Gå til innhold

Advokat Brynjar Meling og mullah-saken.

Anbefalte innlegg

Jeg gidder ikke å legge meg i diskusjonen men både Krekar og familien er norske statsborgere og de vil ta fra ham statsborgerskapet. Problemet er da at han ikke kan sendes hjem til Iran. Nå bruker han sitt norske statsborgerskap når han reiser.

Hei,

Mullah Krekar er definitivt IKKE norsk statsborger.

Han har "asylstatus" og "reisepapirer fra Norge".

Kilde: UDI

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 127
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

51

• Goliath

16

• SierDuDet

12

• Dorthe

6

Mest aktive i denne tråden

Norsk statsborgerskap eller norske reisepapirer?

Det er ulovlig å gjøre en person statsløs, så med mindre Saddam Hussein vil gi ham irakisk statsborgerskap, så har vi ikke lov til å frata ham statsborgerskapet.

Med vennlig hilsen

Tror du han har sagt fra seg det iranske statsborgerskapet? Går det an?

Veldig mange har dobbelt statsborgerskap fordi landet de kommer fra ikke tillater dem å si ifra seg statsborgerskapet.

Norsk statsborgerskap eller norske reisepapirer?

Det er ulovlig å gjøre en person statsløs, så med mindre Saddam Hussein vil gi ham irakisk statsborgerskap, så har vi ikke lov til å frata ham statsborgerskapet.

Med vennlig hilsen

Ro-ro til fiskesjær....

Ikke en gang på dette faktapunktet kan du innrømme at du tok feil!

Morsom er du i hvert fall:-)

Hei,

Ifølge Aftenposten har han "asylstatus". Ingen nevner noe som helst om norsk statsborgerskap, og jeg er 99,9999% sikker på at han ikke har det, fordi da ville det blitt nevnt i diskusjonene.

Med vennlig hilsen

Du har visst rett.

Faen, her var jeg rimelig sikker i min sak.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=16669

Kona og ungene er blitt norske statsborgere, men ikke han selv.

Annonse

Ro-ro til fiskesjær....

Ikke en gang på dette faktapunktet kan du innrømme at du tok feil!

Morsom er du i hvert fall:-)

Og nå skal jeg innrømme at jeg tok feil!

Beklager Sør - her ser det ut til at du hadde rett, og at jeg feilaktig beskyldte deg for noe annet.

Tror du han har sagt fra seg det iranske statsborgerskapet? Går det an?

Veldig mange har dobbelt statsborgerskap fordi landet de kommer fra ikke tillater dem å si ifra seg statsborgerskapet.

Han har/hadde IRAKisk statsborgerskap, og ikke norsk.

Derimot har han norske reisepapir, og asylstatus.

Med vennlig hilsen

Du har visst rett.

Faen, her var jeg rimelig sikker i min sak.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=16669

Kona og ungene er blitt norske statsborgere, men ikke han selv.

Men da kan de jo bare sende ham tilbake. Jeg var veldig sikker på at han var norsk. Beklager.

Når du ikke har flere argumenter, ikke skjønner motpartens eller noe fornuftig å skrive selv. Da svarer du slik.

Helt greit for meg at du ikke gidder eller liker å provosere.

Jeg blir ikke provosert at at du ikke greier bedre enn det der. Ikke irritert eller sur eller noe sånt.

===========================

Etter å ha lest innlegget ditt (det som jeg kommenterte) var det en ting som slo meg:

Du hadde aldri skrevet slik til Grip om du ikke hadde HATET den fyren ! Du kan gjerne protestere på det. Men hatefullt var innlegget ditt.

Dere begge to hadde hatt godt av å roe dere ned. Det er ingenting dere kan gjøre med den saken der likevel. Hvorfor hisse seg sånn opp da ? Dere terger på dere magesår og hjertetrøbbel om dere ikke har det fra før av. Vær heller litt hyggelig i stedet for å drive tastaturfeider.

Hei,

Jeg hater verken Conan eller Grip, fordi jeg vet at begge skriver med et glimt i øyet, og har til hensikt å provosere.

