Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre får og gå opp i vekt?

mailiss22

Anbefalte innlegg

jeg har alltid vært tynn og liker ikke det noe særlig.jeg synes vekten min er alt for lite(50kg), for å være 1.67.

har noen noe råd får å gå opp i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde samme problemet, jeg var 2 meter høy og 80 kilo i åresvis (80 kilo er veldig lite når en er så høy. Jeg hadde store komplekser ift. kroppen min). Så bestemte jeg meg for å legge om kostholdet ved å rett og slett spise mer. Jeg spiste ett brød til frokost/kveldsmat (tilsammen), to store varme måltid, og drakk masse Cola og vann, og generelt prøvde å spise så mye som mulig ellers. Jeg gikk ganske raskt opp en 7-8 kilo, og selv om jeg ikke lenger gidder/orker (stress å lage mat...) samme inntaket, er jeg nå 96 kilo og mye mer tilfreds med kroppen.

Dog må det nevnes at det er en ide å trene litt (trenger ikke være så mye) for at ikke all vekten skal samle seg på magen. Selv tar jeg 20 sit-ups, 10 armhevninger og 10 pull-ups hver dag før jeg går i dusjen, og det tar bare noen minutter. Og dersom jeg skipper det en dag, tar jeg dobbelt neste dag. Funker helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet, jeg var 2 meter høy og 80 kilo i åresvis (80 kilo er veldig lite når en er så høy. Jeg hadde store komplekser ift. kroppen min). Så bestemte jeg meg for å legge om kostholdet ved å rett og slett spise mer. Jeg spiste ett brød til frokost/kveldsmat (tilsammen), to store varme måltid, og drakk masse Cola og vann, og generelt prøvde å spise så mye som mulig ellers. Jeg gikk ganske raskt opp en 7-8 kilo, og selv om jeg ikke lenger gidder/orker (stress å lage mat...) samme inntaket, er jeg nå 96 kilo og mye mer tilfreds med kroppen.

Dog må det nevnes at det er en ide å trene litt (trenger ikke være så mye) for at ikke all vekten skal samle seg på magen. Selv tar jeg 20 sit-ups, 10 armhevninger og 10 pull-ups hver dag før jeg går i dusjen, og det tar bare noen minutter. Og dersom jeg skipper det en dag, tar jeg dobbelt neste dag. Funker helt greit.

Det er ikke lett å spise mer når man er mett. Jeg kan stappe meg ganske bra og spiser mer enn de fleste og likevel har jeg problemer med å holde vekten. En dag med tre måltider og jeg går ned en kg. Håpløst. Men synes det er fint at du har funnet en løsning for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor med min bror og en kamerat av meg. De er begge plaget av å være for tynn. De du sier om å spise mer er desverre ikke alltid løsningen. De spiser noe sykt, snop, pizza, brus. Alt mulig, og i store kvanta. Jeg har hørt at steroider skal være bra for å gå opp i vekt, men det holder med en gang, om man ikke har lyst å bygge noe sinnsykt da. Hørte om en syltynn kamerat av min bror som hadde brukt doping èn gang, etter det hadde han normal kroppsbyggning. Vil ikke anbefale dette, men er man despo nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor med min bror og en kamerat av meg. De er begge plaget av å være for tynn. De du sier om å spise mer er desverre ikke alltid løsningen. De spiser noe sykt, snop, pizza, brus. Alt mulig, og i store kvanta. Jeg har hørt at steroider skal være bra for å gå opp i vekt, men det holder med en gang, om man ikke har lyst å bygge noe sinnsykt da. Hørte om en syltynn kamerat av min bror som hadde brukt doping èn gang, etter det hadde han normal kroppsbyggning. Vil ikke anbefale dette, men er man despo nok...

Det hjelper faktisk ikke nødvendigvis å spise mye chips og sjokolade. Det gjorde jeg også da jeg var tynn (jeg er fremdeles tynn, men mindre tynn enn før. kanskje "slank" :), uten at jeg la på meg av det. Nøkkelen er å spise MYE, ikke bare mye snop. Spis dobbelt så mye som vanlig til middag (hvis du blir mett, vent en time og spis resten da). Man legger mer på seg av å spise 1.5 kilo pastarett enn 250 gr. chips.

Vekt inn - vekt ut = vekt som blir igjen (for å forenkle veldig...)

Jeg tror faktisk økt matinntak er det eneste som hjelper.

Og ja, jeg vet at det ikke er lett å spise når en er mett, men etterhvert blir magen vant til økt inntak, og det blir mindre slit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...