Gå til innhold

Langrenn - en sport for neandertalere og fjellaper.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

43

• Zirine

8

• shandy

6

• punkyB

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Annonse

Gjest sarkofag

Det er fordi Hockey VM, som fotball VM består av et begrenset antall lag.

Det er også flere nasjoner med i langrenns VM nå enn det er i fotball VM.

Poenget var?

Iddiot!

Det selvsagt like mange nasjoner på kloden, uavhengig av om sporten er håkki eller en eller annen ski-form.

Forresten er det flere land med i fotball-vm (inkl. kvalik) enn det er i ski-vm.

Dessuten er det begrensninger på antall deltagere i ski-vm også.

Ja, selvsagt, for det at 22 menn springer etter en liten lærball er absolutt et tegn på høyere intelligens........

Vi snakker ikke om intelligens her. Vi snakker om hvor stor sporten er på verdens basis.

Vi i Norge har en tendens til å hylle Alsgaard og Co som noen av tidenes beste idrettsutøvere, mens fakta er at det knapt finnes en håndfull land i verden hvor man har hørt om Alsgaard.

Hvor mange land i verden tror du har hørt om Ole Gunnar Solskjær?

Ikke det at et land kan høre om noe, men du så poenget.

Vi snakker ikke om intelligens her. Vi snakker om hvor stor sporten er på verdens basis.

Vi i Norge har en tendens til å hylle Alsgaard og Co som noen av tidenes beste idrettsutøvere, mens fakta er at det knapt finnes en håndfull land i verden hvor man har hørt om Alsgaard.

Er det viktig uansett? Fotball, hockey, langrenn, hopp, skiskyting, turn, isdans +++ like teit alt sammen, spør du meg.

Iddiot!

Det selvsagt like mange nasjoner på kloden, uavhengig av om sporten er håkki eller en eller annen ski-form.

Forresten er det flere land med i fotball-vm (inkl. kvalik) enn det er i ski-vm.

Dessuten er det begrensninger på antall deltagere i ski-vm også.

"Det selvsagt like mange nasjoner på kloden, uavhengig av om sporten er håkki eller en eller annen ski-form."

Poenget var ikke hvor mange land det var på kloden, men hvor mange som faktisk interesserer seg for idretten.

"Forresten er det flere land med i fotball-vm (inkl. kvalik) enn det er i ski-vm."

Selvsagt er det det når man inkluderer kvalikken. Så godt som alle land i verden er jo med.

"Dessuten er det begrensninger på antall deltagere i ski-vm også."

Ja, ikke sant? Når mr. neger fra et eller annen negerland kan komme inn flere timer etter vinnerene, så er det åpenbart begrensninger her!

Det er nok begrensninger i forhold til hvor mange utøvere en nasjon kan ta med, ikke i forhold til antall nasjoner.

Er det viktig uansett? Fotball, hockey, langrenn, hopp, skiskyting, turn, isdans +++ like teit alt sammen, spør du meg.

Jeg driter i hva folk ser på, men synes det er merkelig at vi skal hylle enkelte utøvere i en sport som ikke betyr en dritt andre steder enn i et par-tre land, og at enkelte tv-stasjoner skal bruke så innihelvete mye tid på disse grenene, mens de knapt viser noe av de virkelig store.

Som f.eks. fotball.

Gjest sarkofag

Kul logikk. Skulle Michael Jackson starte med dvergkasting , så blir vel dvergkasting verdens største sport da. Alle vil jo ha hørt om det.

Annonse

Kul logikk. Skulle Michael Jackson starte med dvergkasting , så blir vel dvergkasting verdens største sport da. Alle vil jo ha hørt om det.

Forresten:

Hvor mange i verden driver med langrenn?

Hvor mange i verden driver med fotball? Hockey?

Hvor mange i Norge driver med langrenn? Svaret er vel ikke engang firesifret.

Hvor magne i Norge driver med fotball? Hvor mange i verden driver med fotball?

Ser du ikke at det er utrolig mye enklere å bli best i en sport som drives av SVÆRT få mennesker i verden, i forhold til en sport som SVÆRT mange mennesker driver?

Derfor er ikke Alsgaard som ingenting å regne, idrettsmessig, i forhold til f.eks. Solskjær.

Forresten:

Ser du ikke at det er utrolig mye enklere å bli best i en sport som drives av SVÆRT få mennesker i verden, i forhold til en sport som SVÆRT mange mennesker driver?

Derfor er ikke Alsgaard som ingenting å regne, idrettsmessig, i forhold til f.eks. Solskjær.

"Derfor er ikke Alsgaard som ingenting å regne, idrettsmessig, i forhold til f.eks. Solskjær."

Det er selvsagt en "ikke" for mye her.

Gadd ikke lese artikkelen, men skjønner poenget ditt.

ALLIKEVEL - jeg tenker f.eks på sambo, og sikkert deg, og andre interesserte. Sitter der svette i panna og hoier og skriker.

Men hva er vitsen egentlig? Det er da ikke hverken deg eller andre tribune/sofaslitere som vinner noe. Hvorfor da denne voldsomme interessen, og innlevelsen. Du bla. har da ingen ære eller medvirkning til at det blir seier eller tap, så lenge du ikke bidrar med annet enn tippelappen.

Joda, joda, jeg skjønner at folk har interesser, men.......

Gjest sarkofag

Forstår du virkelig ikke poenget?

En sport er så stor som den er på verdensbasis.

"Hvor stor en sport er på verdensbasis..."

Målt i hva da?

Nå sist sa du "hvor mange som hadde hørt om den". Ergo er dvergkasting med Michael Jackson en god kandidat.

Du får jobbe litt med argumentasjonen.

Gjest sarkofag

Forresten:

Men måler du f.eks i antall treningstimer nedlagt pr eliteutøver i gjennomstnitt, er solskjær en mygg.

Gjest sarkofag

ALLIKEVEL - jeg tenker f.eks på sambo, og sikkert deg, og andre interesserte. Sitter der svette i panna og hoier og skriker.

Men hva er vitsen egentlig? Det er da ikke hverken deg eller andre tribune/sofaslitere som vinner noe. Hvorfor da denne voldsomme interessen, og innlevelsen. Du bla. har da ingen ære eller medvirkning til at det blir seier eller tap, så lenge du ikke bidrar med annet enn tippelappen.

Godt å engasjere seg i noe. Du er bare missunnelig...

Tja... publikum er ofte en god spiller for laget, så vi bidrar nå med noe. Jeg kan for øvrig være enig med deg i at at hyl, skrik, hopping, klapping og naboklager som følge av overdreven aktivitet når det spilles viktige kamper på TV, ikke har mye å si for hvordan laget spiller, men dette er jo takter man tar med seg fra tribunen.

Om 40 minutter skal jeg til Sarpsborg å se Frisk grise Sparta i hockey. Gjør regning med å bli både hes og full, og jeg gleder meg som en unge! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...