Gå til innhold

Spiseforstyrrelse

Cerena

Anbefalte innlegg

Hei! for et år tilbake utviklet jeg bulimi pga. mye elendighet som skjedde...

Slanket meg da 10kg..

Dette pga. av at jeg spydde opp all mat..

Klarte å slutte å spy i noen måneder men så er det nå på ann igjen..(når vekta går opp)

Klarer ikke slutte...er jeg nedfor så får jeg spiseorgie for så å spy det opp.

Vil veldig gjerne slutte med dette...men klarer det ikke... føler bare jeg blir tykk...

Så matinntaket nå er et eneste rot...

Hvordan kan jeg klare å slutte???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei...det tar tid...men å ta bort halvparten av det du har tenkt å spise, av et u har lagt på tallerken, da har du ikek spist for mye.

spis små måltider, bli ikke sååå mett...går ut etter spist, planlegg cafe med noen eller noe annet, slik at du kan ikke spy, fordi en kan se det på øynene...si det til noen, slik at du må skjule det enda mer,til det blir så vanskelig at du ikke gidder å spy...

og du? er det ikke nedverdigende å faktisk stå over en do og spy og spy og spy, ville du gjort det mot noen andre enn deg selv, jeg har slutttet nå-jeg kjenner suget, det er en sirkel, men jeg vil IKKE mer-har tenkt og tenk, og det er så utrolig fælt å tilatte seg seg å gjøre noe sånt helt sykt-men jeg har begynt å like meg selv igjen, så det henger nok sammenmed det...liker du deg selv?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frisk_nå

hei...det tar tid...men å ta bort halvparten av det du har tenkt å spise, av et u har lagt på tallerken, da har du ikek spist for mye.

spis små måltider, bli ikke sååå mett...går ut etter spist, planlegg cafe med noen eller noe annet, slik at du kan ikke spy, fordi en kan se det på øynene...si det til noen, slik at du må skjule det enda mer,til det blir så vanskelig at du ikke gidder å spy...

og du? er det ikke nedverdigende å faktisk stå over en do og spy og spy og spy, ville du gjort det mot noen andre enn deg selv, jeg har slutttet nå-jeg kjenner suget, det er en sirkel, men jeg vil IKKE mer-har tenkt og tenk, og det er så utrolig fælt å tilatte seg seg å gjøre noe sånt helt sykt-men jeg har begynt å like meg selv igjen, så det henger nok sammenmed det...liker du deg selv?

:)

Been there, done that...

Jeg skjønner at det er en helt utrolig hjelpesløs og deprimerendes hverdag du nå opplever, men en ting kan jeg love deg; du kommer ut av det hvis du VIRKELIG vil...du må finne ut av HVA som gjør at du spiser og spyr, løse det problemet hvis mulig og du vil fort kjenne at spisetrangen ikke melder seg. Hvis problemet er litt mer innviklet slik at det er vanskelig å gjøre noe med det akkurat nå, må du finne en strategi for å unngå å la det problemet styre maten din og hele livssituasjonen din. Dette trenger du garantert hjelp til, og jeg ville søkt hjelp hos profesjonelle. Psykolog helst.

Spiseforstyrrelser blir et mer og mer vanlig problem nå, så det finnes god hjelp å få, og det er ikke bare sinnsyke folk som går til psykolog!!!

Men cluet her er at du må gå fullt og helt gå inn for å bli frisk, det hjelper ikke med halvhjertede forsøk, da kan du like godt la være.

Håper det ordner seg for deg!!

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...