Gå til innhold

Virker egentlig homeopati?


Gjest dardy

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Det er tilnærmet umulig å foreta dobble blindtester på kostholdsendringer, mosjon, akupunktur, soneterapi, psykologisk veiledning, lysbehandling, avslapningsøvelser, massasje, endret arbeidsstilling, bedret ventilasjon, etc. Kravet om dobble blindtester favoriserer alltid medisinløsninger.

Sånn er det bare.

Men det plager ikke meg at du ikke tror på at soneterapi. Det plager sikkert heller ikke de andre 50.000

Jeg har respekt for en som sier:

"Kom til meg og få gode råd om kosthold, god massasje, milde og fortåelsefulle ord, og hvile for sinnet. Kr 250 pr time. Jeg betaler skatt !"

Enn:

"Prøv den mystiske og fantastiske legevitenskapen TulliBuz fra Sentralafrika, som har kurert 1000-vis av mennesker med uhelbredelige lidelser !! Kr 1000 pr konsultasjon 10 minutter" jeg betaler ikke skatt på inntekter, ikke si det til ligningskontoret. Du får ikke penga igjen hvis det ikke virker. At vitenskapen er udokumentert gjør den enda mer spennende, jeg tror på den selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ulv I Faarikaal

    14

  • Zirine

    11

  • Sør

    4

  • nanna

    4

Mest aktive i denne tråden

Appelsinjuice skader tennene med sukker og sitronsyre mer enn den skader nyrene.

God dag mann økseskaft, men det er greit nok det altså - bare man får tiden til å gå ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har respekt for en som sier:

"Kom til meg og få gode råd om kosthold, god massasje, milde og fortåelsefulle ord, og hvile for sinnet. Kr 250 pr time. Jeg betaler skatt !"

Enn:

"Prøv den mystiske og fantastiske legevitenskapen TulliBuz fra Sentralafrika, som har kurert 1000-vis av mennesker med uhelbredelige lidelser !! Kr 1000 pr konsultasjon 10 minutter" jeg betaler ikke skatt på inntekter, ikke si det til ligningskontoret. Du får ikke penga igjen hvis det ikke virker. At vitenskapen er udokumentert gjør den enda mer spennende, jeg tror på den selv.

Jeg kan ikke se at vi er uenige der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg kan ikke se at vi er uenige der.

Det var ytterpunktene, så kommer alt i mellom. Jeg kjenner noen seriøse og noen useriøse. Men alle har latt seg friste til å markedsføre mystikk og spennende gamle metoder. Jeg ser på prisen og hav de påstår å kurere. Behndler de stress, såre muskler og slitne sinn uten å love noe, så er det greit. Men stiger prisen over kr 350 pr time, begynner tvilen å melde seg igjen, og så hvis de desperat begynner å love for mye og spekulere i sjaraltanmetoder, da er det over og ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ytterpunktene, så kommer alt i mellom. Jeg kjenner noen seriøse og noen useriøse. Men alle har latt seg friste til å markedsføre mystikk og spennende gamle metoder. Jeg ser på prisen og hav de påstår å kurere. Behndler de stress, såre muskler og slitne sinn uten å love noe, så er det greit. Men stiger prisen over kr 350 pr time, begynner tvilen å melde seg igjen, og så hvis de desperat begynner å love for mye og spekulere i sjaraltanmetoder, da er det over og ut.

Er du tvilende til en lege på Røde Kors Senteret som tar 400 for en konsultasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Er du tvilende til en lege på Røde Kors Senteret som tar 400 for en konsultasjon?

Mange skumle leger ja :-)

Neida, han har nok utgifter som skal dekkes, en åndemaner har som regel ikke det, unntatt utgifter til bankboks og lommebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Den opprinnelige m&m

Vi prøvde det på gutten vår da han var halvannet. Det funket som bare det - og placeboeffekt kan man jo ikke snakke om når han var så liten. Ett eller annet skjedde, men hvorfor vet jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...