Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forlanger du, som avholdsmenneske, at din drikkende partner skal drikke ute? Eller godtar du at han drikker hjemme?

Hva med deg som drikker, forlanger du å få drikke hjemme? Sjøl om din alkoholfrie partner ønsker et alkoholfritt hjem? Eller godtar du å gå ut?

Personlig mener jeg at i et parforhold der kun den ene drikker, er det en selvfølge at den som drikker går ut.

Men hva mener DU?:-)

Skrevet

Ingen andre enn meg får drikke hjemme hos meg:o)

laguna1365380434
Skrevet

Hvis jeg vil drikke, forlanger jeg at partner drikker med meg. Ute og hjemme..

Skrevet

Hvis jeg vil drikke, forlanger jeg at partner drikker med meg. Ute og hjemme..

Jammen, dere røyker jo sammen hjemme også. Til og med når gjestene forlanger at du skal gå ut. Er det Tornerose du pleier å få på besøk?

Skrevet

Ingen andre enn meg får drikke hjemme hos meg:o)

Skrekk og gru! Du røyker sikkert hjemme også!

laguna1365380434
Skrevet

Jammen, dere røyker jo sammen hjemme også. Til og med når gjestene forlanger at du skal gå ut. Er det Tornerose du pleier å få på besøk?

Nei,tror ikke hun har vært hos meg.. Bestemor + en fetter jeg har ymter kraftig.. Og noen jeg hadde på romjulsfest.. Men de ga vi ikke mere å drikke :)

Skrevet

Er litt forskjell med røyk da - det setter lukt , og man innhalerer jo faktisk røyk selv som ikke røyker med røykere i nærheten. Jeg synes det er greit at folk røyker hjemme hos meg - men jeg kunne ikke tenkt meg å bodd sammen med en røyker. Hekket verre er vel en snuser.

Jeg kunne heller ikke tenke meg å være sammen med en avholdsmann - synes mye av kosen er å knerte noen rødvin sammen feks - sitte å drikke alene er ikke samme kosen.

Skrevet

Jeg er ikke avholdsmenneske men jeg hadde ikke hatt noen problemer med å ha et alkoholfritt hjem om jeg hadde hatt en samboer som var avholds. Jeg _trenger_ ikke alkohol i noen sammenheng. Jeg har ingenting i mot at andre drikker alkohol hos oss, men jeg ønsker ikke fulle folk.

Skrevet

Skrekk og gru! Du røyker sikkert hjemme også!

Ja, har du ikke fått med deg det. Enda ungene mine er ikke-røykere. Men eldstemann bruker snus og det gjør kjæresten til dattera mi også. Tenk på det du, jeg finner snuspakker i askebegeret. Det vil jeg ha meg frabedt :o)

Skrevet

Jeg er ikke avholdsmenneske men jeg hadde ikke hatt noen problemer med å ha et alkoholfritt hjem om jeg hadde hatt en samboer som var avholds. Jeg _trenger_ ikke alkohol i noen sammenheng. Jeg har ingenting i mot at andre drikker alkohol hos oss, men jeg ønsker ikke fulle folk.

Jeg liker deg. Du er nick i det speilvendte universet. Som å diskutere med noen som er 100% ikke meg. Kult! Man bare vet at de to aldri skal møtes, for ellers vil universene eksplodere.

Skrevet

Jeg liker deg. Du er nick i det speilvendte universet. Som å diskutere med noen som er 100% ikke meg. Kult! Man bare vet at de to aldri skal møtes, for ellers vil universene eksplodere.

Kunne vært morsomt å se da.:-)

Skrevet

Jeg er selvfølgelig helt enig med deg! Godt skrivi, forresten. Presist formulert. Såpass hadde jeg egentlig ikke forventa av deg.

Skrevet

"Jeg har ingenting i mot at andre drikker alkohol hos oss, men jeg ønsker ikke fulle folk."

Du høres bare så vannvittig festlig ut!

Gjest malun
Skrevet

Jeg menger meg ikke med avholdsfolk, så problemstillingen er svært eksotisk for meg.

Skrevet

dersom dette var et problem, så ser jeg ikke noe galt i at vedkommende drakk hjemme, men ikke hjemme hos meg:-)

Skrevet

Problemet med å drikke ute er at man ofte går inn for å tisse. Alt blir lissom omvendt, og det blir et regelrett helvete når man må vaske kjøkkenet dagen etter en fest hvor alle har tisset inne.

Skrevet

Jeg er ikke avholds, men nesten. Ikke fordi det er noe prinsipp eller noe, men det blir sjelden til det bare. Min mann drikker ofte øl eller vin til maten, eller tar seg et glass med noe sterkere om han har lyst til det, og jeg sier aldri noe på det. Han drikker heldigvis aldri sånn at han blir merkbart påvirket, det vil han ikke selv pga. ungene heller. En skikkelig fyllekule er greit det - når det ikke er unger til stede.

En annen side av saken er at det ikke under noen omstendigheter blir klining etter at han har drukket whiskey. Det både smaker og lukter brekkmiddel. Ergo drikker han ikke whiskey så ofte! ;o)

Skrevet

Problemet med å drikke ute er at man ofte går inn for å tisse. Alt blir lissom omvendt, og det blir et regelrett helvete når man må vaske kjøkkenet dagen etter en fest hvor alle har tisset inne.

blir'e no hockey i kveld?

Skrevet

Det tror jeg kommer ann på årsaken til at personen er avholds. Jeg var selv aktivt avholdsmenneske i en del år, men hadde aldri noen problemer med at folk rundt meg drakk. Skal jeg ha respekt for mitt ståsted, må jeg også respekere andres ståsted.

Mitt avholdsstandpunkt var et rent idealistisk standpunkt. Noe annet ville det vært dersom jeg var avholds fordi jeg eller noen i min nærmeste familie slet med alkoholisme. I slike situasjoner kan forholdet til alkohol være såpass betent at man bør respektere at det ikke ønskes drikking inne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...