Gjest Overrasket Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Jeg eter nå lite poteter fra før, men mye (kjøp)brød. Nå har jeg kutta brød helt, sånn litt for at jeg var nysgjerrig, og jeg omtrent fyker ned i vekt. (Nesten!;-) Har økt litt på proteinandelen i kosten, men koser meg og sulter meg ikke. Andre som har prøvd slik "non-karbohydrat-diett-light", som jeg kaller det? Interessert i å høre fra DEG! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nyskjerrigpetra Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Har ikke prøvd det, men vurderer det veldig sterkt. Nå blei jeg nyskjerrig på å høre hva du spiser istedenfor brød ..... hva har du f.eks. med deg til niste på jobb .... ? Raser ned i vekt skriver du, DET hørtes kjempeinteressant ut !!!! Hvor mye har du gått ned på hvor lang tid ??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket. Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Har ikke prøvd det, men vurderer det veldig sterkt. Nå blei jeg nyskjerrig på å høre hva du spiser istedenfor brød ..... hva har du f.eks. med deg til niste på jobb .... ? Raser ned i vekt skriver du, DET hørtes kjempeinteressant ut !!!! Hvor mye har du gått ned på hvor lang tid ??? Raser og raser, fru Blom! Men, med tanke på at vekta tidligere sto bom fast, synes jeg at fra 80 til 75 fra 1.jan til nå, er bra! Jeg er hjemmeværende, og eter fruktsalater m/cottage cheese, noka-shake, proteinshake, 1-2 lindbergbrødskiver av og til, o,1% Yoghurt søta m/fruktose + middagsrester på de tidspunktene jeg før åt masse brødmat! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket. Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Raser og raser, fru Blom! Men, med tanke på at vekta tidligere sto bom fast, synes jeg at fra 80 til 75 fra 1.jan til nå, er bra! Jeg er hjemmeværende, og eter fruktsalater m/cottage cheese, noka-shake, proteinshake, 1-2 lindbergbrødskiver av og til, o,1% Yoghurt søta m/fruktose + middagsrester på de tidspunktene jeg før åt masse brødmat! ...ikke alt på en gang, men en av delene!:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Ja, og det funker for meg også. Har holdt på med det fra november og til nå og har mistet et ukjent antall kilo. Ukjent, fordi jeg nekter å veie meg, jeg ser det på klærne - de blir større og større :-) Men jeg bruker ikke kuren som noen slankekur. For meg er dette en livsvarig kostholdsendring fordi jeg har insulinresistens og dermed trenger å holde blodsukkeret lavt og jevnt. I stedet for brød spiser jeg Rugsprø, Fiberrik, eller tysk Vollkornbrot ("svart" brød). Jeg har ikke smakt Lindbergbrødet og jeg vet heller ikke om jeg kommer til å gjøre det. I likhet med deg spiste ikke jeg heller så mye poteter fra før, så der var det igrunnen ikke noe særlig å kutte ned på. Pommes frites og annen fet mat som pizza, hamburgere etc. har jeg aldri levd på. I tillegg spiser jeg kun salat til ett måltid pr. dag. Jeg varierer litt hvilket måltid det er, noen dager er det lunsjen, andre dager er det middagen jeg bytter ut. Ellers går det mye i kylling, naturris/villris, rent kjøtt og fisk. Har kuttet en del ned på fruktinntaket. Jeg føler meg nå mye friskere og jeg kommer ikke til å gi meg med dette. Jeg som tidligere kunne sovne av to brødskiver pga. at blodsukkeret steg, jeg er nå ikke trøtt etter måltidene i det hele tatt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Min mor fikk konstantert allergi mot hvetemel og poteter, og har sluttet å spise det av den grunn (ikke fordi hun har kastet seg på noen diett). Hun har imidlertid tidligere forsøkt x antall slankekurer uten å lykkes - selv i kombinasjon med fysisk aktivitet. Nå beveget plutselig vekta på seg, og overskuddet har også blitt større. Hun spiser ikke noen lettprodukter e.l. i særlig grad, eller passer på å unngå sauser eller slike ting, hun har kun byttet ut poteter med ris (av og til pasta) og brød med rugknekkebrød. