Gå til innhold

Utsugingen av bilistene fortsetter...

Anbefalte innlegg

En såkallet "tung" ekspergruppe har konkludert med at bompengeringen rundt Oslo bør bli stående for evig og alltid, i steder for å rives i 2007 som lovet og forutsatt.

De praktiske og økonomiske argumentene er mange, blandt annet at det vil være vanskelig å få finansiert kollektivtilbudet uten bompengeringen. Hvilket jo bare beviser at byråkrater er ansatt for å gjøre livet jævlig for folk og de liker det.

Dette er forjævligseringa av samfunnet satt i system, ved at bilistene først skal betale svindyrt for muligheten til å eie og kjøre sin bil, deretter skal de også betale slik at de som kjører kollektivt ikke skal behøve å betale den reelle kostnaden for sine transporttjenester, og til slutt skal de betale bare for å gjøre det mindre attrakttivt å kjøre bil, slik at en del trafikanter tvinges over på svette, upresise og overfyllte kolletivtransportmidler som er innstillet....

Som borger og billist er det bare en lærdom å trekke av dette, og det er å motsette seg ethvert forsøk på å innføre bompenger, egenandeler og andre "midlertidige" løsninger, siden de uansett blir permanente.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95415-utsugingen-av-bilistene-fortsetter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

petter smart

Jeg tenkte jeg skulle ta kontakt med likningskontoret og fortelle at siden jeg nå er i en etableringsfase i livet mitt så trenger jeg litt ekstra penger. Jeg foreslår derfor å ikke betale noe skatt de neste 10 årene. Etter det er jeg godt etablert og kan begynne å betale skatt, jeg vil da selvfølgelig ta igjen for alle årene jeg ikke har betalt skatt.

Men når de 10 årene er gått vil jeg komme til konklusjonen at min livsstil er såpass pengekrevende at jeg heller ikke da kan betale skatt.

Lurer på om DE går med på noe sånt.

Når jeg leser innlegg av denne sorten er det alltid den samme tanken som slår meg:

Fy f. så priviligerte vi er som lever i et samfunn som er så rikt, trygt og godt at noen kan finne på å sutre over sånne luksusproblemer...

"Fy f. så priviligerte vi er som lever i et samfunn som er så rikt, trygt og godt at noen kan finne på å sutre over sånne luksusproblemer"

Ja, jeg har også svært dårlig samvittighet for at vi lever i et så godt samfunn. Det er faktisk slik at jeg innerst inne skulle ønske at vi hadde det mye verre....

petter smart

Når jeg leser innlegg av denne sorten er det alltid den samme tanken som slår meg:

Fy f. så priviligerte vi er som lever i et samfunn som er så rikt, trygt og godt at noen kan finne på å sutre over sånne luksusproblemer...

Mener du at så lenge vi ikke sulter og lever i slummen så kan vi ikke klage på noe som helst?

Sånt er så utrolig dumt å si. Det at noen har det værre enn deg fratar deg ikke retten til å ha det ille. 2.000,- pr. mnd. (f.eks) kan være et luksusproblem for noen, mens det kan være ganske katastrofalt for andre.

"................"

Annonse

Så ergo burde vi ikke "klage" når politikerene nok en gang går tilbake på løfter de gav "på tro og ære" den gangen nye "midlertidige" avgifter blir innført?

Ser du ikke hvordan dette er med på å undergrave tillitten til politikerene?

En tillitt som for lengst er bunnlav, og som samtidig er viktig for at et samfunn skal fungere.....

Sånt er så utrolig dumt å si. Det at noen har det værre enn deg fratar deg ikke retten til å ha det ille. 2.000,- pr. mnd. (f.eks) kan være et luksusproblem for noen, mens det kan være ganske katastrofalt for andre.

"................"

Heldigvis bekymrer jeg meg ikke om hva du syns er utrolig dumt når jeg skriver innlegg her :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...