Gå til innhold

Normal vekt hvis 168 cm

Gjest frossen og slapp

Anbefalte innlegg

Gjest frossen og slapp

Hva er normalvekta for en jente som er 168 cm med middels tung beinbygging og som trener 3-4 ganger i uka?

Føler meg stadig slapp og tiltaksløs og fryser mye, men veier 60,5. Føler at jeg har en normal vekt, men kroppen min fungerer liksom ikke helt normalt likevel. Har f.eks ingen stor glede av sex og fryser alltid - også når alle andre svetter. Er det noe galt med meg?

Kan legge til at jeg en gang i tida veide 38 kg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer veldig an på hvordan du er bygd og hva/hvor mye du spiser hver dag. Men 60 kilo høres ikke altfor lite ut selv om du nok er tynn.

At du føleg deg dårlig og svak kan komme av at du spiser feil mat, mye sånt som bare "går rett igjennom". Sukkerholdig som gjør deg fort mett men ikke varer lenge. Eller at du mangler vitaminer eller er blodfattig.

Nå er ikke jeg noen ekspert her altså, men siden du spurte om ca normalvekt for høyda di så... ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frossen og slapp

Kommer veldig an på hvordan du er bygd og hva/hvor mye du spiser hver dag. Men 60 kilo høres ikke altfor lite ut selv om du nok er tynn.

At du føleg deg dårlig og svak kan komme av at du spiser feil mat, mye sånt som bare "går rett igjennom". Sukkerholdig som gjør deg fort mett men ikke varer lenge. Eller at du mangler vitaminer eller er blodfattig.

Nå er ikke jeg noen ekspert her altså, men siden du spurte om ca normalvekt for høyda di så... ;0)

Hei Nyco.

Tusen takk for svaret. Jeg har lest mange mange av svarene dine på DOL, og ville bare si at jeg synes du virker som en veldig klok person, og veldig hyggelig.

Men ang. svaret spise jeg ultrasunt og nesten ikke noe sukker eller brus, og tar tran og jern, så je vet itte je :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nyco.

Tusen takk for svaret. Jeg har lest mange mange av svarene dine på DOL, og ville bare si at jeg synes du virker som en veldig klok person, og veldig hyggelig.

Men ang. svaret spise jeg ultrasunt og nesten ikke noe sukker eller brus, og tar tran og jern, så je vet itte je :)

"klok og koselig" DEN kommer jeg til å leve på lenge du! Sjøl takk! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sier meg at du kanskje kan lide av for lavt stoffskifte? Dette med frossenhet, slapphet, tiltaksløs, dårlig sexlyst etc. er symptomer som kan forekomme når stoffskiftet er for lavt (hypothyreose heter den sykdommen).

Du kan lese mer om sykdommen og finne linker til mer informasjon på siden min: http://home.online.no/~smidtlie

Uansett bør du ta turen til legen og få tatt blodprøver, slik at du kan få sjekket om det er noe feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør ikke være for opptatt av vekta di. Det er ikke sunt. Og at du har veid 38kg en gang i tiden -hva var hensikten med den opplysningen egentlig. Det viser vel bare at du har vært sykelig opptatt av slanking. Håper du har et mer avslappet forhold til kroppen din nå ihvertfall:-)

Når du er slapp og tiltaksløs, fryser mye etc høres det ut som om kroppen din ikke er helt

i balanse. Ps. jeg er ingen lege, men bare tenker høyt..

Får du i deg nok vitaminer og mineraler, mat, vann(!) og søvn?

Hvis du trener så pass som 3-4 ganger i uka bør du få i deg nok av det overfor.

Det er også en påminnelse til undertegnede da jeg veier det samme som deg, trener like mye og spiser/drikker alt for lite..:o) *s*

Vi må sørge for å gi kroppen nok energi til å klare aktivitetsnivået:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Glem vekt - det som har noe å si er fettprosent og kroppsbygning. Å veie 38 kg og være 168 er kjempeusunt - jeg regner med at kroppen din sliter etter det. Jeg anbefaler å spise 4-5 små måltider hver dag for å få opp forbrenningen. I tillegg bør du kanskje bytte ut aerobic'en med vekter for å få opp muskelmassen og dermed øke forbrenningen mere. Ikke vær redd for å ta i litt heller :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...