Gå til innhold

Fy f.


godthåp

Anbefalte innlegg

Fordi en diskusjon om abort er også en diskusjon om menneskeverd. Dere diskuterer vel sånt her også, gjør dere ikke?

"Å få barn er et grunnleggende instinkt (eller behov?!) for oss mennesker. Uansett hvor man bor i verden, levestandard , boforhold osv, kultur og religion, så er det å få barn noe av det viktigste i livet for menneskene.

Ufrivillig barnløshet rammer stadig flere i vårt samfunn. Dette forum er for de som er opptatt av emnet, enten de selv er rammet eller ikke. Kanskje vi kan hjelpe hverandre, både med praktiske tips og råd, ulike behandlingsmåter og måter å få barn på, og sist men ikke minst om hvordan man skal lære seg å leve med barnløsheten hvis man ikke lykkes."

Dette er tatt fra "forsiden" til dette forumet. Kan ikke se at det står noe om retten til selvbestemt abort her. Jo abort skriver vi gjerne om, men da blir det som regel om ufrivillige aborter. Retten til selvbestemt abort kan jeg ikke se har noe med det å være ufrivillig barnløs å gjøre. Selvfølgelig, det føles urettferdig at noen kan ta den ene aborten etter den andre for så å bli gravid når det passer dem igjen, men livet er ikke rettferdig. Slikt er det bare.

Menneskeverd? Jo det diskuterer vi gjerne også, men kanskje ikke i sammenheng med retten til selvbestemt abort.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • godthåp

    27

  • Dorthe

    4

  • yogi

    4

  • Fane

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest også en undrende

Hei!

Beklager, men vi er uenige.

Jeg unner min verste "fiende" å bli infertil.

Jeg skal ikke gå inn på alle mennesketypene jeg tenker på her..

Som de utenforstående sier her inne: det er da ikke verdens undergang å ikke få barn. Tenk på alle de som ikke har noen foreldre....De kan vi jo bare dra og hente.....

"Jeg unner min verste "fiende" å bli infertil."

For en utrolig smålighet du fremviser her. *rister på hodet*. Tenk å unne det verste for de som tar andre valg enn deg. Det er en del av menneskets viktigste egenskap å kunne vise empati, noe du tydeligvis ikke klarer som dømme andre så hardt. Jeg respekterer at du er abortmotstander, og hadde du argumentert mer saklig for det hadde du nok heller ikke fått så mye pepper her. Men du blarder kortene og fremstår som fanatisk i di argumentasjon. Og når du blander egenbetalingen inn i denne debatten faller jeg helt av. Hva her det med denne kvinnens valg å gjøre at ivf-ere må betale egenandel for forsøkene sine?

Man kan mene mye om denne kvinnens valg - men hun har faktisk en lovbestemt rett til dette. Hun misbruker kanksje sin rett slik saken fremstår, men ingen her kjenner vel til alle sidene av saken?

...og vil du diskutere hvorvidt vi fortsatt skal ha selvbestemt abort i Norge, ja da kan du jo legge inn en mer egnet tråd for det - fortrinnsvis på et annet forum enn UFB.

En liten kommentar på sidelinjen til din sluttkommentar:

"Som de utenforstående sier her inne: det er da ikke verdens undergang å ikke få barn. Tenk på alle de som ikke har noen foreldre....De kan vi jo bare dra og hente..... "

Je, det er faktisk en del av sannheten dette. Det er jo litt flåsete fremlagt, det spørs vel hvor man er i UFB prosessen.Jeg kan godt si dette, og jeg har tilhørt dette forumet. Jeg ville nok formulert meg litt anderledes. Jeg er nå adoptivmor og vet at det faktisk er barn der ute som trenger foreldre, og at det er en fantastisk løsning. Det store spørsmålet er hvor langt man her kommet i sin prosess mot å akseptere sin barnløshet. Noen bruker kort tid på å akseptere dette - noen bruke lang tid. Men det er faktisk et alternativ _når_ man er klar for det.

Men når det er sagt, så kjønner jeg ikke hvorfor du drar dette inn som et argument i debatten rundt abort......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest også en undrende

Jee tror å komme å snakke FOR abort på dette forumet ikke er rette plassen.

En drar heller ikke til Afrika og sier at de skal kaste maten sin...