Grip er "programforpliktet" til å skrive slike innlegg hver helg. ;-)

Men ikke tro at jeg "hisser meg opp" over en diskusjon som dette! :-)

Med vennlig hilsen

Annonse

Men da kan de jo bare sende ham tilbake. Jeg var veldig sikker på at han var norsk. Beklager.

Jeg var også veldig sikker.

Ja, de kan bare sende han tilbake, men i praktisk kan dette ta veldig lang tid, pga anker, osv.

Dessuten finnes det tjukt av kurdere i Norge, uten oppholdstillatelse, men myndighetene sliter med å sende dem noe sted.

Hei,

Nei, det er ørten forskjellige grunner til at det ikke "er så lett". Blant annet at det ikke går rutefly til Bagdad i øyeblikket, og at verken Syria, Tyrkia eller Iran vil akseptere ham i transitt.

Forøvrig er det ingen som svarer på hvorfor han ikke blir stilt for retten hvis han er en terrorist....???

Med vennlig hilsen

Når du ikke har flere argumenter, ikke skjønner motpartens eller noe fornuftig å skrive selv. Da svarer du slik.

Helt greit for meg at du ikke gidder eller liker å provosere.

Jeg blir ikke provosert at at du ikke greier bedre enn det der. Ikke irritert eller sur eller noe sånt.

===========================

Etter å ha lest innlegget ditt (det som jeg kommenterte) var det en ting som slo meg:

Du hadde aldri skrevet slik til Grip om du ikke hadde HATET den fyren ! Du kan gjerne protestere på det. Men hatefullt var innlegget ditt.

Dere begge to hadde hatt godt av å roe dere ned. Det er ingenting dere kan gjøre med den saken der likevel. Hvorfor hisse seg sånn opp da ? Dere terger på dere magesår og hjertetrøbbel om dere ikke har det fra før av. Vær heller litt hyggelig i stedet for å drive tastaturfeider.

Nå er jeg verken Grip eller Sør, men jeg tror de begge har stor glede av sin krangling her på dol, så at de hater hverandre blir vel å ta i ganske kraftig.

Begge hadde helt sikkert savnet den andre parten om den ene av dem plutselig hadde gitt seg på dol.

Så de er nok glade i hverandre :)

Det er ikke straffbart å være en fare for rikets sikkerhet, og dermed intet grunnlag for ubegrenset fri rettshjelp, slik er reglene enten du liker dem eller ei. Medlemmer av Hells-Angels blir rett som det er nektet innreise til Norge under "fare for kriminelle handlinger" eller "fare for den offentlige ro og orden".

*tegner og forklarer*

Hos deg hjelper det hverken tegne,forklare, banke eller skrike. Du ønsker tydligvis å være en dust.

Nei, og det er ikke "straffbart" å søke om asyl, men man får fri-rettshjelp likevel. Ergo er det ikke bare "straffbare" handliger som kvalifiserer.

*klipper ut i papp*

Hei,

Ifølge Aftenposten har han "asylstatus". Ingen nevner noe som helst om norsk statsborgerskap, og jeg er 99,9999% sikker på at han ikke har det, fordi da ville det blitt nevnt i diskusjonene.

Med vennlig hilsen

Dette burde jo DU sør visst 100% sikkert - at det aldri hadde vært snakk om utvisning hvis han hadde hatt norsk statsborgerskap.

Såpass mye du maler om disse temaene, trodde ærlig talt du hadde greid å få med deg såpass.

Går å ser film, mer givende enn dol i kveld.

Hei,

Nei, det er ørten forskjellige grunner til at det ikke "er så lett". Blant annet at det ikke går rutefly til Bagdad i øyeblikket, og at verken Syria, Tyrkia eller Iran vil akseptere ham i transitt.

Forøvrig er det ingen som svarer på hvorfor han ikke blir stilt for retten hvis han er en terrorist....???

Med vennlig hilsen

Nå har jeg søkt på nettet og ser at det ikke er så lett, ja.

Men hvorfor skal det plutselig være så vanskelig for ham å reise nå når han har drevet å reist fram og tilbake hele tiden?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...