Gå til innhold

Jeg skal ikke være vanskelig her..men

Anbefalte innlegg

Jeg må le litt når folk ber meg om å gjøre på andre ting hvis jeg blir litt sjokkert over noe så "tåpelig" som rettskriving.

Her på DOL får jeg ofte inntrykk av at pokker heller, her man skal helst ikke REAGERE på noe som helst som har med hvordan DOL'ere uttrykker seg osv...

Men nå er det dog slik at jeg reagerer på det. Om man skriver så ræva flyr eller er helt omvendt på grunn av SMS osv, så er det like ille uansett.

Det er nemlig helt forjævlig å lese enkelte innlegg. Og det er jeg i fulle rett til å MENE - uavhengig av hva alle andre mener det er unødvendig å henge seg opp i.

Men jeg spurte om andre syn og det fikk jeg.. :)

"Jeg må le litt når folk ber meg om å gjøre på andre ting hvis jeg blir litt sjokkert over noe så "tåpelig" som rettskriving."

Det å skrive "gjøre på andre ting" er dårligere norsk enn om noen skriver "enn" med en "n".

"Her på DOL får jeg ofte inntrykk av at pokker heller, her man skal helst ikke REAGERE på noe som helst som har med hvordan DOL'ere uttrykker seg osv..."

Her på DOL får jeg ofte inntrykk av at pokker heller, er ikke akkurat en veldig god setning.

Det skal også være et komma før "osv", samt punktum etter "osv" i og med at det er en forkortelse. Ja, du har tre punktum der, men bruker man mer enn ett punktum slik du nå har gjort, så skal man alltid bruke tre punktum. En pluss tre blir fire. Du har bare tre punktum der.

"Men nå er det dog slik at jeg reagerer på det. Om man skriver så ræva flyr eller er helt omvendt på grunn av SMS osv, så er det like ille uansett."

Helt omvendt? Dette er en merkelig setning som en norsklærer ville bemerket.

"Det er nemlig helt forjævlig å lese enkelte innlegg. Og det er jeg i fulle rett til å MENE - uavhengig av hva alle andre mener det er unødvendig å henge seg opp i."

Det er jeg i fulle rett til å mene? Hvem sin fulle rett? Din? Ja, selvsagt, altså heter det "i min fulle rett" til å mene.

Man bør kanskje feie for egen dør før man går til angrep på folk med dyseleksi, eller som generelt ikke har faget norsk som sin sterkeste side?

Det er vel også sånn at man sjeldent sjekker innleggene sine før man poster dem, og da blir det fort feil. Hvem gidder å rette egne innlegg før man sender dem? Ikke jeg, og åpenbart ikke du!

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...