Å få barn er ikke mer egoistisk enn at det hører til unntakene å ikke ønske seg egne barn.Det blir set på som "unormalt"..

Det er heller ikke snakk om diabetikere skal ha medisinen sin eller ei! Det handler om at vi har råd til det vi må ha råd til til det vi har behov for. En kan ikke forskjellsbehandle og sette medisinske grupper opp mot hverandre.

Jeg ser du slenger med leppa om meg som person fordi jeg henger meg ut mot det du mener.

Det sier mer om deg......

Du må ikke komme å si at du er Ufrivillig barnløs!

......så du kan definere hvordan en UFBer skal tenke og mene????

Du skjønner ikke når nok er nok, du.....

Jeg håper for din egen del at du en dag klarer å forsone deg litt bedre med ditt bitterhet over å være ufb.....og det er _ikke_ ironisk ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOR et rabalder du har skapt :)

Jeg har lest nedover tråden her, og du får endel bank for synet ditt som mange synes du fortjener.

Jeg synes ikke det, du brenner for ditt syn og du forsvarer det med nebb og klør nedover hele tråden. Jeg kjenner det igjen. I mine argeste øyeblikk sender jeg forbannede tanker både hit og dit - noen ganger skriver jeg også det på dol. Det må være takhøyde for det.

Nok om det. Jeg forstår sinnet ditt - jeg har selv en tendens til å føle det samme sinne overfor abort som det du gjør. Jeg tenker ikke så mye på penger, men jeg blir forbannet fordi vi har så lite respekt for menneskelivet. Min påstand er som din - det er altfor lett å ta abort. Andres påstand er at DET er det ikke. Jo, det er lett å få abort - det er for mange også lett å ta abort (jeg har selv tatt abort så det vet jeg)

Så får man noen år på baken og man ser rundt seg. Noen våkner når de får SE et abortert foster (faen, det er jo et barn!), andre våkner når de tar inn over seg at tusen på tusen av jenter tar abort og fosteret blir slengt i en søppelsekk. Du kan ta abort inntil uke 12 - har du blitt utsatt for voldtekt eller det er fare for liv og helse (også psyk. helse) kan du få innvilget abort på senere tidspunkt. Greit nok, tenker de fleste - de har jo behov for det. Jo, tenker jeg - men hvordan er det vi ser på mennesker? Jeg mener - i Japan har de klart å redde et barn i 21,6 uke - det lever!!!! De fleste aborter skjer før den tid, men nå skrumper jammen meg ukene inn - fra når vi skal kunne ta abort til når vi kan redde barn.

Som ikke det er nok. Vi har de som så gjerne vil ha barn, men som mister barna fordi de føder så altfor tidlig. Hva skjer så på sykehuset. Jo, i ene rommet tas det abort og fosteret slenges i en søppelsekk - i det andre rommet sitter det sørgende foreldre, barnet blir velsignet får et navn og en anstendig begravelse.

Konklusjon: menneskeverdet er bare av betydning for oss - hvis det er ønsket.

Selvfølgelig kan jeg skjønne at kvinner har behov for å ta abort - det er ikke det, men jeg reagerer på innlegget (linken du la ved) akkurat som deg. Hvor i helvete er respekten for livet?? Hvordan kan man planlegge et liv den ene dagen, for så å ta det bort neste - fordi det ikke passer inn? Jovisst skal vi kvinner bestemme over egen kropp, men det betyr ikke at vi skal glemme at her er enda et liv som skal tas hensyn til. Er det virkelig slik alltid at dette barnet må bøte med livet - kan vi ikke utsette den skolegangen noen år, kan vi ikke snu litt på drømmene, utsette ambisjonene? Er det ikke muligheter for at faren kan ha omsorgen?

Vi mennesker vi har bevist og vist om og om igjen at vi er tilpasningsdyktige. Ingenting i dette livet er absolutt. Javel hadde vi planer og drømmer, men det er ikke bare EN vei frem til målet. Noen ganger må vi snu og vende litt på ting, vi må ta ting og hendelser inn over oss og gjøre det beste ut av det. Og tro at vi skal kunne planlegge alt er å føre seg selv bak lyset.

Når man har sex så kan man bli gravid - sånn er det bare. Så enkelt. Og for meg har selvbestemt abort en bitter bismak.

