Gå til innhold

Usikker ang. pengeoverføring

Anbefalte innlegg

Holder i disse dager på med å kjøpe meg nyere bil, har alt underskrevet kontrakt og skal hente den om noen dager.

Men så er jeg usikker på hvor mye penger jeg kan overføre direkte fra min bank (Spb. Nor) og til bilforhandlerens bank (for meg ukjent) i èn transaksjon.

Skal betale hele beløpet på en gang, ca 70.000,-. Er dette kanskje en for stor sum å trekke via bankkortet og betalingsterminal? Hva er vanlig ved større beløp?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95746-usikker-ang-pengeoverf%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel like greit å betale alt på en gang - det vil jeg vel tro de du kjøper bilen av vil forlange.

Det ligger kanskje en grense på maxbeløp du kan betale - både ved betalingsterminal og vanlig overføring/nettbank - det kan du jo sjekke. er vel kun via bet.terminal at det kan være under det beløpet.

Jeg hadde kanskje villet tatt meg en tur til banken og tatt overføringen der - selv om det innebærer gebyr. Da får du jo en skikkelig kvittering på at overførselen er foretatt.

Ulv I Faarikaal

Gamlemåten er å be banken om en remisse, dvs en sjekk som er krysset og påført f eks navnet på firmaet. Denne sjekken er ubrukelig til annet enn å sette inn på dette firmaets konto. Den

kan ikke transporteres eller løses inn i penger. Den leverer du når kjøpekontrakten er underskrevet.

Gamlemåten er å be banken om en remisse, dvs en sjekk som er krysset og påført f eks navnet på firmaet. Denne sjekken er ubrukelig til annet enn å sette inn på dette firmaets konto. Den

kan ikke transporteres eller løses inn i penger. Den leverer du når kjøpekontrakten er underskrevet.

Takk skal du ha! Nå har jeg ordnet med remisse. :-)

Annonse

Ulv I Faarikaal

Takk skal du ha! Nå har jeg ordnet med remisse. :-)

Glemte at remissen kan vekke mistanke hos noen og at du må bli med i banken og få den kontrollert og bokført før de gir deg kontrakten. Ingen grunn til det egentlig, det er bare for mottaker å ringe utstederbank og sjekke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...