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Min mor fikk konstantert allergi mot hvetemel og poteter, og har sluttet å spise det av den grunn (ikke fordi hun har kastet seg på noen diett). Hun har imidlertid tidligere forsøkt x antall slankekurer uten å lykkes - selv i kombinasjon med fysisk aktivitet. Nå beveget plutselig vekta på seg, og overskuddet har også blitt større. Hun spiser ikke noen lettprodukter e.l. i særlig grad, eller passer på å unngå sauser eller slike ting, hun har kun byttet ut poteter med ris (av og til pasta) og brød med rugknekkebrød. Men du atte .... hvis man ikke spiser karbohydrater så trodde jeg man ble slapp av det ? Spesielt hvis man trener litt ?? Eller er det bare hvis man kutter det helt ??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Men du atte .... hvis man ikke spiser karbohydrater så trodde jeg man ble slapp av det ? Spesielt hvis man trener litt ?? Eller er det bare hvis man kutter det helt ??? Det er mer enn poteter og hvetemel som har karbo i seg, da.. Når søstra mi er i siste fasen av deffen før fitnesskonkurranse kuttes karbo HELT, og da er det ikke mye pepp igjen, nei. Ellers vil en jo gjerne bli lettere "delirisk" i den ketogene fasen av en diett, det har jeg erfart fra da jeg forsøkte Cambridge (når karbolagrene i kroppen var tømt etter tre-fire dager kostet det meg ingenting å fortsette dietten, og jeg hadde like mye om ikke mer overskudd enn før). Det er imidlertid en viss andel karbo i slike pulverdietter, sjøl har jeg aldri forsøkt å kutte karbo totalt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lille_trille Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 hei! man kutter ikke ned på så mye av karbohydratene, det er type karb man skal forandre, potet og hvitt brød har høy GI, men grovt, som pumpernickel og sånn har mye lavere, og vi føler oss mettere, og får ikke blodsukker svingninger slik at vi blir "lurt" til å spise mer! og protein metter, senker også GI, det gjør også fiber! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Higgins Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 hei! man kutter ikke ned på så mye av karbohydratene, det er type karb man skal forandre, potet og hvitt brød har høy GI, men grovt, som pumpernickel og sånn har mye lavere, og vi føler oss mettere, og får ikke blodsukker svingninger slik at vi blir "lurt" til å spise mer! og protein metter, senker også GI, det gjør også fiber! "man kutter ikke ned på så mye av karbohydratene, det er type karb man skal forandre, potet og hvitt brød har høy GI, men grovt, som pumpernickel og sånn har mye lavere, og vi føler oss mettere, og får ikke blodsukker svingninger slik at vi blir "lurt" til å spise mer!" Det kommer jo an på hvem "man" er.....noen bruker jo Atkins diett, og kutter omtrent alle karbohydratene. Sant? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lille_trille Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 "man kutter ikke ned på så mye av karbohydratene, det er type karb man skal forandre, potet og hvitt brød har høy GI, men grovt, som pumpernickel og sånn har mye lavere, og vi føler oss mettere, og får ikke blodsukker svingninger slik at vi blir "lurt" til å spise mer!" Det kommer jo an på hvem "man" er.....noen bruker jo Atkins diett, og kutter omtrent alle karbohydratene. Sant? ja, jeg vet det-men det høres ganske så farlig ut syns jeg-for man trenger også en del karb for å fungere normalt-spesilet om man trener mye aerobisk! det mener nå jeg! så jeg syns heller manskal fokusere på type karb, og heller se på hele kcal inntak! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momsen Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 ...ikke alt på en gang, men en av delene!:-) Jeg spiser grov forkostblanding til frokost i stedet for brød + ett egg eller en skinkebit. Til lunsj spiser jeg ofte middagsrester siden jeg jobber hjemme, og jeg spiser heller ikke brød til kvelds. Jeg har gått ned i vekt!!!!! Det er topp, for jeg har alltid slitt med for stor mage. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.