Gå til innhold

Når kan jeg

Gjest exdvask

Anbefalte innlegg

Gjest exdvask

Jeg hadde drevet med styrketrening i ca 2 år, da jeg fra i sommer måtte ta en ufrivillig pause. Jeg måtte ha en operasjon, og måtte ta det med ro frem til det ble gjort. Plagene mine hadde ingenting med treningen å gjøre, og jeg er nå 100% restituert.

Det har vært hardt å komme skikkelig i gang igjen etter over 7 mndr., men også deilig! Jeg prøver å begynne litt forsiktig, men hvor forsiktig er jeg egentlig nødt til å være? Før pausen min hadde jeg opparbeidet meg ordentlig fine muskler - surt at de bare svant hen mens jeg måtte roe ned... Hvor lenge må jeg trene forsiktig før jeg virkelig kan begynne å trappe opp igjen? Det tar vel ikke like lang tid å opparbeide den muskelmassen jeg hadde før pausen som det gjorde fra å være helt utrent...??

Tusen takk til de som tar seg tid til å svare:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I teorien tar det ikke lang tid å opparbeide seg til den formen du en gang hadde. Jeg driver med det samme nå etter halvannet års pause.

Jeg startet rolig for en mnd siden, og kjører fortsatt forholdsvis rolig, men tenkte å kline til litt skikkelig igjen nå snart.

Lytt til kroppen din. Du kjenner hvor mye du kan øse på av vekter, og når du kan gi bånn gass igjen.

Jeg har aldri forsøkt å opparbeide meg form igjen etter et langt fravær, så jeg håper teorien stemmer godt. Men det går trått nå i starten. Veldig trått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngenLurerDenneGutten

Jeg drev med styrkløft for ca 10 år siden - og etter ca 1 års trening tangerte jeg resultatene jeg hadde da. Jeg er 48 år nå - og har til hennsikt å sette ny pers på 50-årsdagen - i vertfall i benk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest exdvask

Jeg drev med styrkløft for ca 10 år siden - og etter ca 1 års trening tangerte jeg resultatene jeg hadde da. Jeg er 48 år nå - og har til hennsikt å sette ny pers på 50-årsdagen - i vertfall i benk:-)

Nok et godt eksempel på at det aldri er for sent;) Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...