Gå til innhold

Hormonspiral/vektøkning

Anbefalte innlegg

Gjest IngenLurerDenneGutten

Har lånt nicket til gubben:

Det jeg lurer på er om det er flere som har opplevd at vekten øker drastisk med hormonspiral?

Jeg har hatt levanova i 6,5 år og har gått opp ca 20 kilo tilsammen. Har snakket med lege om dette, men han mente det ikke kunne påvises at det var sikkert at spiralen er grunnen til vektøkningen.Men etter at jeg fikk ny spiral i fjor gikk jeg opp nesten 10 kilo rett etterpå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95595-hormonspiralvekt%C3%B8kning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hare1365380455

Nei, men jeg har 4 kilo jeg ikke blir kvitt etter 2 svangerskap, kanskje det er hormonspiralen som er skylda? :o) Den skal nå ut iløpet av et par uker så kanskje jeg blir sylfide etterhvert? ;o)

Jeg har fått hormonspiral, og synes jeg har økt appetitt.. Men det kan også være fordi jeg ammer, men uansett har jeg noen kilo for mye. Skal du Lillemus ha en annen prevensjon som skal være bedre?

Det er vel sikrere, ja.. (Så du er HELT sikker på at du ikke skal ha flere barn?) :)

Får ikke lov til å få flere. :o( Har et lekkert lite korsstingsbroderi i underlivet (måtte putte på plass ting og tang etter spesielt den første fødselen som var noe hard) og hele greia kan revne fra a-å om jeg bærer fram (altså holder det ikke med keisersnitt heller) flere unger. Dessuten har 4 av 6 unger i mine barns generasjon på min side livstruende hjertefeil så jeg tror vi sier oss fornøyde med to jeg. :o)

Annonse

hare1365380455

Får ikke lov til å få flere. :o( Har et lekkert lite korsstingsbroderi i underlivet (måtte putte på plass ting og tang etter spesielt den første fødselen som var noe hard) og hele greia kan revne fra a-å om jeg bærer fram (altså holder det ikke med keisersnitt heller) flere unger. Dessuten har 4 av 6 unger i mine barns generasjon på min side livstruende hjertefeil så jeg tror vi sier oss fornøyde med to jeg. :o)

Håper ikke det gjorde noe at jeg spurte. Du er da heldig som har to barn! Gled dere over dem:)

Håper ikke det gjorde noe at jeg spurte. Du er da heldig som har to barn! Gled dere over dem:)

Helt i orden det kan du skjønne! Og vi storkoser oss med de to vi har og er overlykkelige for dem vi. :o)

Og skulle vi bli aldeles desperate etter flere unger så er det da noe som heter adopsjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...