Gå til innhold

Fødselspenger; beste 6 måneder?

Anbefalte innlegg

Muse1365380276

Jeg er frilanser og kommer til å ha en god inntekt i årets første 5 måneder. Jeg har termin 3 oktober, dvs hvis jeg tar med desemberlønna regner jeg 6 måneder av 10 siste før fødsel.

Spørsmål:

1)Hvor lenge må man være arbeidsledig før man regner beste 6 måneder av 10 måneders regelen?

2)Er det 10 måneder før fødsel eller før pemisjon (minimum 3 uker før temin)

3) Dersom jeg ikke melder meg arbeidsledig, vil de regne ut fødselpengegrunnalget utfra de 3 siste år? (har veldig varierende inntekt, så tror ikke de kan regne ut månedslønn)

4)Dersom 6 månedersregelen er svært fordelaktig for meg, er det "beregnende" å melde seg arbeidsløs for å få høyest mulig grunnlag?

Håper på svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95449-f%C3%B8dselspenger-beste-6-m%C3%A5neder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1: så lenge man går rett fra arbeidsledighetstrygd til fødselspenger vil du ha krav på å få det beregnet av de beste 6 mnd.

2: Ti måneder før permisjonen begynner.

3: Freelansere får vel alltid pengene beregnet ut fra snittet på siste 3 års pensjonspoeng. Da 100% av dette.

4: Tror ikke 6 mnd regelen gjelder deg hvis du er freelanser .. litt usikker.

http://www.trygdeetaten.no/Trygdeetaten/Pub/fodsel.pdf

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...