..i det du skriver.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikketegnetunder

godthåp!

Ehh...hva feiler det deg i dag?!?!? : )

Må innrømme at jeg ikke gadd og lese HELE innlegget ditt og svarene nedover her, men...jeg er også abortmotstander,og kunne aldri tenkt meg og ta abort selv.Men det er da selvbestemt abort her i Norge, og kvinnene(eller parene da) får bestemme selv hva de gjør.

Ja, jeg synes det er for lettvint og bare ta abort, men det ER lovlig, og det ER vedtatt ved lov at helsevesenet dekker dette.

Forøvrig går det vel an og melde seg inn i en gruppe o.l. som kjemper mot dagens abortlov,om man brenner for dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Hvem er du som sier at ingen ønsker abort.....Da lever du i en drømmeverden. Virkeligheten er mye verre.

Grunnen til dette emnet er linken øverst...

Det er ingen som vil ta abort, men mange må. Prøv å forstå det, og du har nådd langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen som vil ta abort, men mange må. Prøv å forstå det, og du har nådd langt.

Å si at man MÅ ta abort i norge er en grotesk påstand! Her må ingen ta abort, man får masse hjelp og har mange muligheter, at det kan passe best der og da er en annen sak. Men det er ingen som lider stor nød om de får ett barn uplanlagt og utidig her i landet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som vil ta abort, men mange må. Prøv å forstå det, og du har nådd langt.

Jeg tok abort. Hadde jeg tenkt meg om så hadde jeg innsett at jeg ikke måtte - det var bare mest bekvemmelig slik. Så jo, jeg ville ta abort. Bare innrøm det, det er sånn for fler enn meg.

Det er patetisk å skjule alle kvinner som tar abort bak "det er så vanskelig å ta abort - vi hadde valgt anderledes hvis bare situasjonen var anderledes" OG " vi har sørget i sååå mange år etterpå". For noen var det kanskje slik - for andre (inkl. meg) var det ikke sånn. For meg var det ikke vanskelig verken å gå gjennom en abort eller klare meg i tiden etterpå. Jeg har nesten aldri tenkt på det.

Jeg nekter å tro at jeg er så spesiell som hadde det sånn.

Det er beklagelig å si det, men sånn var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha fått barn nr.2, ble jeg gravid igjen, når minstemann var 3 måneder. Vi brukte kondom hver gang bortsett fra en gang det gikk litt hett for seg,og ups vi glemte visst kondomen.( Du tror meg kanskje ikke,men det er helt sant)

Dumt ja.Fryktelig dumt. Det siste vi ville var og bli gravide igjen,men så gikk det altså slik, at jeg ble det da.

Orket ikke tanken på å gå igjennom ett nytt svangerskap da, og ihvertfall ikke en fødsel. Hadde en komplisert fødsel og den hadde gitt meg helt skrekken.

Vi visste at vi ville ha ett tredje barn en gang om noen år, men vi ville ha overskuddet tilbake først, og ikke minst få den skrekkelige fødselen på avstand.Det var ikke lett, og spesielt ikke for meg, som har har grublet og tenkt mye,og også angret.

4 år senere ville vi prøve igjen, og det gikk akkurat som du mener vi fortjener. Mannen min hadde i mellomtiden fått dårlig sædkvalitet, og det gikk tre år uten at noe skjedde.Tenkte nok da at dette var straffen, for det vi hadde gjort fire år tidligere. Vi ble så undersøkt og bestemte oss for å dra til Danmark for å prøve lykken. Vi lykkes på første forsøk ( Til din store irritasjon sikkert)og vi har fått den nydeligste jenta man kan tenke seg. Hun er elsket over alt på jord, akkurat som sine to søsken.

Hvis vi hadde valgt å få det barnet den gangen, hadde det også vært elsket over alt på jord. Det vet jeg.

Jeg angret på det jeg gjorde den gang. Grunnen til å ta abbort var kanskje ikke god nok, slik jeg ser det i ettertid, men alle kan gjøre feil og man kan forandre seg, bli mere voksen foreksempel og situasjonen kan forandre seg.

Jeg synes du dømmer mennesker urimelig hardt.

Man kan komme opp i en situasjon hvor man bare ser en løsning, og kanskje når det har gått noen år ser man at det tross alt fantes andre løsninger.

