Gå til innhold

Røyking inne eller ute?

Anbefalte innlegg

Men har ikke det ene med smak å gjøre, mens det andre har med holdninger å gjøre? Dvs, jeg kan i utgangspunktet ikke falle for ei sterkt overvektig ei, men jeg kan falle for ei med et narkoproblem eller psykisk problem. Jeg kan selvfølgelig velge å ikke agere på mine følelser, men vil ikke hive ut et "selvfølgelig" heller. Men for all del, dersom du mener andre skal forandre seg så de passer i din verden, og de faktisk aksepterer det, så vær så god.

Det er bare ikke min stil.

Jeg vil ikke si det er noe forskjell, de som er overvektige har jo et matproblem, det er et personlighetsproblem på samme måte som røyking er det. Jeg ser ikke helt problemet ditt, de som ikke tåler fanatiske ikke-røykere vil heller ikke ønske å være med meg, så ingen blir ulykkelige for å si det slik.

Fortsetter under...

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Tornerose

12

• musikeren

7

• nick

4

• -Riksklysa

4

Mest aktive i denne tråden

Jeg vil ikke si det er noe forskjell, de som er overvektige har jo et matproblem, det er et personlighetsproblem på samme måte som røyking er det. Jeg ser ikke helt problemet ditt, de som ikke tåler fanatiske ikke-røykere vil heller ikke ønske å være med meg, så ingen blir ulykkelige for å si det slik.

Du har nok aldri vært forelsket ved første blikk.

"Jeg vil ikke si det er noe forskjell, de som er overvektige har jo et matproblem, det er et personlighetsproblem på samme måte som røyking er det."

Så alle som er overvektige har et matproblem, og/eller problemer med personligheten?

Greit å vite..

"Jeg vil ikke si det er noe forskjell, de som er overvektige har jo et matproblem, det er et personlighetsproblem på samme måte som røyking er det."

Så alle som er overvektige har et matproblem, og/eller problemer med personligheten?

Greit å vite..

Det finnes selvsagt et fåtall som har f.eks. stoffskifteproblemer, men det store flertall spiser ganske enkelt for mye, kom ikke og påstå noe annet. Noen liker selvsagt å tro at de har sykdommer de ikke har, for da er det liksom ikke deres feil. Og jeg vet hva jeg snakker om, for jeg har faktisk vært overvektig, og jeg skylder ikke på noen andre enn meg selv.

Som røyker sammen med ikke røyker, har jeg røkt inne. Som ikkerøyker sammen med røyker, kunne det ikke falle meg inn å forlange at hun skal røyke ute. Ikke gjester heller. Du må gjerne gå til køys med a Gro, men jeg avstår. Jeg gidder bare ikke dette hysteriet.

bæh... Tsk, din elendige tolerator!

Annonse

Det er selvsagt for meg fordi jeg ikke ønsker å kjenne røykånde, røyk fra klær, hud og hår. Det er uansett ikke noe problem, da jeg aldri har vært sammen med en røyker og jeg har til og med fått menn til å slutte fordi de håpet at vi ble sammen. :-) Folk som ikke liker overvektige mennesker er heller ikke sammen med dem, jeg liker ikke røykere og er derfor ikke sammen med røykere.

Hehe, kul sammenligning! Folk som ikke liker overvektige mennesker... Den store gruppen som ikke liker folk fordi de er overvektige. Nå venter jeg bare på ramaskriket!;-)

Det finnes selvsagt et fåtall som har f.eks. stoffskifteproblemer, men det store flertall spiser ganske enkelt for mye, kom ikke og påstå noe annet. Noen liker selvsagt å tro at de har sykdommer de ikke har, for da er det liksom ikke deres feil. Og jeg vet hva jeg snakker om, for jeg har faktisk vært overvektig, og jeg skylder ikke på noen andre enn meg selv.

"Kom ikke her og fortell meg noe annet". Ok.

Men jeg kan fortelle deg at din virkelighet overhodet ikke stemmer med min virkelighet.

Fordi du har gjort en erfaring, så gjelder det for alle? Du er rar. Veldig rar.

