Raggis Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Jeg fikk i august fjernet en stor svult i bakhodet. Svulsten var heldigvis godartet, og de fikk fjernet den 100%. Jeg fikk ca 3 mnd. etter en undersøkelse klarsignal ifra kirurgen at jeg nå kunne gjøre akkurat som før. Men jeg glemte spesifikt å spørre om jeg kunne begynne å bokse igjen. Jeg vet jo at det er få leger som er for boksing i utgangspunktet, men er dette farligere for meg enn for andre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 -Raggis. Jeg vil gjerne begynne med ditt "forbehold" det gjelder leger og boksing. De fleste av oss er av helt åpenbare grunner svært skeptiske til prof.-boksing. Det bokses uten hodebskyttelse og matchene ledes på ingen måte med så stor forsiktighet som det gjøres i amatørboksingen idag.Kampsport-trening, da inkludert boksing, har mange bra sider ved seg og apellerere åpenbart til ungdommen. Så til deg, det er egentlig behandlende lege som burde si noe om dette, så jeg må nok være ganske generell. Etter et operativt inngrep i hodet, er det ikke bare hvorvidt det har vært vellykket, som teller i denne forbindelsen. Ved en slik operasjon har man nødvendigvis vært borte i mange svært sårbare strukturer. Hva disse tåler i etterkant er ikke godt å si. Derfor vil nok det generelle råd bli at hodet i fremtiden i størst mulig utsrekning bør skånes for slag. Lykke til.! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.