Jeg synes du virker ganske kald,og lite menneskelig, ikke de beste forutsetninger for å bli en god mor. Får håpe du også blir mer voksen etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du illustrerer godt hvorfor mange velger å ikke være åpne omkring barnløshet.

Slike ekstreme og lite empatiske meninger er dessverre ganske typisk blant UFBere, og det oppleves derfor ofte stigmatiserende å fremstå som UFBer.

Du er ikke mer patetisk enn at du er av den typen som skal slenge dritt mot personer fordi de har en annen mening om aborter enn deg. Trodde du satte menneskelivet høyere enn deg.¨

MEn det sier bare hvor ynkeligt mannfolk du er. Jeg har heldigvis noe som ikke engang kan sammenlignes med en feig drittunge som deg!

Noe så frekt. OG BARNSLIG!-Kan ikke tåle å høre andres meninger....Håper du liker dette svaret..Det var i drittslengings nivået du la deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke skrevet noe i mitt innlegg om hva jeg mener om hun som tar abort på et slikt grunnlag, så hva du baserer din første setning på lurer jeg litt på. Det jeg skriver er at en skal ikke dømme slikt uten videre ved å lese et innlegg på et forum. Vi har kun lest saken fra en side. Du burde vite at det finnes alltid minst to sider av en sak.

Jeg lurer også på hvor du har det fra at jeg er en av dem som skal tale alles sak, men trekker den konklusjonen at det var nok bare en påstand som var lett å slenge ut sånn uten videre.

Og jeg mener fremdeles at det er stygt å ønske ufrivillig barnløshet på andre. Jeg kjenner nå at jeg blir sinna når jeg leser hva du skriver, for det vitner om at du har mye igjen å lære om medmenneskelighet på akkurat dette området. Vi er ikke tjent med at noen UFB’ere ønsker vårt problem skal spre seg til andre fordi vi ikke er enige i deres valg. Tenk deg godt om før du kommer med et slikt utsagn igjen. Harde ord for meg å være denne gang, men du skal vite at jeg hadde ikke hatt noen problemer med å stå foran deg i RL og sagt det samme.

Til slutt vil jeg si at jeg ser ikke helt vitsen i å ha en debatt om selvbestemt abort på dette forumet, for det er jo det dette er.

Mvh

Tror ikke du skal uttale deg om meg som person. Jeg har lest mange av dine snusfornuftige innlegg.

Du er passelig frekk til å dømme folk utifra en mening du ikke har!

Det sier masse om deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er ille her inne er all "mobbingen" fra de som ikke har opplevd å være i denne situasjonen. Jeg misstenker mange av dem for kun å provosere under anledningen av at de er anonyme. Internett, chat og forum hvor man kan være anonym får frem det værste i folk. Tror nemlig ingen hadde hatt guts nok til å stå for meningene sine "face to face" under mange av debattene som har vært her inne!

Lykke til (hørtes som du var i gang med ett forsøk?)

De fleste som skriver på slike innlegg her inne, er folk som lurer i krokene på et hvert forum og hiver seg gledelig på enhver diskusjon hvor noen kan tas.

Dette er utrolig feige mennesker som ikke kan hevder seg i det virkelige liv, men bruker derfor internett til å si ting til mennesker de aldri hadde turt å sett i øynene .....

Det er synd at dette forumet ikke kan få være i fred.

Men det er heldigvis mange andre bra forum en kan slippe unna sånt......

Jeg må bare kikke innom her da det er så mange nick jeg venter på skal lykkes....

Og jeg som du vet bedre enn noen hva de går igjennom, men alikevel er det ukjente mennesker som vi ikke trenger å ha annet til felles med..

Go helg!

Klem fra

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spør jeg

Etter å ha fått barn nr.2, ble jeg gravid igjen, når minstemann var 3 måneder. Vi brukte kondom hver gang bortsett fra en gang det gikk litt hett for seg,og ups vi glemte visst kondomen.( Du tror meg kanskje ikke,men det er helt sant)

Dumt ja.Fryktelig dumt. Det siste vi ville var og bli gravide igjen,men så gikk det altså slik, at jeg ble det da.

