Gjest svigerdattra Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Selv om det er slik du beskriver, så er det likevel ikke riktig at ungene skal komme å spise av dette lasset. Det er tross alt foreldrene som har bygget dette opp til slik det er i dag. De har betalt skatt, hatt det tøft, spart og slitt og så skal ungene komme å spise av lasset? Det synes jeg faktisk er litt frekt jeg. La dama bruke sine midler som hun har slitt for på seg selv. Det som ofte skjer er at ungene får noen surt oppsparte midler og så kjøper de seg bil eller tar seg en flott ferietur eller søler det bort på ett eller annet. Din svigermor har ikke alltid hatt det slik som hun har det nå,hun har garantert jobbet og slitt for det. Jeg sier til min mor at bruk pengene på deg selv mens du lever, ikke spar for at vi barna skal få noen kroner ekstra når du er borte. Hun har slitt nok som det er om hun ikke skal spare så vi barna kan leve ekstra godt og kjøpe noe luksusting.Vi har det tross alt bedre i dag enn vår foreldre-generasjon hadde det, når de var like gamle som oss. Jeg lurer på om du synes det er ok at dine barn begynner å mase på de pengene du eventuelt har spinket, slitt og spart i mange år? Er det ikke mer riktig at du/dere kan bruke det på dere selv? Jeg stilte et spørsmål: jeg lurte på om han kunne anmode om å få sin farsarv? Jeg hadde ikke lest loven om arv da jeg stilte dette spørsmålet. Hadde jeg lest loven, hadde jeg selvfølgelig ikke spurt ;-) Jeg mener ikke at min mann skulle gjøre krav på noe han ikke har rett på. Det jeg lurte på var om han kunne gjøre krav på farsarv dersom reglene åpnet for dette. Kjerringa har jo en svært solid økonomi og det kan ikke kalles surt oppsparte midler. (a`la Flettfrid Andrèsen) Jeg trodde at det var slik at man kunne anmode om å få sin farsarv, men loven er ikke slik lengre. Loven sikrer henne retten til å sitte i uskiftet bo, evt inntil hun gifter seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95668-arv-og-uskiftet-bo-og-svigermor/page/2/#findComment-537247 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.