Hehe, kul sammenligning! Folk som ikke liker overvektige mennesker... Den store gruppen som ikke liker folk fordi de er overvektige. Nå venter jeg bare på ramaskriket!;-)

Egentlig tenkte jeg mest på SDD når jeg skrev det innlegget, for jeg glemmer aldri de gangene han bare _må_ påpeke at han aldri kunne vært sammen med noen som er overvektige. :-)

Men jeg kan fortelle deg at din virkelighet overhodet ikke stemmer med min virkelighet.

"Du er rar. Veldig rar."

Takk det samme.

Jeg røyker inne hos meg selv og drar ikke på besøk til noen hvor jeg ikke får røyke.

Forresten, jeg kjenner ingen ikke-røykere og alle røyker inne. Ungene mine røyker ikke da og jeg røyker mest på soverommet mitt. Men får jeg eller ungene besøk blir det røkt i stua.

Høres koselig ut...

Gjest sussi

Heisann :-)

Her hos oss er det bare mannen som røyker. Han røyker ute.

Jeg har selv røykt i 13 år, (sluttet for litt over 3 år siden), og etter at vi fikk barn, så har jeg også røykt ute. Alle våre gjester må gå ut for å røyke, hvis det ikke er fest da (noe vi har ca. hvert 5 år....)

Det er ingen i vår omgangskrets som reagerer på dette. De fleste jeg kjenner har det sånn.

Heia musikeren :-)

Mvh

Annonse

Gjest JaDetGjørJeg

Jeg har ikke begitt meg ut på noe sidespor i det hele tatt, det er det faktisk du som har gjort. Og nei, selvsagt forventer jeg ikke at han skal ha ventet på meg. Veldig tøft av deg å signere med ditt originale nick forresten, får så veldig respekt for deg da.

Gjorde jeg ikke det da?

Jeg har jo snappet opp en del forskjellig i diverse tråder selv om jeg ikke har svart på de.

Hvem mener du jeg er da? Hvis du søker meg opp, så ser du jo at jeg er innom en gang i blant?!?

neida, hun er ikks så rar, hun er bare seg selv, og det er jo ikke så ille er det vel?

dersom hun faktisk tror at de fleste som er overvektige, er dette på grunn av for mye mat, så la henne tro det. kan jo være at det sto om noe slikt i pensumlitteraturen hennes.

mange av oss andre vet at det ikke stemmer, og at det faktisk er flere enn vi kan forestille oss som lider av en eller annen sykdom som fører til dette...

må ærlig innrømme at jeg blir litt provosert når jeg leser slike ting, det virker noe sneversynt i mine øyne. men for all del, så lenge en kan stå for det en sier, så er det helt ok for meg...

Den som røyker, røyker på trappa eller verandaen, selvsagt. Jeg liker igrunnen ikke røyk inne uansett om begge røyker. Med mindre det er i usedvanlig festlig lag da *s* og da er det med luftrenserspray, askebegertømming en kilometer unna, femten skåler eddik og mye luft etterpå. Røyk i hus lukter pyton og fester er morsomst mens de pågår....

Hos oss er det fullstendig røykfritt (ingen av oss røyker) og evt. besøkende som røyker må gå ut på trappa eller terrassen og ta en blås. Men etter at søsteren min og sambisen skilte lag og min mor sluttet å røyke etter at hun fikk brystkreft er det svært sjeldent røykere i huset.

neida, hun er ikks så rar, hun er bare seg selv, og det er jo ikke så ille er det vel?

dersom hun faktisk tror at de fleste som er overvektige, er dette på grunn av for mye mat, så la henne tro det. kan jo være at det sto om noe slikt i pensumlitteraturen hennes.

mange av oss andre vet at det ikke stemmer, og at det faktisk er flere enn vi kan forestille oss som lider av en eller annen sykdom som fører til dette...

må ærlig innrømme at jeg blir litt provosert når jeg leser slike ting, det virker noe sneversynt i mine øyne. men for all del, så lenge en kan stå for det en sier, så er det helt ok for meg...

Mener du at flertallet av de som er overvektige lider av en stoffskiftesykdom eller noe annet som de ikke har kontroll over og derfor er helt uskyldige i deres egen overvekt? Mener du også at flertallet av overvektige ikke ville bli slankere av å spise mindre og å trene?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...