Goliath Skrevet 4. mars 2003 Skrevet 4. mars 2003 Hvor har jeg påstått at hunder er uskyldige til det motsatte er bevist? Med vennlig hilsen Så det prinsippet gjelder mao kun for asylsøkere og andre "svake menneskegrupper"? 0 Siter
Goliath Skrevet 4. mars 2003 Skrevet 4. mars 2003 Hei, Hvorfor "må" det det? Hvis jeg blir truet av en hund, skulle jeg da sette meg ned og skrive brev til rette instans? Selvsagt ikke. Hvis alle disse påståtte "ansvarsfulle hundeeierene" holdt hundene sine under kontroll, ville det selvsagt ikke vært noe problem. Med vennlig hilsen "Hvis jeg blir truet av en hund, skulle jeg da sette meg ned og skrive brev til rette instans?" Samme argumentet kan du også bruke mot de som føler seg truet av våre "nye landsmenn" - spesielt når de opptrer i gjenger.... Så i stedet for å sette seg ned å skrive et brev i en slik situasjon, så skal man i følge deg ty til nødvendig vold for å "fjerne" trusselen.... Nye takter fra deg Sør? Eller er ikke frykten for vold fra innvandrere like "alvorlig" som frykten av vold fra en hund? 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 4. mars 2003 Skrevet 4. mars 2003 Ifølge din logikk må en nok vente til den biter. Husk at hunden er et individ, kanskje den ikke vil bite. Du kan ikke dømme den på grunnlag av noe andre hunder har gjort. He-he. Selv har jeg blitt bitt så mange ganger at jeg har blitt farget av det. Jeg mistenker alle hunder for å bite. Det er lurt når man har små barn og hunder sammen. 0 Siter
Sør Skrevet 4. mars 2003 Skrevet 4. mars 2003 Men du mener det kun er lov å drepe hunder før de har gjort noe, å internerer asylskøkere som er truende er ikke lov. Forklar den prinsipielle forskjellen (utover at hunder ikke er mennesker). At hunder ikke er mennesker er begrunnelse mer enn god nok. Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 4. mars 2003 Skrevet 4. mars 2003 Mens andre ikke har rett til å ferdes fritt uten trusler fra asylsøkere (som ifølge deg ofte har psykiske problemer og derfor ofte er farlige)? Ikke kan de ta noen nødvendige iniativer heller. Kjekt med et eget sett regler for en selv. Så ifølge din "logikk" burde man internere "menn", siden vi er ansvarlige for nær 100% av voldtekter? De logiske bristene i det du skriver er så store at det må være flaut! Med vennlig hilsen 0 Siter
petter smart Skrevet 4. mars 2003 Skrevet 4. mars 2003 At hunder ikke er mennesker er begrunnelse mer enn god nok. Med vennlig hilsen Eller at prinsipper er greie å bryte når de ikke passer en? Dyr kan en bare drepe når en føler for det altså? De har ingen verdi. Et fint syn du har på dyr må jeg si. Skjønt det er vel ikke så enkelt å bortforklare dobbeltmoral. Du sa jo også at du ville gjøre det samme med personer som f.eks. truet deg med pistol. Nynazister o.l. skal dømmes som gruppe, men det gjelder ikke asylsøkere og "svake grupper". Du er ikke mye prinsippfast må jeg si. 0 Siter
Sør Skrevet 4. mars 2003 Skrevet 4. mars 2003 Pussig at det også er deg som skal avgjøre om jeg og andre føler oss truet av asylskøkere da. Har ikke vi noen rett til å vurdere dette selv? Skal ikke asylsøkere askeptere at vi finner dem truende så lenge du forbeholder deg retten til å finne hvem det passer deg som truende? Det må være pinlig å ha så dårlige "argumenter" som det du presenterer her. Jeg kan avlive en individuell hund som truer meg, og ikke "alle hunder" som ikke har gjort noe. Jeg kan reagere mot et individ (asylsøker eller ei) som truer meg, og selvsagt ikke "alle andre" individer. Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 4. mars 2003 Skrevet 4. mars 2003 Eller at prinsipper er greie å bryte når de ikke passer en? Dyr kan en bare drepe når en føler for det altså? De har ingen verdi. Et fint syn du har på dyr må jeg si. Skjønt det er vel ikke så enkelt å bortforklare dobbeltmoral. Du sa jo også at du ville gjøre det samme med personer som f.eks. truet deg med pistol. Nynazister o.l. skal dømmes som gruppe, men det gjelder ikke asylsøkere og "svake grupper". Du er ikke mye prinsippfast må jeg si. Individuelle dyr kan en drepe når de er truende, og ikke "alle andre dyr". Hvis et menneske truer deg, kan du også reagere mot det individet, og selvsagt ikke "alle andre mennesker". Ditt vås om nynazister får du ha for deg selv. Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 4. mars 2003 Skrevet 4. mars 2003 Jeg legger også her merke til at hver gang du bringer "asylsøkersaken" som Sør vanligvis er så veldig opptatt av inn i dette - så kommer det ikke noe svar.... Dobbeltmoralisten er visst gått tom for argumenter...:-) Konstaterer bare at du tar feil, som vanlig. Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 4. mars 2003 Skrevet 4. mars 2003 "Det er du som må ta høyde for at det finnes mennesker "der ute" som ikke har erfaring med hunder." Gjelder det for de med fremmedfrykt også Sør? Betyr det at asylsøkere må ta samme høyde for dette? Eller at staten må ta den samme høyden for dette når det gjelder f.eks integrering? Hei, Det er ulovlig med trusler, enten de kommer fra asylsøkere eller ei. Folk plikter å holde seg innenfor straffeloven, og den forbyr "truende adferd" - enten adferden kommer fra mennesker eller dyr. Hvis du har et poeng, så forsøk å få det frem. Med vennlig hilsen 0 Siter