Orket ikke tanken på å gå igjennom ett nytt svangerskap da, og ihvertfall ikke en fødsel. Hadde en komplisert fødsel og den hadde gitt meg helt skrekken.

Vi visste at vi ville ha ett tredje barn en gang om noen år, men vi ville ha overskuddet tilbake først, og ikke minst få den skrekkelige fødselen på avstand.Det var ikke lett, og spesielt ikke for meg, som har har grublet og tenkt mye,og også angret.

4 år senere ville vi prøve igjen, og det gikk akkurat som du mener vi fortjener. Mannen min hadde i mellomtiden fått dårlig sædkvalitet, og det gikk tre år uten at noe skjedde.Tenkte nok da at dette var straffen, for det vi hadde gjort fire år tidligere. Vi ble så undersøkt og bestemte oss for å dra til Danmark for å prøve lykken. Vi lykkes på første forsøk ( Til din store irritasjon sikkert)og vi har fått den nydeligste jenta man kan tenke seg. Hun er elsket over alt på jord, akkurat som sine to søsken.

Hvis vi hadde valgt å få det barnet den gangen, hadde det også vært elsket over alt på jord. Det vet jeg.

Jeg angret på det jeg gjorde den gang. Grunnen til å ta abbort var kanskje ikke god nok, slik jeg ser det i ettertid, men alle kan gjøre feil og man kan forandre seg, bli mere voksen foreksempel og situasjonen kan forandre seg.

Jeg synes du dømmer mennesker urimelig hardt.

Man kan komme opp i en situasjon hvor man bare ser en løsning, og kanskje når det har gått noen år ser man at det tross alt fantes andre løsninger.

Jeg synes du virker ganske kald,og lite menneskelig, ikke de beste forutsetninger for å bli en god mor. Får håpe du også blir mer voksen etterhvert.

Hvor er respekten for alt liv blitt av??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sørgelig

Etter å ha fått barn nr.2, ble jeg gravid igjen, når minstemann var 3 måneder. Vi brukte kondom hver gang bortsett fra en gang det gikk litt hett for seg,og ups vi glemte visst kondomen.( Du tror meg kanskje ikke,men det er helt sant)

Dumt ja.Fryktelig dumt. Det siste vi ville var og bli gravide igjen,men så gikk det altså slik, at jeg ble det da.

Orket ikke tanken på å gå igjennom ett nytt svangerskap da, og ihvertfall ikke en fødsel. Hadde en komplisert fødsel og den hadde gitt meg helt skrekken.

Vi visste at vi ville ha ett tredje barn en gang om noen år, men vi ville ha overskuddet tilbake først, og ikke minst få den skrekkelige fødselen på avstand.Det var ikke lett, og spesielt ikke for meg, som har har grublet og tenkt mye,og også angret.

4 år senere ville vi prøve igjen, og det gikk akkurat som du mener vi fortjener. Mannen min hadde i mellomtiden fått dårlig sædkvalitet, og det gikk tre år uten at noe skjedde.Tenkte nok da at dette var straffen, for det vi hadde gjort fire år tidligere. Vi ble så undersøkt og bestemte oss for å dra til Danmark for å prøve lykken. Vi lykkes på første forsøk ( Til din store irritasjon sikkert)og vi har fått den nydeligste jenta man kan tenke seg. Hun er elsket over alt på jord, akkurat som sine to søsken.

Hvis vi hadde valgt å få det barnet den gangen, hadde det også vært elsket over alt på jord. Det vet jeg.

Jeg angret på det jeg gjorde den gang. Grunnen til å ta abbort var kanskje ikke god nok, slik jeg ser det i ettertid, men alle kan gjøre feil og man kan forandre seg, bli mere voksen foreksempel og situasjonen kan forandre seg.

Jeg synes du dømmer mennesker urimelig hardt.

Man kan komme opp i en situasjon hvor man bare ser en løsning, og kanskje når det har gått noen år ser man at det tross alt fantes andre løsninger.

Jeg synes du virker ganske kald,og lite menneskelig, ikke de beste forutsetninger for å bli en god mor. Får håpe du også blir mer voksen etterhvert.

Dette er jo helt feil forum å diskutere abort på men siden det har kommet til det her har jeg lyst til å svare på ditt inlegg (selv om det var Godthåp jeg ser du vil ha respons fra)

Egentlig forstår jeg ikke helt hvor du vil med inlegget ditt og spesielt ikke her inne. Du til og med argumenterer mot ditt valg fra den gangen men enda synes du gjorde rett (selv om du sier det var feil?)

