefalt? Hvor lenge kan jeg gå på tabelett-kur? Er eneste alternativ å legge seg på sofaen og se på TV istedenfor å kunne løpe som man vil?!

Mann, 26 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

Hadde beinhinnebetennelse tidligere. Fikk smerter under turn og fotballtrening, spesielt under oppkjøringer til konkurranser og lingende. Tror ikke en operasjon er nødvendig. Ta kontakt med privatklinikker, noen (Volvat) har fått et behandlingstilbud mot dette. OG noen hverdagstips: Varm godt opp før trening og tøy forside av leggen. Ikke push treninga hvis det gjør vondt, tren heller alternativt hvis smertene blir store (tren skudd f.eks hvis det ikke gjør vondt) Og ellers: Gå med gode sko på jobb/skole!

Vet at det er kjipt med sånne ting, forhåpentligvis går det over av seg selv, men du må kanskje jobbe litt med det!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hadde samme problem som du har tidligere. Jeg gikk til legen og ble sendt videre til ortoped/idrettslege (han holdt til på Ullevål stadion). Det som var "galt" med meg var at jeg var en anelse plattfot noe som igjen resulterte i overbelastning på leggmuskulaturen. Han støpte ileggssåler til meg som jeg måtte bruke. Forsiktig trening rett etterpå, kombinert med mest løping på mykt underlag (f.eks ute i skogen) - vips så var mine problemer borte. Vet ikke om du er plattfot, men ta gjerne en undersøkelse. Hvis fotstillingen din er 100 % normal skal man normalt ikke få beinhinnebetennelse hvis man ikke overtrener. Samtidig: sjekk løpsskoene dine. Er de idelle for deg ?

Hvis du skal trene kondisjon uten å løpe vil jeg personlig anbefale langrenn eller svømming.

Lykke til med treninga !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...