petter smart Skrevet 4. mars 2003 Skrevet 4. mars 2003 Individuelle dyr kan en drepe når de er truende, og ikke "alle andre dyr". Hvis et menneske truer deg, kan du også reagere mot det individet, og selvsagt ikke "alle andre mennesker". Ditt vås om nynazister får du ha for deg selv. Med vennlig hilsen Dersom jeg føler meg truet av alle med mørk hud (ifølge deg har det ikke noe å si om andre deler min frykt eller om den er rasjonell) så har jeg rett til å drepe (evt kreve internering)? 0 Siter
Sør Skrevet 4. mars 2003 Skrevet 4. mars 2003 For å gjøre det litt enklere, hvordan ville du forsøke å avlive hunden min? Dèt er det mest interessante for meg. Hei, Hvis din hund angrep meg, ville jeg forsøke å "uskadeliggjøre" den på "første og beste måte", med det jeg evt. måtte ha for hånden. (Jeg går jo ikke tur med sprøyter for human avlivning av hunder!) Hvis ikke spark hjalp, ville jeg (avhengig av størrelsen) formodentlig forsøke å slå den bevisstløs eller kaste den mot en lyktestolpe, slik at den knakk ryggen. Hva som helst som gjorde at den ikke kunne angripe - som nøkler i øynene, eller mot strupen. For å presisere - jeg snakker her om hvordan jeg ville forsvare meg mot en hund som angrep meg, og ikke en "tilfeldig løs hund". Og videre - hvis et menneske angrep meg, ville jeg også gjort det samme hvis situasjonen tilsa det. Med vennlig hilsen 0 Siter
petter smart Skrevet 4. mars 2003 Skrevet 4. mars 2003 Det må være pinlig å ha så dårlige "argumenter" som det du presenterer her. Jeg kan avlive en individuell hund som truer meg, og ikke "alle hunder" som ikke har gjort noe. Jeg kan reagere mot et individ (asylsøker eller ei) som truer meg, og selvsagt ikke "alle andre" individer. Med vennlig hilsen Kan jeg da drepe enhver mørkhudet person jeg møter under dekke av at jeg følte meg truet? Kan jeg kreve at hver enkelt asylsøker blir internert da jeg følte meg truet av hver enkelt av dem? 0 Siter
Sør Skrevet 4. mars 2003 Skrevet 4. mars 2003 Dersom jeg føler meg truet av alle med mørk hud (ifølge deg har det ikke noe å si om andre deler min frykt eller om den er rasjonell) så har jeg rett til å drepe (evt kreve internering)? Nei, akkurat som jeg ikke dreper alle hunder, og akkurat som de med mørk hud ikke har rett til å kreve alle med lys hud internert. Det du skriver er selvsagt idioti, og en avsporing fordi ditt innlegg ble så grundig avslørt. Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 4. mars 2003 Skrevet 4. mars 2003 Kan jeg da drepe enhver mørkhudet person jeg møter under dekke av at jeg følte meg truet? Kan jeg kreve at hver enkelt asylsøker blir internert da jeg følte meg truet av hver enkelt av dem? Kan vi kreve at du skal bruke hodet? Med vennlig hilsen 0 Siter
flisa Skrevet 4. mars 2003 Skrevet 4. mars 2003 en som er så pisseredd hunder som meg, ville uansett ikke turt å drepe den - skulle jeg dasket til den med håndveska? Den som vil ta livet av et dyr, gjør det jo uansett.... 0 Siter
petter smart Skrevet 4. mars 2003 Skrevet 4. mars 2003 Nei, akkurat som jeg ikke dreper alle hunder, og akkurat som de med mørk hud ikke har rett til å kreve alle med lys hud internert. Det du skriver er selvsagt idioti, og en avsporing fordi ditt innlegg ble så grundig avslørt. Med vennlig hilsen Du har fortsatt ikke svart på det jeg spør om. Du sa du ville drept f.eks. personer som kom mot deg med en pistol fordi du da ville følt deg truet. Men jeg har ikke lov å føle meg truet av asylsøkere og gjøre noe med det? Jeg snakker ikke om å internere asylsøkere som en gruppe, men som mange individer der jeg frykter alle sammen. 0 Siter
Sør Skrevet 4. mars 2003 Skrevet 4. mars 2003 Så det prinsippet gjelder mao kun for asylsøkere og andre "svake menneskegrupper"? Prinsippet, lover og regler (bl.a. straffeloven) gjelder selvsagt for alle mennesker. Hunder slipper f. eks. å levere inn selvangivelsen... *klipper ut i papp* Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 4. mars 2003 Skrevet 4. mars 2003 "Hvis jeg blir truet av en hund, skulle jeg da sette meg ned og skrive brev til rette instans?" Samme argumentet kan du også bruke mot de som føler seg truet av våre "nye landsmenn" - spesielt når de opptrer i gjenger.... Så i stedet for å sette seg ned å skrive et brev i en slik situasjon, så skal man i følge deg ty til nødvendig vold for å "fjerne" trusselen.... Nye takter fra deg Sør? Eller er ikke frykten for vold fra innvandrere like "alvorlig" som frykten av vold fra en hund? Loven om nødverge eksisterer allerede. Det er intet nytt her. Med vennlig hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.