Jeg synes det er i orden å ta abort jeg, i de tilfellene det var ment for. Ved voldtekt, ukjent far, sykdom, rus o.l tilfeller. Jeg synes at dårlig timing og en eneste gang uhell ikke kvalifiserer til å ta abort! Man tar ikke livet av hunden før sommerferien begynner heller eller reiser fra katta!

Om man bare kunne lært og forstått noe om verdier og ansvar så hadde nok dagens abortordning fungert fint og som den skal, men slik den er i dag er det for enkelt. Jeg mener ikke at man skal gå tilbake til abortnemd eller at noen skal kunne nekte noen en abort. Jeg savner heller lærdom om ansvar,moral og etikk.

Jeg vil ikke dømme noen, alle skal leve med de valg man tar men jeg synes det er kjempetrist med alle de "unødvendige" abortene som foretas i landet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal uttale deg om meg som person. Jeg har lest mange av dine snusfornuftige innlegg.

Du er passelig frekk til å dømme folk utifra en mening du ikke har!

Det sier masse om deg!

Snusfornuftig? Ha ha ha.... :o)

Ser at jeg tråkker skikkelig på deg nå, så jeg får la være å skrive så mye mer. Ikke annet enn at jeg har lest mye av det du har skrevet og har ofte vært riktig så enig i det du skriver og nikket gjenkjennnende. Du får ha meg unnskyldt at jeg er er uenig med deg i denne saken. Man kan da ikke alltid tenke likt.

Snusfornuftig...... jajamensann... dette skulle mine nærmeste ha lest gitt.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo helt feil forum å diskutere abort på men siden det har kommet til det her har jeg lyst til å svare på ditt inlegg (selv om det var Godthåp jeg ser du vil ha respons fra)

Egentlig forstår jeg ikke helt hvor du vil med inlegget ditt og spesielt ikke her inne. Du til og med argumenterer mot ditt valg fra den gangen men enda synes du gjorde rett (selv om du sier det var feil?)

Jeg synes det er i orden å ta abort jeg, i de tilfellene det var ment for. Ved voldtekt, ukjent far, sykdom, rus o.l tilfeller. Jeg synes at dårlig timing og en eneste gang uhell ikke kvalifiserer til å ta abort! Man tar ikke livet av hunden før sommerferien begynner heller eller reiser fra katta!

Om man bare kunne lært og forstått noe om verdier og ansvar så hadde nok dagens abortordning fungert fint og som den skal, men slik den er i dag er det for enkelt. Jeg mener ikke at man skal gå tilbake til abortnemd eller at noen skal kunne nekte noen en abort. Jeg savner heller lærdom om ansvar,moral og etikk.

Jeg vil ikke dømme noen, alle skal leve med de valg man tar men jeg synes det er kjempetrist med alle de "unødvendige" abortene som foretas i landet her.

Siden det var her inne Godthåp sitt innlegg sto, var det også naturlig å svare henne her inne.

Jeg er helt enig i at det i mange tillfeller er for lettvint og ta abbort. MEN det jeg vil med mitt innlegg er og si at gjennom ett langt liv kan man ha mange ulike problemer av forskjellig art.

Godthåp og de andre her inne har det problemet at de ikke får de barna de ønsker seg. De som står ovenfår det vanskelige valget om de skal ta abbort eller ikke står ovenfor ett helt annet problem.

Noen av disse menneskene kan ha det fryktelig vanskelig, selv om mange av dere har vanskelig å forstå det, fordi deres problem er jo helt motsatt.

Selv har jeg vært i begges situasjon, det var derfor jeg hadde lyst til å svare. Har selv vært veldig aktiv på disse sidene, helt til for 1.5 år siden.Fikk mye hjelp og støtte her inne. En fantastisk gjeng. Men man må ikke se seg blind for andres problemer enn sine egne.

Jeg må bare si at hvis jeg hadde fått den hjelpen jeg trengte for å bearbeide den vanskelige fødselen den gangen da jeg sto ovenfor det vanskelige valget så hadde jeg sikkert ikke ant noe om disse sidene en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...