lisbethg Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Hei, Min sønn på 14 år ble syk i aug./september 02. Han er o-løper og trente og løp veldig mange o-løp i fjor sommer. Han hadde kun 2 ferieuker som ikke gikk med til dette. I aug. fikk han første forkjølelsesinfeksjon, han roet litt ned, men fortsatte etterhvert å trene, men i oktober slo det til på nytt og etter dette har han vært totalt utslått. Har vondt i hodet, vondt i halsen, klager over tung pust, sover dårlig og selvfølgelig ikke trent. Han er mye hjemme fra skolen og blir selvfølgelig deprimert i tillegg. Vi har vært inn og ut hos fastlegen og tatt mange blodprøver, men han finner ikke ut noe. Må si at jeg ikke tror det er noe galt med skolen. Han er skoleflink og har alltid tilpasset seg der. Hva gjør vi nå - finnes det et sted hvor han kan få hjelp - for syk er han ? Bør tillegge at han er i en veldig vokseperiode. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 -lisbethg. Beklager sent svar, jeg var så heldig at det ble en Italia-tur på meg. Men til sønnen din. Dette er en problemstilling jeg ikke så sjelden konfronteres med. Skoleflink gutt, ivrig til å trene og ambisiøs i konkurranser. Det har lett for å bli litt for mye av "alle gjøremålene" på den ene siden, og ro og hvile (restitusjon) på den andre siden. En slik utmattelse kan mange ganger forklares ut ifra dette. Får man en infeksjonssykdom i tillegg, kan det forværre og forlenge situasjonen. Inadekvat spising og lave jernlagre kan også noen ganger være med i bildet. Men blir han ikke bedre, så bør han vel undersøkes videre. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.