Gjest hmrft Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 hei! jeg er også opptatt av GI og lite karb i måltidet, men jeg reagerer på at du ikke kan ta et eple som mellommåltid pga mange karb, men husk det er en del fibre i et eple-som kroppen ikke tar opp som energi-jeg tenker ikke på et eple som mye karb, men jeg trener en del og jeg da! holder samme kur som dere omtrent,bare langt mye mindre fett da...kan man virkeli spise så mye fett, bacon, ekte majones og rømme, uten at måltidet inneholder for mye kcal? virker som du vet litt, så jeg bare lurte, for jeg har litt fettfobi... prøvd skjørost? den er nesten uten fett og masse karb-og sinnsykt go å ha i salet m skinke! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hmmm1365380365 Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 hei! vi er enda i 1. fase av dietten, så vi er ganske strenge på hva vi spiser. det er veldig rart å bare tenke karbo og ikke tenke kalorier. men vi ser på karbo først, og dersom alternativet står mellom to ting med likt karbo innhold, vil jeg velge det med minst kalorier. men d som er litt av poenge er at man blir mett av fett, derfor klarer man ikke spise så mye...(er jo også klar over at det er mange ulike typer fett) for de som er insulinresistent så lagres karbohydrater som fett i kroppen (husker ikke nøyakitg hva som skjer, ei stund siden jeg leste boka) når jeg har gått ned noen kg til skal jeg kose meg med bl.a. eple (som er blant de beste frukter når det gjelder karbo, banan er desverre en av de verste) vi har hatt oste kveld, vi hadde ikke kjeks, men mange typer god ost (med lav karbo) som vi spiste på paprika, agurk og bacon(!) d var veldig godt! flott med tips vedr lav karbo ting :-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.