lism Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Hei. Jeg har en sønn på snart 3 år, som ikke spiser noen ting! I løpet av en dag kan han få i seg tre biter av en skive og noen skjeer med middag, det er alt. Han er fryktelig tynn, og veier rundt 10 kg. Ca. en gang i måneden er han syk, med feber og litt hovne mandler, og du kan nesten stille klokka etter ham. Han blir alltid syk hver fjerde uke. Det har han blitt siden han var baby. 2 ganger har han vært innlagt på sykehus, en gang for uttørking og en gang for mistanke om lungebetennelse,men de finner ikke ut noen ting. Hva kan dette være? Jeg er fra meg av bekymring, for han er liten og fryktelig tynn for alderen, men ingen tar meg seriøst når jeg ber dem se på ham. Hvordan skal jeg gå frem for at fagpersonell skal undersøke ham skikkelig? Lenke meg til døra på sykehuset, og nekte å flytte meg før noen tar prøver, og finner ut hva som feiler ham?? Det er fryktelig slitsomt når ingen tar meg alvorlig! Han er også mye trøtt, og kan sovne over alt i huset, uansett tidspunkt. Er det noen som har noen supre råd å komme med, blir jeg kjempeglad. Er jeg ei hønemor, som overreagerer, slik legene får meg til å føle meg? Eller er bekymringen min berettiget? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gubbanoa Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Har du tenkt på noe alternativt. Homopati eller noe slikt? De kan jo gjøre mye for mye forskjellig, og virker godt på unger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lism Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 Har du tenkt på noe alternativt. Homopati eller noe slikt? De kan jo gjøre mye for mye forskjellig, og virker godt på unger. Hei på deg, Har vært hos fotsoneterapaut uten at det gav noen resultater.Men her i huset er vi åpne for det meste, bare han begynner å spise. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angela1365380318 Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 kutt ut melk juce og brus, dette metter veldig i en liten mage, ikke gi han for mye væske generelt heller i forbindelse med måltid. Har vært borte i flere som sliter med dette problemet hos en ble tilogmed mandlene fjærnet for å se om det hjalp! Er ungen normal så vil kroppen selv si ifra når den er sulten til barnet og det er ikke alltid det passer med våre måltider så da får han eller hun kansje en kjeks, is eller lignde og ingen sjønner hvorfor barnet ikke er suten under neste måltid. Her er noen råd: Nekter barnet å spise under måltidet, sier han eller hun er mett, vil ikke ha osv, så ikke gidd å lag en fæl krangel, si det er greit og gjør det klart for barnet at da blir det ikke mat før neste måtlid. (og etter et par timer da er man skikkelig sulten) kutt ned på "kosemat" og pass på at det h*n får i seg er næringsrikt, bruk heller kjeks, snop ol som belønning for å ha spist opp. Skriv ned alt, absolutt alt barnet spiser i en uke, hvær minste brødsmule, juice slurk osv så ser du nok at det er mye mer en du tror. Mener du fremdeles at det er for lite så ta listen med til legen å la han vurdere det samtidig som han undersøker barnet. Men det er ganske normalt at barn i 2-5 års alderen ikke vil spise. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.